[Handleiding] Fiscale attesten raadplegen via Easy Banking Web

• 20 april 2017
  • 10 reacties
  • 12736 Bekeken

Dag Community,

Wisten jullie dat je je fiscale attesten online kan opvragen?

Zowel voor je hypothecair krediet, pensioensparen en de levensverzekering kan je ze via Easy Banking Web terugvinden.

Hoe?
Meld je eerst en vooral aan op de website

Voor Woonkredieten:
  • Ga naar Dagelijks Bankieren en in de kolom 'Beheren' kies je voor 'Mijn documenten'.
  • Klik op het menu rechts van het fiscaal attest met het juiste aanslagjaar.
  • Selecteer 'Downloaden'.
  • Daar vind je het 'Attest 281.61' of 'Betalingsinformatie woonkrediet'.
Voor Hypothecaire mandaten:
  • Ga naar Dagelijks Bankieren en kies voor 'Mijn uittreksels'.
  • Klik op het zichtrekeningnummer waarmee je je mandaat betaalt.
  • Je vindt je attest in de kolom 'Fiscale berichten'. Klik erop om het te openen.
Voor pensioensparen en individuele levensverzekeringen
  • Ga naar Dagelijks Bankieren en kies voor 'Mijn uittreksels'.
  • Klik op het nummer van je pensioensparen of van het levensverzekeringscontract.
  • Je vindt je attest in de kolom 'Fiscale berichten'. Klik erop om het te openen.
Kan je de attesten niet kan openen of afdrukken? Dan kan dit te maken hebben met de pop-up blokkering. Lees in dit bericht wat je moet doen.

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.

10 reacties

Reputatie 3
Badge
Dank je voor de duidelijke uitleg.
@Lopachin Graag gedaan! 😉
hallo,
Ik krijg in mijn pc banking een foutmelding, ik kan de attesten niet openen?
@Duvel
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de pop-upblokkering van de browser. Als je op de pdf klikt krijg je in principe een kleine melding dat de browser het geblokkeerd heeft. Je kan hierop klikken en dan aangeven dat pop-ups voor onze website toegelaten mogen worden.

Bij Google Chrome zie het er zo uit:

@Jonathan Bedankt voor je antwoord!
@Duvel Is dit voldoende duidelijk voor jou? Zo niet, laat het ons gerust even weten!
Bedankt, in orde!
Als ik via de easybanking app kijk kan ik 'dagelijk bankieren' niet terugvinden. Als ik via de link ga en mij wens aan te melden krijg ik de mededeling dat ik geen internet verbinding heb.....tewijl dit wel zo is. Is er nog een andere manier om mijn fiscale attesten te bekomen/af te drukken?
@Patty

Welkom!
In Easy Banking App kan je de fiscale attesten inderdaad niet raadplegen.
Om de attesten te bekijken en af te drukken, kan je je aanmelden op Easy banking Web (de vroegere PC Banking). Klik hier om je aan te melden.

Laat je ons weten of het gelukt is om de fiscale attesten te raadplegen? :)
P.S.: we hebben een kleine poll rond het gebruik van onze Easy banking app gelanceerd, 't zou fijn zijn als je ook even stemt?
Via de link kan ik inloggen en kan ik de fiscale attesten terugvinden. Maar openen, opslaan of afdrukken lukt niet. Ik krijg geen enkele melding en blijft op dezelfde pagina. Ik heb Adobe Reader gedownload en kan ze nog steeds niet openen.
Via de link kan ik inloggen en kan ik de fiscale attesten terugvinden. Maar openen, opslaan of afdrukken lukt niet. Ik krijg geen enkele melding en blijft op dezelfde pagina. Ik heb Adobe Reader gedownload en kan ze nog steeds niet openen. Hallo Patty, je geeft aan dat je de attesten niet kan openen, afdrukken, ... . Dit kan ook te maken hebben met de pop-up blokkering. Hiervoor willen we je graag doorverwijzen naar volgend topic omtrent de fiscale attesten. Hierin staat alles stap voor stap uitgelegd!

Kan je ons alvast even laten weten of het op deze manier gelukt is?

Je kan jezelf ook altijd even voorstellen aan onze community via deze weg.
En heb je nog andere vragen stel gerust 🙂.