Neem deel aan de community

Iedereen mag meelezen. Maar er is meer… Log je in om:

Beantwoord

betaling terugvinden in de historiek

het valt me op dat bij betalingen met de kaart in winkels het meer en meer gebeurt dat deze betalingen pas dagen later zichtbaar zijn in de historiek van de homebank. Deze staan ook niet in de nog uit te voeren betalingen wat het overzicht enorm onduidelijk maakt. Voorbeeld: vrijdag morgen betaalde ik in de Carrefour en vandaag is dit nog steeds niet zichtbaar op home banking.
Omdat ik redelijk veel (bijna alles) met mijn kaart betaal is het dus steeds manueel bijhouden wat waar betaald werd omdat dit pas dagen later zichtbaar is. Hoe komt dit eigenlijk, waarom dan de stap nog uit te voeren als dit eens wel dan weer niet wordt weergegeven.

Beste antwoord van Sofie 12 september 2017, 09:37

Dag catherine075,

Sofie schreef:

Wij sturen je een privébericht om meer informatie te verkrijgen, zodat wij kunnen uitzoeken wat het probleem precies is. Hopelijk kunnen we hiermee het probleem oplossen. 🙂

Wij hebben geen antwoord van jou ontvangen. Wij hopen dat het probleem opgelost is.
Mocht dat niet het geval zijn, laat het ons zeker weten! ☺

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 2
Welkom op onze community catherine075.

Inderdaad vervelend dat je jouw betalingen niet onmiddellijk kan raadplegen.

Ik vraag het verder na en ik hou jou op de hoogte.

Kijk ondertussen gerust verder rond op de community. Heb je een kredietkaart, bekijk dan zeker hoe je via deze tombola prijzen kan winnen door met je kredietkaart te betalen.
Reputatie 1
Indien de betaling of geldopvraging gebeurt via Maestro dan is die betaling of opvraging inderdaad nog niet zichtbaar ook niet in "Nog uit te voeren", die betaling of opvraging gaat pas de eerstvolgende werkdag van de rekening.
Betalingen en geldopvragingen via Bancontact daarentegen komen eerst in "Nog uit te voeren" en daarna gaat die betaling of opvraging normaal gezien dezelfde dag nog van de rekening.
Reputatie 2
Dag catherine075,

Wij hebben het even nagevraagd bij onze interne dienst. Zij vermoeden dat er sprake is van een tijdelijk probleem.

Standaard mag je er van uitgaan dat betalingen rechtsreeks onder het luik ‘nog uit te voeren’ komen te staan bij de transacties. Eens deze verwerkt worden op niveau van de bank zijn ze terug te vinden onder het tabblad ‘uitgevoerd’.

Wij sturen je een privébericht om meer informatie te verkrijgen, zodat wij kunnen uitzoeken wat het probleem precies is.

Hopelijk kunnen we hiermee het probleem oplossen. 🙂
Reputatie 2
Dag catherine075,

Sofie schreef:

Wij sturen je een privébericht om meer informatie te verkrijgen, zodat wij kunnen uitzoeken wat het probleem precies is. Hopelijk kunnen we hiermee het probleem oplossen. 🙂

Wij hebben geen antwoord van jou ontvangen. Wij hopen dat het probleem opgelost is.
Mocht dat niet het geval zijn, laat het ons zeker weten! ☺

Reageer

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie over de cookies, het verwijderen ervan en de parameterinstellingen, vindt u in het cookiebeleid. Door verder te surfen geeft u BNP Paribas Fortis de toelating om de cookies te gebruiken. Die kunnen dienen voor het gebruik van de site of om marketingcontent aan te bieden die aangepast is aan uw interesses op deze website en op andere via de cookies van partners. Opgelet, als u bepaalde cookies blokkeert, belemmert dat de correcte werking van de website.