[Handleiding] Browserreset - Dit kan helpen bij problemen met Easy Banking Web

  • 14 augustus 2018
  • 0 reacties
  • 2102 Bekeken

Reputatie 1
Hallo iedereen,

Heb je problemen met onze website? Lees dan zeker deze stappen even door. In sommige gevallen kan het dat eventuele problemen met onze website (bv.Foutmelding: de code is vervallen) en zelfs andere websites te wijten zijn aan een probleem met de browser. Vaak kan je dit snel en eenvoudig oplossen door een browserreset uit te voeren. Wij overlopen dan ook graag even de nodige stappen om dit te kunnen uitvoeren:

Wanneer je werkt met Internet Explorer in Windows Vista, Windows 7 en Windows 10:
- Klik rechtsbovenaan op het tandwiel;
- Kies vervolgens voor ‘Internet Opties’ ;
- In het nieuwe venster mag u rechtsboven klikken op ‘Geavanceerd’;
- Vervolgens kiest u onderaan voor ‘Opnieuw instellen’;
- Vink het vakje bij ‘Persoonlijke instellingen opnieuw instellen’ aan;
- Klik nogmaals op ‘Opnieuw instellen;
- Sluit vervolgens de browser af en herstart uw computer.

Voor Internet Explorer in Windows 8 mag u volgende stappen volgen:
- Gebruik de zoekfunctie van Windows en zoek naar ‘Internet Opties’;
- In het nieuwe venster klikt u rechtsboven op ‘Geavanceerd’ ;
- Vervolgens kiest u onderaan voor ‘Opnieuw instellen’;
- Vink het vakje bij ‘Persoonlijke instellingen opnieuw instellen’ aan;
- Klik nogmaals op ‘Opnieuw instellen;
- Sluit vervolgens de browser af en herstart uw computer.

Werk je met Google Chrome:
- Klik rechtsboven op de drie puntjes;
- Kies voor ‘Instellingen’ en scroll naar beneden;
- Klik onderaan de pagina op ‘Geavanceerd’
- Vervolgens kan u onderaan de pagina kiezen voor ‘Instellingen terugzetten naar de oorspronkelijke standaardwaarden’;
- Klik het kleine kader nogmaals op ‘Instellingen resetten’;
- Eens de procedure is afgerond zal dit kadertje verdwijnen.
- Je kan nu Google Chrome herstarten.

Voor Mozilla Firefox moeten er andere stappen gevolgd worden:
- Klik rechtsboven op de drie horizontale strepen;
- Kies rechtsonderaan voor ‘Help’ (met een vraagteken);
- Vervolgens kies je voor ‘Herstarten met uitgeschakelde add-on …’;
- Kies nu voor ‘Herstarten’ en klik twee keer op ‘Firefox opfrissen’;
- Je kan nu Mozilla Firefox herstarten.

Ook in Microsoft Edge kan je stappen volgen:
- Klik rechtsbovenaan op de drie puntjes;
- Kies voor ‘Instelllingen’;
- Vervolgens klikt je op ‘Kies wat u wilt wissen ‘ bij ‘browsergegevens wissen’;
- In het volgende scherm kan je kiezen voor ‘Meer weergeven’;
- Zorg dat alles is aangevinkt en klik op ‘Wissen’;
- Sluit Edge volledig af en probeer vervolgens de website opnieuw op te laden.

Tot slot heb je de browser Safari. In safari kan je twee dingen proberen, namelijk de cookies wissen of de cache legen.

Om de cookies te wissen in Safari mag je volgende stappen volgen:
- Klik in de linkerbovenhoek op het woord ‘Safari’ ( Net naast het logo van Apple);
- Kies voor ‘Wis geschiedenis’;
- Kies ervoor om alle geschiedenis te verwijderen en bevestig;
- Sluit Safari via de knop ‘Stop Safari’ door opnieuw linksboven op het woord ‘Safari’ te klikken.

Om de cache te leggen zijn volgende stappen dan weer noodzakelijk:
- Klik in de linkerbovenhoek op het woord ‘Safari’ (Net naast het logo van Apple);
- Kies nu voor ‘Voorkeuren’ en ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’;
- Vink onderaan de optie ‘Toon ontwikkelingsmenu in menubalk’ aan en sluit de voorkeuren.
- Klik in het menu linksboven op ‘Ontwikkel’ ;
- Kies vervolgens voor ‘Leeg caches’;
- Sluit Safari via de knop ‘Stop Safari’ door opnieuw linksboven op het woord ‘Safari’ te klikken.

Hopelijk zijn jullie hier alvast mee geholpen !👍

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.