Beantwoord

Zeer trage overschrijving

  • 2 January 2023
  • 5 reacties
  • 252 Bekeken

Hallo,

op 2 juni 2022, deed iemand een overschrijving naar mij vanuit een Nederlandse ING bankrekening.

Tot op vandaag ( 02 januari 2023) de dag heb ik deze overschrijving nog steeds niet ontvangen op mijn rekening.

 

Als de man contact opneemt met zijn bank vertellen ze hem dat overschrijving weldegelijk is uitgevoerd? De man zelf geeft ook niet echt de indruk dat hij een oplichter is en werkt wel goed mee dus ik denk wel dat hij eerlijk is.

Nog mensen die dit probleem ooit al hebben gehad?

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord van LarsD 3 January 2023, 09:33

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4

Hallo, @Simon Verstraete,

Bedankt voor je bericht.

Heeft hij al reeds dan met eigen bank stappen ondernomen om te onderzoeken waarom het niet bij je rekening is aangekomen?

Dit lijkt het ons het beste om in deze situatie te doen. 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Ja, ze doen nu voor de tweede keer een onderzoek maar steeds negatief 

 

Reputatie 4

Hallo, @Simon Verstraete,

Als de andere bank met ons contact opneemt dan wordt er gekeken of het bedrag daadwerkelijk naar je rekening is verzonden. Mogelijk is er dan verkeerde info in de overschrijving mee gegeven door de tegenpartij waardoor het bedrag niet juist is aangekomen. 

Buiten nogmaals nakijken op je rekening of het bedrag rond de datum van de overschrijving is toegekomen, is er is weinig wat je zelf hieraan kan doen. De andere persoon zal dus het onderzoek van zijn eigen bank moeten afwachten.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Ik heb het nog eens nagekeken en niets ontvangen. Hij heeft mij ook een bewijs van overschrijving getoond en daar klopt ook alles. 

De bank van de tegenpartij heeft jullie al reeds 2 keer proberen contacteren helaas zonder succes.

 

Alvast bedankt

Reputatie 4

Hallo, @Simon Verstraete,

Het is momenteel wachten op het onderzoek. Als de andere bank ons reeds heeft gecontacteerd dan zal er hopelijk dit keer wel bevestigd kunnen worden waarom het bedrag niet is toegekomen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer