DIGITALE BETALINGEN

Fitbit Pay - veelgestelde vragen

  • 28 May 2019
  • 0 reacties
  • 1972 Bekeken

Reputatie 7

WELKE FITBIT-APPARATEN ONDERSTEUNEN FITBIT PAY?

Fitbit Pay werkt op de Fitbit Ionic en alle versies van de Fitbit Charge 3 en Fitbit Versa die een NFC-chip bevatten. Doe het volgende om te controleren of uw Fitbit geschikt is voor Fitbit Pay:

  • Fitbit Versa: kijk op de achterzijde van het horloge en zoek naar “Fitbit Pay” in de tekst bij de hartslagsensor.
  • Fitbit Charge 3: verwijder het onderste bandje en zoek naar “Fitbit Pay” op het uiteinde van de tracker.

WAAR KAN IK FITBIT PAY GEBRUIKEN?

U kunt Fitbit Pay gebruiken in winkels die contactloos betalen aanbieden. Zoek naar het symbool voor contactloos betalen op de betaalterminal, om te controleren of de winkel Fitbit Pay ondersteunt.

KAN IK FITBIT PAY IN HET BUITENLAND GEBRUIKEN?

U kunt Fitbit Pay ook in het buitenland gebruiken in winkels die contactloos betalen aanbieden. Voor transacties in het buitenland kunnen extra tarieven gelden.

HOE GEBRUIK IK DE FITBIT WALLET?

Het Wallet-gedeelte van de Fitbit-app is de plek waar u debet- en kredietkaarten voor Fitbit Pay toevoegt of verwijdert, een standaardkaart instelt, betaalmethodes configureert en recente aankopen bekijkt. Als u uw Fitbit kwijtraakt, kunt u de erop geregistreerde kaarten blokkeren.

1. Open de Fitbit-app en tik op het accountpictogram.
2. Druk op de afbeelding van uw apparaat en kies Wallet.

Als u het Wallet-gedeelte niet ziet staan in de Fitbit-app, log dan uit en weer in op uw account. Of ga in het menu via ‘apps’ naar de Wallet.

HOEVEEL KAARTEN KAN IK TOEVOEGEN AAN FITBIT PAY?

U kunt tot 6 kaarten toevoegen aan de Wallet (5 op de Charge 3).

HOE WIJZIG IK DE STANDAARD GEBRUIKTE KAART OP MIJN FITBIT?

Als u klaar bent om te betalen, verschijnt de standaardkaart op het scherm van uw Fitbit. Om uw standaardkaart te wijzigen:

  1. Open de Fitbit-app en tik op het accountpictogram.
  2. Druk op de afbeelding van uw apparaat en kies Wallet.
  3. Zoek naar de kaart die u als standaardkaart wilt instellen.
  4. Tik op Als standaard instellen’.

MOET IK EEN PINCODE INVOEREN OM TE KUNNEN BETALEN?

Tijdens het instellen van Fitbit Pay wordt u gevraagd een viercijferige pincode in te stellen. Zo houdt u uw Fitbit-apparaat veilig.
Om een betaling te autoriseren moet u de pincode invoeren. Uw pincode moet elke dag opnieuw ingevoerd worden of telkens wanneer u uw apparaat aan- en uitdoet.

IK HEB DE VERKEERDE PINCODE INGEVOERD. HOE ONTGRENDEL IK MIJN FITBIT MET MIJN TELEFOON?

Als u 10 keer de verkeerde pincode hebt ingevoerd, moet u uw Fitbit-apparaat vanuit de Fitbit-app ontgrendelen.

HOE KAN IK DE PINCODE VOOR MIJN FITBIT RESETTEN?

  1. Open de Fitbit-app en tik op het accountpictogram.
  2. Druk op de afbeelding van uw apparaat en kies Wallet.
  3. Tik op Apparaatvergrendeling.
  4. Zoek de optie om uw pincode te wijzigen.

MOET IK MIJN TELEFOON IN DE BUURT HOUDEN OM FITBIT PAY TE KUNNEN GEBRUIKEN?

U dient uw telefoon niet in de buurt te houden om Fitbit Pay te gebruiken. Nadat u Fitbit Pay hebt ingesteld, kunt u betalen met uw Fitbit en mag u uw telefoon thuis laten.

WAAR VIND IK DE LIJST MET TRANSACTIES DIE IK GEMAAKT HEB MET FITBIT PAY?

U kunt de 3 meest recente Fitbit Pay-transacties bekijken in het Wallet-gedeelte van de Fitbit-app.
Doe het volgende om deze transacties weer te geven:

  1. Open de Fitbit-app en tik op het accountpictogram.
  2. Druk op de afbeelding van uw apparaat en kies Wallet.
  3. Zoek naar de kaart die u aan uw Fitbit hebt toegevoegd en scroll naar beneden om uw 3 meest recente transacties te bekijken.

Eerdere transacties vindt u terug op uw rekeninghistoriek in Easy Banking Web, Easy Banking App en op uw rekeninguittreksels.

LET OP: transacties met uw debetkaart gebeuren via Visa. Het kan enkele dagen duren voor uw transacties zichtbaar zijn in Easy Banking App en Easy Banking Web. De effectieve betalingsbevestiging verschijnt steeds op de betaalterminal.

IS FITBIT PAY VEILIG?

Fitbit Pay bevat verschillende beveiligingsvoorzieningen. Fitbit Pay maakt gebruik van een algemeen geaccepteerd tokenplatform om ervoor te zorgen dat uw kaartgegevens nooit worden gedeeld met winkeliers en met Fitbit. Voor Fitbit Pay moet u ook een persoonlijke, viercijferige pincode invoeren, als extra bescherming.

WAT MOET IK DOEN ALS IK MIJN FITBIT KWIJTRAAK?


Als u uw Fitbit kwijtraakt, kunt u de kaarten die u met behulp van de Wallet aan de Fitbit-app hebt toegevoegd verwijderen of blokkeren. Als u zowel uw telefoon als uw Fitbit verliest, kunt u op een tablet, computer of andere telefoon inloggen op het dashboard op fitbit.com om de aan Fitbit Pay toegevoegde kaarten te verwijderen.

Er kan nog steeds worden betaald met de debet- of kredietkaarten zelf, dus neem contact op met het Easy Banking Centre of Card Stop als u de kaarten bent kwijtgeraakt of als ze gestolen zijn.
Onthoud dat niemand uw Fitbit kan gebruiken om mee te betalen zonder eerst uw persoonlijke, viercijferige pincode in te voeren.

HOE BLOKKEER IK EEN KAART VANUIT FITBIT PAY?

HOE BLOKKEER IK EEN KAART VANUIT FITBIT PAY?
Als u uw Fitbit tijdelijk kwijt denkt te zijn geraakt, kunt u de toegevoegde kaarten blokkeren in plaats van ze te verwijderen. In dat geval, blijft ze in uw Wallet staan, maar kunt u ze niet langer gebruiken om via uw Fitbit te betalen. Zodra u uw Fitbit weer terugvindt, kunt u de kaart deblokkeren om deze weer te kunnen gebruiken.

Om een kaart te blokkeren:

  1. Open de Fitbit App en tik op het accountpictogram.
  2. Druk op de afbeelding van uw apparaat en kies Wallet.
  3. Zoek naar de kaart die u wilt blokkeren.
  4. Tik op Kaart blokkeren.

Om de kaart te deblokkeren herhaalt u de stappen hierboven en tikt u op Kaart deblokkeren.

HOE VERWIJDER IK EEN KAART VANUIT FITBIT PAY?

Via de Fitbit-app

  1. Open de Fitbit-app en tik op het accountpictogram.
  2. Druk op de afbeelding van uw apparaat en kies Wallet.
  3. Zoek naar de kaart die u wilt verwijderen.
  4. Tik op kaart en kies Verwijderen.

Via het Fitbit.com

  1. Meld aan op Fitbit.com.
  2. Klik op het tandwielpictogram rechtsboven en klik op de afbeelding van uw Fitbit.
  3. Klik op Fitbit Pay.
  4. Klik op Fitbit Pay deactiveren. Uw kaarten worden verwijderd uit Fitbit Pay en kunnen niet langer worden gebruikt om met uw Fitbit te betalen.

IK WIL MIJN FITBIT AAN IEMAND ANDERS GEVEN. WAT MOET IK DOEN?

Zet de fabrieksinstellingen van uw apparaat terug om alle apps en persoonlijke gegevens van het apparaat te verwijderen.

 

 

 

 

 

 

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer