Beantwoord

Woonkrediet - pandwissel

  • 2 March 2022
  • 1 reactie
  • 1063 Bekeken

Ik wil samen met mijn vriendin een woning aankopen. Mijn oude woning wordt verkocht. Ik heb op mijn woning een bestaande hypothecaire lening bij Fintro die nog geniet van de federale woonbonus. Hetzelfde geldt voor mijn vriendin die een woonkrediet heeft bij Belfius. Ook zij zal haar huidige woning verkopen.

Omdat we willen blijven genieten van de woonbonus zouden we beide oude leningen behouden bij onze bank en een pandwissel doen zodat de nieuwe woning als hypotheek wordt ingebracht in de bestaande leningen. Door onze bestaande leningen te behouden vermijden we notariskosten en dossierkosten.

Voor de bijkomende financiering overwegen we om beroep te doen op Hello Bank!. Voor de woning zullen wij dus een hypothecaire lening hebben bij Fintro, Belfius en Hello Bank!.

Aanvaardt Hello Bank! een hypothecaire lening waarbij deze niet de hypotheeknemer is in eerste rang?

Op zich lijkt het mij geen probleem omdat we zeker 2/3 van de aankoopwaarde van de woning zelf financieren met ons eigen vermogen.
 

icon

Beste antwoord van YannickB 2 March 2022, 09:55

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo @TimC 

Bij Hello bank! is dit jammer genoeg niet mogelijk. Je kan bij Hello bank! enkel een normaal woonkrediet aangaan waarbij ze hypotheeknemer in eerste rang zijn.

Bij BNP Paribas Fortis kan er wel bekeken worden of dit mogelijk is. Je maakt daarvoor best een afspraak in een van onze kantoren. Dat kan door te bellen naar 02 762 60 00.

Reageer