Rekeningen uitsluiten uit budgetanalyse


Beste,

 

ik ben grote fan van de nieuwe budgetanalyse functionaliteit. Het zou fijn zijn als ik bepaalde rekeningen zou kunnen uitsluitend uit de budgetanalyse. 1 van de rekeningen gekoppeld aan mijn klantprofiel is de kindrekening. Maandelijks alimentatiegeld wordt nu standaard niet aanzien als uitgave terwijl dat voor mij persoonlijk wel eentje is. Uitgaven gedaan met deze kindrekening worden aanzien als uitgave maar hebben niets met mijn persoonlijke situatie te maken echter.

Inderdaad dit is cruciale functionaliteit! Bv ook als je gemeenschappelijke rekeningen hebt met je partner is het heel moeilijk opvolgen als je geen rekeningen kan selecteren/uitsluiten..


Idee status aangepastNieuwe ideeënOpenstaande ideeën
 
Bedankt Yves! We bekijken je suggestie. Van zodra ik meer nieuws heb over het personaliseren van de budgetanalyse en het kunnen (de)selecteren van de inbegrepen rekeningen laat ik je iets weten.

Rekeningen toevoegen/uitsluiten is een absolute must. Ik bekijk de budgetanalyse als een huishoudboekje op gezinsniveau. Vele koppels hebben elk een eigen rekening waarop hun eigen loon binnenkomt en voor persoonlijke uitgaven en daarnaast een gezamenlijke rekening voor de gezamenlijke kosten. Er wordt bij de budgetanalyse enkel rekening gehouden met mijn eigen rekening en de gezamenlijke rekening (dus de rekeningen waarvan ik (mede-)titularis ben). De rekening van mijn partner (waarop haar loon wordt gestort) wordt niet in de analyse opgenomen. Als er geen mogelijkheid is om deze rekening toe te voegen aan de analyse dan is de budgetanalyse voor mij en voor vele andere koppels/gezinnen waardeloos. 
Conclusie: het kunnen toevoegen/uitsluiten van rekeningen (waarop je volmacht hebt uiteraard) is een cruciale functionaliteit!


Het volgende idee is samengevoegd in dit idee:

Alle stemmen zijn overgedragen in dit idee.

Akkoord, is echt noodzakelijk om aan te kunnen passen, anders heeft het totaal geen nut voor mij.


Ik zou de gegevens van de budgetanalyse graag exporteren naar Excel. Is dit reeds mogelijk? Hartelijk dank.


Dag @IngeT 

Op dit moment is dat nog niet mogelijk, maar het is wel een leuk idee!

Als je dat wilt, kan je het als een idee/suggestie lanceren op deze Community. We houden je dan op de hoogte wanneer we het oppikken en als die mogelijkheid zou gelanceerd worden.😉 

In dit artikel lees je ook alles over hoe we jouw ideeën en suggesties opvolgen:

 


De budgetanalyse kan een heel handige tool zijn om een goed overzicht te hebben op mijn uitgaven en inkomsten, maar is momenteel nutteloos omdat ik rekeningen niet kan uitsluiten. Dat geeft een vertekend beeld.Is hier al een update over?