Neem deel aan de community

Iedereen mag meelezen. Maar er is meer… Log je in om:

Beantwoord

Internetbetaling met een oude Mastercard toch nog doorgegaan

Ik kreeg net bericht van een (internet)betaling (hernieuwing) van een dienst die ik niet meer wil. Deze dienst was ik uit het oog verloren, maar de betaling gebeurde met een OUDE (master)kaartnummer van een kaart die niet meer in gebruik is (de "valid date" was wel nog niet verlopen).

Ik heb ondertussen al lang (maand of 6) een nieuwe kaart. De oude kaart is vernietigd en staat ook al lang niet meer in het PC-Banking overzicht. Hoe is dit mogelijk ? En belangrijker, hoe krijg ik mijn geld terug?

Beste antwoord van Sofie 12 februari 2018, 16:54

Dag bvdbrand,

Welkom op onze community! 🙂

Als je een automatische hernieuwing van een Mastercard krijgt, blijft het kaartnummer hetzelfde.
Bijgevolg kunnen abonnementen gewoon blijven doorlopen op de nieuwe kaarten.

Vermoedelijk is dit ook bij jou gebeurd. Om specifiek te gaan kijken, belt u ons best even op.
Wij zijn bereikbaar op 02 762 60 00 van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

Het betwisten van de verrichting kan inderdaad zoals Lopachin schrijft:

Lopachin schreef:

Beste,

Om je geld terug te vragen, kan je misschien gebruik maken van het betwistingsformulier van Visa of MasterCard: https://www.mijnkaart.be/adminV3/ContentManager/display/000/506/340/5063401.pdf

Groet

Hopelijk kunnen we op deze manier het probleem oplossen.

Omdat je nieuw bent op de community, wil ik je graag verwijzen naar enkele interessante berichten:
- Wij leren onze leden graag kennen. Stel jezelf even voor!
- Wij wijzen je ook graag op nieuwigheden: aanmelden zonder kaartlezer kan met de Itsme app.

Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 3
Badge
Beste,

Om je geld terug te vragen, kan je misschien gebruik maken van het betwistingsformulier van Visa of MasterCard: https://www.mijnkaart.be/adminV3/ContentManager/display/000/506/340/5063401.pdf

Groet
Reputatie 4
Dag bvdbrand,

Welkom op onze community! 🙂

Als je een automatische hernieuwing van een Mastercard krijgt, blijft het kaartnummer hetzelfde.
Bijgevolg kunnen abonnementen gewoon blijven doorlopen op de nieuwe kaarten.

Vermoedelijk is dit ook bij jou gebeurd. Om specifiek te gaan kijken, belt u ons best even op.
Wij zijn bereikbaar op 02 762 60 00 van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

Het betwisten van de verrichting kan inderdaad zoals Lopachin schrijft:

Lopachin schreef:

Beste,

Groet

Hopelijk kunnen we op deze manier het probleem oplossen.

Omdat je nieuw bent op de community, wil ik je graag verwijzen naar enkele interessante berichten:
- Wij leren onze leden graag kennen. Stel jezelf even voor!
- Wij wijzen je ook graag op nieuwigheden: aanmelden zonder kaartlezer kan met de Itsme app.

Reageer

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie over de cookies, het verwijderen ervan en de parameterinstellingen, vindt u in het cookiebeleid. Door verder te surfen geeft u BNP Paribas Fortis de toelating om de cookies te gebruiken. Die kunnen dienen voor het gebruik van de site of om marketingcontent aan te bieden die aangepast is aan uw interesses op deze website en op andere via de cookies van partners. Opgelet, als u bepaalde cookies blokkeert, belemmert dat de correcte werking van de website.