Beantwoord

Jaarlijkse betaling met Bancontact Visa Debit stop zetten

  • 17 August 2023
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Hello,
Ik wil mijn jaarlijks abonnement dat is gesloten op 3 juni 2022  met de music platform Amuse in Zweden opzeggen .


De betaling van €20 is gedaan met mijn Bancontact Visa Debit kaart op 3 juni 2022.


Ik heb geen problemen met de opzegging maar ik wil graag weten of mijn bank zelf ook de jaarlijkse betaling op 3 juni 2024 kan stop zetten,.

Indien de opzegging door de music platform Amuse niet wordt nageleefd en ze de jaarlijkse betaling automatisch verder laten uitvoeren.


Is het juist dat de bank de jaarlijkse betaling met mijn Bancontact Visa Debit niet kan beëindigen? 
En dat ik als oplossing hiervoor een card stop moet aanvragen?  
Graag uw advies hierover 
grtz,
gilbert van rumst


 

icon

Beste antwoord van Jonas F 17 August 2023, 09:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Hello,
Ik wil mijn jaarlijks abonnement dat is gesloten op 3 juni 2022  met de music platform Amuse in Zweden opzeggen .


De betaling van €20 is gedaan met mijn Bancontact Visa Debit kaart op 3 juni 2022.


Ik heb geen problemen met de opzegging maar ik wil graag weten of mijn bank zelf ook de jaarlijkse betaling op 3 juni 2024 kan stop zetten,.

Indien de opzegging door de music platform Amuse niet wordt nageleefd en ze de jaarlijkse betaling automatisch verder laten uitvoeren.


Is het juist dat de bank de jaarlijkse betaling met mijn Bancontact Visa Debit niet kan beëindigen? 
En dat ik als oplossing hiervoor een card stop moet aanvragen?  
Graag uw advies hierover 
grtz,
gilbert van rumst

Dag Gilberto,

Bedankt voor je bericht.

Indien je een abonnement bent aangegaan met Amuse dien je best contact op te nemen met hun om dit stop te zetten. Het klopt inderdaad dat wij niet de mogelijkheid hebben om één specifieke handelaar te blokkeren op je debetkaart.

Indien het gaat om een vorm van fraude en/of oplichting raden we steeds aan om naar cardstop te bellen en de kaart volledig te laten blokkeren en vervangen.

Indien het geen fraude is kunnen wij als bank moeilijk tussenkomen in de overeenkomst die jij hebt aangegaan met Amuse.

Je dient dus zelf initiatief te nemen om je kaart te laten blokkeren en/of vervangen of contact op te nemen met Amuse om je abonnement stop te zetten.

Hopelijk is dit antwoord wat duidelijk voor jou.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Vriendelijk dank voor uw antwoord.

Amuse heeft me volledig ingelicht hoe ik mijn boost abonnement op dit music platform kan opzeggen.

Ik heb dit abonnement afgesloten voor een jaarlijkse termijn betaling, maar ik dacht dat ze mij eerst zouden vragen of ik mijn abonnement wilde verlengen wanneer de jaarlijkse verbintenis is afgelopen. 

Dit is niet gebeurd..

Want als Amuse ondanks mijn opzegging van mijn boost abonnement toch opnieuw een jaarlijkse opvraag betaalrekening verzend naar Pnb Paribas Fortis, zal deze opnieuw de som van €20 storten op hun bankrekening.

Ja en dan pas ondanks mijn waarschuwing aan de bank kan ik als  brave gedurige jaknikker mijn kaart vernieuwen door naar CARD STOP te bellen en heel beleefd te vragen voor een nieuwe kaart. Want de bank zelf kan niet ingrijpen in deze bedrieglijke praktijken die regelmatig voorkomen, getuige de andere personen die hier ook een vraag over stelden en hetzelfde liedje te horen kregen.

Natuurlijk kan de bank slechts handelen als ik een afschrift toon dat is opgemaakt en getekend door Amuse dat mijn abonnement verloopt op3 juni 2024.

Indien de firma hier niet opgaat is het een duidelijk bewijs dat ze fraude plegen en moet de bank de storting niet opnieuw verrichten.

 

grtz,

Gilbert 

 

 

Vervolg:

Ik heb dus mijn jaarlijks abonnement bij de music platform Amuse in Zweden opgezegd.

Hiervan heb ik een mail ontvangen van Amuse waarin staat dat het abonnement op 3 juni 2024 wordt gestopt.

Dus ik heb een schriftelijk bewijs en bevestiging van Amuse dat mijn abonnement wordt opgezegd op 3 juni 2024.

Als ik dit bewijs bezorg aan de bank Pnb Paribas Fortis, zodat ze op de hoogte worden gebracht dat de jaarlijkse betaling voor mijn abonnement bij Amuse afloopt op datum van 3 juni 2024,kunnen ze daar dan geen rekening mee houden en dit opnemen in hun betalingsservice met kredietkaarten.

Dus ik als jarenlange klant van Pnb Paribas Fortis dit bewijs aan hen bezorg, is het toch een kleine moeite om dit op te tekenen en te vermijden dat Amuse een nieuwe betaling kan opvragen terwijl dit niet meer mag. Voorkomen is beter dan niets doen.

Graag uw antwoord hierop.

Dank bij voorbaat.

Mvg,

gilbert

 

 

Reageer