Beantwoord

Bitvavo

  • 30 December 2021
  • 3 reacties
  • 762 Bekeken

Beste

Ik heb een profiel aangemaakt op bitvavo, om daar cryptomunten te kopen. Ik moet mijn bankrekening koppelen, om geld te kunnen storten in mijn wallet. De transactie via Hello Bank wordt geweigerd. Dus mijn vraag: wat kan de reden zijn dat ik geen geld kan storten naar mijn eigen bitvavo-wallet?

Bedankt.

icon

Beste antwoord van YannickB 1 January 2022, 16:37

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo @kuppenskevin

Als het geld onze bank heeft verlaten, dan neem je best contact op met de tegenpartij.

Wij bieden alvast geen advies bij transacties waarbij cryptomunten betrokken zijn. Deze verrichtingen kan je enkel op eigen risico uitvoeren via Easy Banking. Hieronder vind je ons standpunt over handel in cryptomunten.

Onze bank raadt de handel in cryptomunten ten sterkste af en we verzoeken klanten om de aankoop van cryptomunten niet via rekeningen van onze bank uit te voeren. Dat is een standpunt dat wij innemen op basis van de gemeenschappelijke waarschuwingen van de FSMA en de NBB met betrekking tot de risico’s die aan cryptomunten verbonden zijn.

Op de website van de FSMA vind je ook een regelmatig bijgewerkte lijst van platformen voor handel in cryptomunten waarvan de FSMA vragen of klachten van consumenten heeft ontvangen en waarbij er aanwijzingen van fraude werden vastgesteld.

Daarom bieden wij geen enkel advies bij het handelen in cryptomunten. De bank zal ook terughoudend zijn om voor klanten handelingen uit te voeren wanneer er een link is met cryptomunten.

Daarnaast is het ook mogelijk dat de bank verrichtingen naar rekeningen van platformen die op de zwarte lijst van de FSMA staan, weigert. Zo’n vermelding betekent namelijk dat die platformen of sites verdacht worden van betrokkenheid bij fraude. 

Met uitzondering van het bovenstaande, blijf je als klant echter vrij om zelf dit soort verrichtingen uit te voeren via Easy Banking, rekening houdend met het risico waaraan je jezelf blootstelt.

We nodigen je wel uit om, alvorens te handelen in cryptomunten, de site https://temooiomwaartezijn.be/ te consulteren. Deze site van de FSMA bevat advies en informatie over hoe verschillende soorten online en financiële fraude te herkennen.

De bank behoudt zich ook in deze en alle mogelijke gevallen het recht voor om een klantenorder, waarvan we vermoeden dat het onwettig is, niet te aanvaarden.

 

Indien je vermoedt dat het om fraude gaat, dien je zo snel mogelijk klacht in te dienen bij de politie en hen een PV op te laten stellen. Nadien kan je telefonisch terecht bij ons Easy Banking Centre via Communicatie onderaan in Easy Banking App of via 02 762 60 00.

Beste

Zoals gezegd: de storting naar bitvavo lukt niet, dat is net het probleem. Blijkbaar blokkeert jullie bank dit. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? Het gaat om een site die als veilig te boek staat. Dat het een risicovolle belegging kan zijn, dat zijn toch niet de zaken van Hello Bank?

Kan ervoor gezorgd worden dat ik wél geld kan storten van mijn Hello-rekening naar mijn eigen bitvavo-account? 

Mvg

Reputatie 7

We kunnen je hierbij jammer genoeg niet helpen. Indien het rekeningnummer effectief door ons geblokkeerd werd, dan is dat omdat er een vermoeden van fraude of van een ander hoog risico voor onze klanten is.

Zo’n blokkering kan tijdelijk of permanent zijn. 

Daarnaast kunnen wij je zoals gezegd ook geen hulp of advies bieden bij verrichtingen waarbij cryptomunten betrokken zijn.

Reageer