Beantwoord

Visa debit bedrag nog niet van rekening na 1 week

  • 25 February 2022
  • 1 reactie
  • 946 Bekeken

Ik heb met mijn Visa debit kaart betaald op Airbnb - waar je normaal enkel met kredietkaarten kan betalen. Dit ging zonder problemen en ik kreeg meteen een factuur als bevestiging van mijn betaling. Super dus. Het probleem is dat er hier nog niets van te zien is op mijn rekening en dit is ondertussen al een week geleden. Ik heb wel elders online gevonden dat het mogelijk is bij visa debit dat het bedrag “gereserveerd” blijft staan, waardoor je het dus niet meer kan gebruiken. Klopt dit? Ik heb immers totaal geen idee hoe lang dit nog zou duren tegen dat het wel van de rekening wordt gehaald? (dit is voor het werk  en zolang het niet van mijn rekening is gegaan kan ik dit geld niet terugvorderen, maar als het gereserveerd staat, kan ik het ook niet gebruiken- vandaar mijn probleem). Volgens de uitleg die jullie op de website geven omtrent visa debit, lijkt het alsof dit onmogelijk zou zijn, en het max 3 dagen kan duren tegen dat dit op je rekeningoverzicht verschijnt. 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord van LarsD 28 February 2022, 09:15

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Hallo, @M.B.,

Bedankt voor je bericht.

Bij een Visa debit wordt de betaling vrij snel verwerkt net zoals dat gebeurd met de debetkaart van Maestro.

Als de reservatie dus langer blijft duren dan moet er helaas iets mis gelopen zijn bij de betaling. We raden aan om eerst met Airbnb contact te nemen om na te gaan of ze de betaling correct hebben verwerkt met de kaart.

Indien zij toch niets kunnen vinden kan er nog contact opgenomen worden met het Easy Banking Centre via 02 762 60 00 of door in de Easy Banking app aan te melden en te klikken op Communicatie.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer