Handleiding

Wat moet ik doen bij een geweigerde verrichting?

  • 22 augustus 2019
  • 0 reacties
  • 227 Bekeken

Reputatie 4
  • BNP Paribas Fortis - Moderator
  • 383 reacties

Een overschrijving die niet kon doorgaan

Wanneer een overschrijving niet kon doorgaan, vaak door onvoldoende saldo, kan het zijn dat deze nog even bij "Uit te voeren" zichtbaar is. Hier blijft ze 4 werkdagen staan. Komt er binnen die tijd niet voldoende geld op je rekening toe, dan wordt deze overschrijving geweigerd. Vanaf de overschrijvingen bij je geweigerde verrichtingen zichtbaar is, gaat deze niet meer van je rekening af en voer je deze overschrijving best opnieuw in.

Een geweigerde domiciliëring

Bij geweigerde domiciliëringen binnen onze bank zijn er enkele vaste procedures:
  • Woonkrediet: van de 1e tot de 15e wordt deze elke dag aangeboden, vanaf de 15e wordt deze elke dag aangeboden maar komen er verwijlinteresten bij
  • Lening op afbetaling: deze wordt 5 dagen na de vervaldag aangeboden, hierna krijg je een herinnering per smsof e-mail. Dan wordt deze opnieuw 5 bankwerkdagen aangeboden, indien de verrichting dan nog niet is kunnen doorgaan, wordt er volgende maand een dubbele maandaflossing aangeboden
  • Woonverzekering: deze wordt 2 maal opnieuw aangeboden binnen de 7 bankwerkdagen. Na de 3e keer wordt er een herinneringsbrief gestuurd en dien je dit zelf over te schrijven op BE02001149260040 met je contractnummer in de mededeling
  • (Junior/Home/Pension) Invest Plan: deze wordt de volgende maand dubbel afgehouden
  • Hospitalisatie-, voertuig- en familieverzekering: na 14 dagen wordt deze opnieuw aangeboden
  • Schuldsaldo verzekering: deze wordt de volgende maand dubbel afgehouden of is over te schrijven op BE84 0015 0785 15 59 met je contractnummer in de mededeling
  • Optiline/Rondo: wordt na 3 dagen opnieuw aangeboden, hierna volgt een herinneringsbrief
Bij een geweigerde domiciliëring naar een andere schuldeiser neem je best met het bedrijf in kwestie contact mee op. Sommige schuldeisers bieden de domiciliëring automatisch opnieuw aan, anderen verkiezen om het via overschrijving op te lossen.

Een geweigerde doorlopende opdracht

Wanneer een doorlopende opdracht niet kon doorgaan, moet je deze zelf als overschrijving invoeren.

0 reacties

Geen reactie

Reageer