Beantwoord

Probleem: Apple Pay op macOS

  • 26 October 2021
  • 21 reacties
  • 1043 Bekeken

Beste

Ik heb net mijn nieuwe Visa Debit kaart gekregen en succesvol kunnen toevoegen aan mijn iOS apparaat via de app, maar op macOS lukt dit niet. Ik krijg via Instellingen steeds de foutmelding dat het mislukt en ik contact moet opnemen met mijn bank.

Is er een andere manier om de kaart op macOS toe te voegen?

 

mvg

 
icon

Beste antwoord van YannickB 29 October 2021, 08:30

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7

Hallo @Keennandebie 

Welke foutmelding krijg je precies wanneer je je kaart probeert toe te voegen? Kan je ons daar eventueel een screenshot van bezorgen?

Beste @YannickB 

Hier bijlagen met de foutmelding. Ik krijg ook steeds een sms dat het gelukt is, maar dat is het niet.

 
Reputatie 7

Bedankt! Ondertussen kregen we ook twee andere meldingen binnen. Ik laat het verder voor je onderzoeken. Van zodra er meer nieuws is, laat ik het je hier weten.

Reputatie 7

Dag @Keennandebie 

Ondertussen heb ik wat meer info over Apple Pay en MacOS.

Er ontbraken blijkbaar enkele parameters die we van Apple nodig hadden om Bancontact-Visa Debit-debetkaarten aan Apple Pay toe te kunnen voegen via MacOS.

We kregen nu alle gegevens van Apple door en een oplossing is voorzien voor december. 

Bedankt @YannickB om dit na te vragen!

 
Reputatie 2

Is er al een oplossing voor het toevoegen van de Visa Debetkaart in de Wallet van macOS?

Ik probeer de kaart al enige dagen toe te voegen, maar na het ontvangen van een sms dat mijn kaart toegevoegd is aan Apple Pay krijg ik dan de volgende melding:

 
Reputatie 7

Hallo @Luvan 

Op dit moment nog niet. Een eerste update werd al doorgevoerd, maar we werken momenteel nog samen met Visa en Apple om dit op te lossen.

Reputatie 2

Oké, bedankt voor de info.

Ik wacht nog even af om het nogmaals te proberen.

 
Reputatie 1

Wordt de fix voor dit probleem nog steeds deze maand verwacht? Indien niet, rond welke periode zal het waarschijnlijk wel zijn?

Reputatie 2

Goedemiddag @jensveraa,

 

We zijn er nog steeds mee bezig, maar hebben hier jammer genoeg nog geen verdere informatie over ontvangen.

 

Alvast een fijn eindejaar gewenst,

 

Jill

 

Reputatie 1

We zijn intussen een maand verder. Is er enige update hierrond?

Reputatie 2

Dag @Keennandebie 

Ondertussen heb ik wat meer info over Apple Pay en MacOS.

Er ontbraken blijkbaar enkele parameters die we van Apple nodig hadden om Bancontact-Visa Debit-debetkaarten aan Apple Pay toe te kunnen voegen via MacOS.

We kregen nu alle gegevens van Apple door en een oplossing is voorzien voor december. 

 

Ik heb hier toch het gevoel dat er meer aan de hand is dan enkele ontbrekende parameters van Apple. We zijn ondertussen 4 maanden verder, na de eerste melding, maar het lukt nog steeds niet om de nieuwe Visa-debitkaart toe te voegen aan Apple Pay in macOS Monterey.

Kan er nog eens navraag gedaan worden bij de achterliggende dienst hoever zij hiermee staan? Of spelen hier nog andere factoren?

Reputatie 1

@JillH, @YannickB kunnen jullie nog eens een update voorzien rond dit probleem? 

@JillH Best Jill is hier al nieuws over aub? Heb het zelfde probleem. 

Reputatie 7

Dag @jensveraa @StefanL 

Op dit moment heb ik jammer genoeg nog geen nieuws hierover. We blijven de situatie opvolgen.

Reputatie 7

Hallo @jensveraa @StefanL @Keennandebie @Luvan 

Er werd gisteren een update aan de achterliggende systemen doorgevoerd. Kunnen jullie nogmaals proberen om jullie debetkaart aan Apple Pay toe te voegen via jullie Mac?

Laat het me zeker weten als het toch nog niet lukt.

Reputatie 2

Dag @YannickB 

 

Nadat ik de kaart eerst verwijderde uit de Wallet, heb ik nogmaals geprobeerd om de Visa Debitkaart toe te voegen aan Apple Wallet op mijn MacBook Pro.

Bij het toevoegen van de kaart, krijg je nu 2 opties voor verificatie. Hetzij met een tekstbericht, hetzij telefonisch. In eerste instantie geprobeerd om de verificatie te laten gebeuren met een tekstbericht. Dit mislukte jammer genoeg er kwam opnieuw een pop-up met de melding “Verificatie niet beschikbaar….”. 

Dan maar naar het nummer gebeld die bij de 2e optie weergegeven wordt. Blijkbaar een nummer van de helpdesk en na enkele beveiligingsvragen van de helpdeskmedewerker te hebben beantwoord, werd mijn kaart in een mum van tijd toegevoegd aan de Wallet op mijn Mac. 

Op deze manier zou het dus moeten werken.

 

Bedankt om het voor ons op te volgen en ons op de hoogte te brengen van de update. Het werkt weliswaar nog niet zoals zou moeten, maar er is in ieder geval een oplossing gevonden voor dit probleem.

Reputatie 7

Dag @YannickB 

 

Nadat ik de kaart eerst verwijderde uit de Wallet, heb ik nogmaals geprobeerd om de Visa Debitkaart toe te voegen aan Apple Wallet op mijn MacBook Pro.

Bij het toevoegen van de kaart, krijg je nu 2 opties voor verificatie. Hetzij met een tekstbericht, hetzij telefonisch. In eerste instantie geprobeerd om de verificatie te laten gebeuren met een tekstbericht. Dit mislukte jammer genoeg er kwam opnieuw een pop-up met de melding “Verificatie niet beschikbaar….”. 

Dan maar naar het nummer gebeld die bij de 2e optie weergegeven wordt. Blijkbaar een nummer van de helpdesk en na enkele beveiligingsvragen van de helpdeskmedewerker te hebben beantwoord, werd mijn kaart in een mum van tijd toegevoegd aan de Wallet op mijn Mac. 

Op deze manier zou het dus moeten werken.

 

Bedankt om het voor ons op te volgen en ons op de hoogte te brengen van de update. Het werkt weliswaar nog niet zoals zou moeten, maar er is in ieder geval een oplossing gevonden voor dit probleem.

Bedankt om het te testen!

Ik laat de verificatie via sms voor de zekerheid ook nog eens nakijken. Mocht daar iets uitkomen, dan laat ik het je meteen weten.

 

 

Bedankt om het te testen!

Ik laat de verificatie via sms voor de zekerheid ook nog eens nakijken. Mocht daar iets uitkomen, dan laat ik het je meteen weten.

Is er al een nieuwe update in het vizier hieromtrent? 🙂

Reputatie 2

 

 

Bedankt om het te testen!

Ik laat de verificatie via sms voor de zekerheid ook nog eens nakijken. Mocht daar iets uitkomen, dan laat ik het je meteen weten.

Is er al een nieuwe update in het vizier hieromtrent? 🙂

Ik heb verder niets meer gehoord van YannickB. Dus vermoedelijk nog geen update voor het probleem met de verificatie-sms. Je kan de Visa-Debitkaart wel werkend krijgen in de wallet van macOS, maar daarvoor neem je best eens contact met de helpdesk via de app van BNP Paribas Fortis.

Reputatie 7

Hallo @TW_66 @Luvan 

Op dit moment lukt de verificatie via sms inderdaad nog niet. Mijn excuses voor het ongemak.

Van zodra ik zelf op de hoogte ben van een oplossing, plaats ik hier alvast ook even een update.

Reageer