Neem deel aan de community

Iedereen mag meelezen. Maar er is meer… Log je in om:

[Handleiding] Inloggen zonder kaartlezer op Easy Banking Web met de Itsme app

Reputatie 5
  • Ine
  • Druk in de weer
  • 608 reacties
Dag iedereen,

Vanaf vandaag kan je inloggen met de itsme-app in je easy banking web (je pc banking) en overschrijvingen doen. Hiervoor heb je dus niet langer je kaartlezer nodig.

Ken je itsme al?
Itsme is een initiatief van Belgian Mobile ID, een consortium van vier Belgische grootbanken (Belfius, BNP Paribas Fortis, ING, KBC) en Belgische netwerkoperatoren (Orange, Proximus, Telenet).

Itsme is een digitale identiteit om veilig in te loggen (je te identificeren) en gegevens te delen of tekenen met je gsm via de itsme app.
Op termijn kan je overal inloggen met je digitale identiteit met 1 app en 1 code, aan de hand van een 5-cijferige code of vingerafdruk.
Het gebruik van verschillende wachtwoorden en gebruikersnamen en de kaartlezer wordt zo verleden tijd.

Voor wie?
Iedereen die ouder is dan 18 jaar én een Belgisch eID, een Belgische simkaart en een gsm heeft, kan een digitale identiteit bij itsme aanmaken.

Veilig?
Door de combinatie van jouw gsm, simkaart en persoonlijke itsme-code is het uiterst veilig.

Voor meer informatie kan je terecht op onze website en de website van itsme.

Hoe kan je Itsme installeren?
Download de Itsme app via de App Store of Google Play store op je smartphone.
Hou je gsm, bankkaart of e-id en kaartlezer bij de hand om je Itsme account te activeren en te koppelen aan je bank.

Opgelet: om je Itsme account te kunnen activeren moeten je identiteitsgegevens bij de bank wel up-to-date zijn.

Hoe kan je aanmelden op Easy Banking Web met Itsme?
Je gaat naar je Easy Banking Web (je pc banking). Je vult indien nodig je inloggegevens (kaart-en klantnummer) in.
Hierna krijg je de mogelijkheid om aan te melden met de kaartlezer of met itsme. > je kiest 'itsme'

De eerste keer heb je nog tweemaal de kaartlezer nodig. Eén keer voor de activering van je itsme account en daarna om je itsme account te activeren op Easy Banking Web.

https://vimeo.com/244229816/9d79c06d8f

Hoe doe je een overschrijving met Itsme?
Indien je aangemeld bent met itsme zal je ook een overschrijving via itsme kunnen bevestigen. Voor het bevestigen van een overschrijving via Itsme voer je de overschrijving in Easy Banking Web (pc banking) in zoals je gewoonlijk doet. Indien een e-handtekening vereist is, zal je de mogelijkheid krijgen om dit met itsme te bevestigen. Je opent hiervoor dan de itsme-app op je smartphone. Je kijkt de gegevens na en bevestigt met de itsme-code of vingerafdruk.
[b]

Een voorbeeld:

Enkele aandachtspunten:
- Voorlopig kan je aanmelden en overschrijvingen via de rubriek 'nieuwe overschrijvingen' ondertekenen.
Momenteel is het nog niet mogelijk om itsme te gebruiken via 'mijn handtekeningen' of voor wijzigingen van je begunstigden, domiciliëringen of doorlopende opdrachten. Hiervoor heb je voorlopig nog de kaartlezer nodig.
-itsme is nog niet mogelijk voor de app Easy Banking.

[edited 8/06/2018]
Via Easy Banking Web kan je met Itsme nu ook:
- bewaarde overschrijvingen via 'Mijn handtekeningen' ondertekenen.
- begunstigden toevoegen en wijzigen via 'Mijn begunstigden'.
- de omslag met beleggingsorder ondertekenen.

Verder kan je vanaf de update van 7/06/2018 op de Easy Banking App ook met Itsme aanmelden. De mogelijkheden vind je terug in dit bericht.

Nog vragen? stel ze gerust!

Wij horen ook graag wat jullie van Itsme vinden. Laat het ons hier weten!
Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.

25 Reacties

Hoe in te loggen zonder de app? - Ik krijg namelijk een foutmelding op de aanmeldpagina. Geen optie om met het bakje in te loggen.
Reputatie 5
Dag Droedelzak,

Welkom op onze community!

Momenteel is er een algemeen technisch probleem waardoor je niet kan inloggen op PC banking (Easy Banking Web) en op de app. Onze technische dienst doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
Reputatie 5
Dag Droedelzak,

Het technische probleem is opgelost. Je zou terug moeten kunnen aanmelden op Easy Banking Web.

Ik wens je nog een fijne namiddag!
Hallo, ik krijg de itsme app niet geactiveerd omwille van een technische update. Wat kan ik doen om het probleem op te lossen? De app is er al afgehaald en terug geïnstalleerd.....via de website van itsme loopt het ook vast.
Reputatie 4
Badge +3
Dag Celine.ducatillon,

Welkom op de community 🙂

Gisteren was er een technische probleem op de easy banking web. Ondertussen is het probleem opgelost.
Wat betreft de itsme app, is het moeilijk voor ons om te zien of Mobile ID, de beheerder van itsme, een technische update aan het uitvoeren is. Indien je de melding 'technische update' kreeg, zal het vermoedelijk gaan om een tijdelijke update. Probeer je vandaag nogmaals om de itsme app te downloaden en te installeren op je smartphone?

Laat je ons iets weten of het gelukt is?
Reputatie 5
hallo @Celine.ducatillon
Is het inmiddels gelukt om de itsme app te installeren en activeren?
Indien niet, dan heb ik enkele gegevens nodig om dit verder te laten onderzoeken, ik stuur je hierover een privé boodschap.
@Ellen Neen, technisch probleem blijft aanhouden. Al gebeld met helpdesk its me en probleem zou doorgegeven zijn aan bnp analisten. Hopelijk snel in orde!
Reputatie 4
Badge +3
Dag Celine.ducatillon,

Bedankt voor je feedback! Hopelijk zal je snel itsme app kunnen gebruiken.

Ik wens je een fijne avond verder 🙂
Reputatie 1
Badge
Itsme app gelukt om aan te melden en al getest...
Hopelijk worden de andere sites ook snel aangepast zodoende dat we bij betalingen het "bakske". Niet meer nodig hebben....
Reputatie 5
Dag Klaas s,

Leuk om te horen dat je Itsme getest hebt en het gelukt is om aan te melden 🙂.

Ik wens je een fijne dag toe!
Dag, Ik heb een tijd geleden itsme geinstalleerd en geactiveerd via easy banking web doch intussen is mijn smartphone stuk gegaan en sinds vandaag hersteld. itsme app geherinstalleerd maar ik kan deze niet meer activeren: sorry, technische update is de melding die ik krijg. wat moet ik doen om itsme terug te kunnen activeren ? Deblokkeren ? Hoe ?
Reputatie 5
Dag depaduwad

Ik raad jou aan om jouw ITSME account eerst te blokkeren via de website van ITSME. Daarna wacht je best 15 minuten en nadien kan je de applicatie opnieuw verwijderen en opnieuw installeren. Normaal kan je nadien het proces om ITSME te activeren terug doorlopen.

Laat je ons weten of het gelukt is?
Beste Jolien, ik heb geprobeerd van mijn itsme account te deblokkeren maar hun systeem zegt mij dat ik voor mijn telnr geen account heb. vervolgens terug de procedure doorlopen voor registratie via easy web banking (M1) maar ik kom terug uit op dezelfde foutmelding: sorry, technische update en het telnr van de helpdesk. het probleem is nu in behandeling bij de helpdesk van fortis bnpparibas.
BTW, registratie via eID op de ITSME website werkte ook niet met een andere foutmelding aan het einde van de registratieprocedure.
Reputatie 5
Dag depaduwad

Ik heb jou een privé bericht gestuurd naar aanleiding van de problemen met Itsme. Kan je dit even nakijken? Zo kan ik dit verder voor jou onderzoeken 🙂

Bedankt!
Reputatie 5
Dag @depaduwad

Heb je misschien je itsme-account reeds enige tijd terug al geblokkeerd? Via welke weg heb je je account toen geblokkeerd: de app, via de website of telefonisch?. Belangrijk is wel dat je je itsme-account eerst hebt geblokkeerd en dan zeker een 25-tal minuutjes wacht en dan probeert te deblokkeren. Indien het deblokkeren via de Itsme app of via de website dan niet lukt gaat het om een gekend probleem.

Het probleem betreft een desynchronisatie tussen BNP Paribas Fortis en itsme en zou tegen eind december normaal opgelost moeten zijn.

Kan je ons laten weten of je je account reeds eerder hebt geblokkeerd of het nogmaals proberen? Dan kunnen wij in afwachting van de oplossing bij onze ICT dienst en bij Itsme je account laten schrappen, zodat je weer verder kan. Wij hebben dit reeds aan hen doorgegeven.

Ik wens je nog een fijne dag toe!
Dag Ine,

Ik heb mijn itsme-account een aantal weken geleden geblokkeerd via de app.
Enige tijd later wou ik deze deblokkeren wat mij steeds de fout “Sorry technische update” oplevert.
Opnieuw blokkeren gaat ook niet : “Geen account voor dit nummer”.
Poging tot registratie via eID geeft ook een foutmelding.
Zou het schrappen van itsme-account ook voor mij een oplossing kunnen zijn ?

Met vriendelijke groeten.
Reputatie 5
@depaduwad

Onze ICT dienst laat weten dat het wel even kan duren vooraleer je itsme account verwijderd is, aangezien dit bij ons en bij Belgian Mobile ID moet gebeuren. Wij raden aan om vanaf woensdag eens te proberen of het lukt.
Reputatie 5
Dag @albert

Welkom op onze community!

Als alles goed gaat wordt er een oplossing verwacht eind december.
Je kan ofwel tot dan wachten of indien nodig kunnen wij vragen om je itsme-account te wissen. Dit kan zoals ik ook aan depaduwad heb meegedeeld even duren. Ik stuur je een privé bericht met gegevens die wij dan nodig hebben.

Kijk gerust verder rond op onze community!

Wij leren onze leden graag kennen. Stel jezelf even voor en leer de andere leden op de community kennen.
Dag Ine,

Heb vandaag met de nieuwste versie van de app mijn itsme account opnieuw aangemaakt en deze keer is het gelukt. Inloggen in easy webbanking lukt nu met itsme.

Bedankt!
Groetjes.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo depaduwad ,

Bedankt voor je feedback! Fijn om te lezen dat het gelukt is om de itsme-app te gebruiken via de easy banking web.

Alvast een fijne dag verder 🙂
Is deze App ook voorzien voor het Windows Phone platform?
Dit zou wel handig zijn.
Reputatie 4
Badge
Hey @Jack B,

Itsme werkt op Android smartphones (minimaal versie 4.2) en op iPhones (minimaal iOS versie 9.0). Naar de toekomst toe willen zij wel nog meer toestellen ondersteunen.

De app kan je gratis downloaden via de App Store of via Google Play.

Meer informatie vind je ook op de website van Itsme.

Fijne dag verder!
Aanmelden en bevestigen via itsme is super handig ... wanneer komt de update voor de app ?
Reputatie 5
Dag LUMA,

Leuk om te lezen dat je Itsme handig vindt 🙂!

Het komt er zeker aan 🙂. Er wordt momenteel volop gewerkt om Itsme te verwerken in onze app. Bij de volgende release van onze app zou Itsme ook via de app mogelijk moeten zijn. Onder voorbehoud dat er geen vertragingen zijn zou dit nog dit voorjaar zijn. Wij houden je via de community zeker op de hoogte!

Een fijne namiddag!
Dank voor de feedback !
Als je testers zoekt .. Laar maar weten