Handleiding

Contactloos betalen in- en uitschakelen

• 8 mei 2019
  • 0 reacties
  • 3836 Bekeken

Reputatie 3

Dag Community! Graag geven we jullie meer informatie over contactloos betalen.

Wat is contactloos betalen?

Een brik melk in de supermarkt, een krant in de krantenwinkel of een brood bij de bakker, … Er zijn tal van situaties waar er maar een klein bedrag betaald moet worden. Onze nieuwe debetkaarten en kredietkaarten bevatten de contactloze technologie waarmee je snel, eenvoudig en veilig kan betalen.

Hoe betaal ik contactloos?

Simpel! Hou je kaart tegen de betaalterminal met het logo voor contactloos betalen en in 1, 2, 3 is de betaling gebeurd.

Is contactloos betalen veilig?

Zeker en vast! Je kiest zelf welke betalingen je doet. Voor betalingen tot en met 25,00 EUR dien je je pincode niet in te voeren. Opeenvolgende contactloze betalingen zonder invoer van je pincode zijn beperkt tot een totaal bedrag van 50,00 EUR. Je kan dus bijvoorbeeld tien keer 5,00 EUR contactloos betalen zonder code, maar je volgende betaling zal je eenmaal moeten bevestigen met code, alvorens het opnieuw zonder kan.

Ben ik verplicht dit te gebruiken?

We verplichten niemand om deze functie te gebruiken. Via Easy Banking Web kan je deze functie uitschakelen. Je kan dit doen door onderstaande stappen te volgen:

-Meld je aan met kaart en kaartlezer (of Itsme!).

-Kies voor Dagelijks bankieren.

-Kies Mijn kaarten.

-Klik op het menu rechts van de bankkaart en kies voor Wijzigen.

-Selecteer Kaartinstellingen en kies bij Contactloos voor Niet actief.

71f7a420-db47-4548-aa72-c2a8fead5773.png

0 reacties

Geen reactie

Reageer