[Handleiding] Hoe je registreren bij de OptiLine/Rondo site

  • 21 januari 2019
  • 0 reacties
  • 2966 Bekeken

Reputatie 5
  • BNP Paribas Fortis - Community Manager
  • 483 reacties
Hallo Community,

We merkten dat jullie veel vragen hebben over hoe de Rondo & OptiLine-website werkt en hoe je je kan registreren. Daarom maakten we voor jullie een handleiding die uitlegt hoe je er voor het eerst mee aan de slag kan.

Ook handig: er bestaat ook een FAQ met heel wat antwoorden over de werking van Rondo en OptLine en over de bijhorende webruimte. Die FAQ vind je hier.

Surf om te beginnen naar de Rondo/OptiLine-webruimte en klik op deze pagina op de groene knop ‘Nieuwe gebruiker’.



Vul op het scherm dat je nu ziet je dossiernummer van Rondo of van je OptiLine, je geboortedatum en je gsm-nummer in. Is je gsm-nummer nog niet gekend bij Alpha Credit, of hebben ze een ander nummer dan het nummer dat je doorgeeft, dan dien je eerst met hen contact op te nemen via het nummer 02 508 44 40.




Kies op het volgende scherm je gebruikersnaam. Dit is de naam waarmee de website je zal begroeten en die je nadien nodig hebt om opnieuw in te loggen. Klik vervolgens op ‘Bevestigen’.



Je zal nu een SMS krijgen van Alpha Credit met daarin een tijdelijk wachtwoord. Vul dat wachtwoord in op het scherm dat je nu op je computer te zien krijgt en druk op ‘Bevestig de code’.



Kies tot slot je wachtwoord (en herhaal het) en klik op ‘Bevestigen’.



Kent Alpha Credit je e-mailadres al, dan heb je meteen toegang tot je persoonlijke webruimte. Beschikken zij nog niet over je e-mail. Dan toont de website je een boodschap die vraagt om je gegevens te vervolledigen.

Druk in dat geval op ‘Verder’, selecteer vervolgens ‘Mijn e-mail’ en klik op ‘Wijzigen’. Voer nu je e-mail adres in en bevestig de boodschap die aangeeft dat er een bericht naar je mailadres verzonden werd.

Eens dat bericht bevestigd werd, heb je toegang tot je Rondo en/of OptiLine.



Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.