Handleiding

Domiciliëringen blokkeren en deblokkeren in Easy Banking Web

  • 16 mei 2019
  • 0 reacties
  • 508 Bekeken

Reputatie 4
  • BNP Paribas Fortis - Moderator
  • 515 reacties
Wanneer je automatisch betaalt voor een dienst of product, maar je er niet langer gebruik van, dan dient de domiciliëring te worden stopgezet.
Dit kan enkel gebeuren door contact op te nemen met het bedrijf in kwestie.

In tussentijd is het wel mogelijk om het mandaat te blokkeren, zodat de schuldeiser zeker geen geld meer van je rekening kan halen tot ze de domiciliëring hebben stopgezet.

Via Easy Banking Web kan je eenvoudig je domiciliëringen raadplegen, blokkeren en deblokkeren.
Je vindt deze terug onder “Dagelijks Bankieren” en “Mijn domiciliëringen”.


Op deze pagina zie je je komende invorderingen en kan je deze weigeren indien gewenst. Wanneer je ze weigert, is dit enkel voor deze invordering van toepassing. Latere betalingen gaan wel nog door.


Onder “Lijst van mandaten” vind je al je domiciliëringscontracten terug. Je kan hier ook zien wanneer ze laatst gebruikt werden en of het contract actief staat of geblokkeerd is.


Door op het menu rechts van de domiciliëring te klikken, kan je kiezen om ze te blokkeren of deblokkeren.


Het blokkeren van dit contract dient bevestigd te worden met de kaartlezer.


Hierna worden er geen invorderingen van deze domiciliëring meer toegestaan.

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.