Optiline en Rondo hebben een vernieuwde online toegang


Reputatie 5
  • Superheld
  • 596 reacties
Hallo iedereen,

Wij brengen jullie graag op de hoogte dat er voor Rondo en Optiline een nieuwe online toegang is.

Zo kan je jouw Optiline of Rondo nog beter beheren: geldoverschrijvingen aanvragen, gedetailleerde informatie over transacties, nulstelling, beheer van je kaart en persoonlijke gegegevens.

Verder zullen jullie nog communicatie (via e-mail, sms of brief) ontvangen omtrent de rekeninguittreksels, die in je persoonlijke webruimte beschikbaar zullen worden gesteld. Gedaan dus met de papieren uittreksels!

Heb je toch nog graag papieren uittreksels, dan kan je in je persoonlijke webruimte je voorkeur aanpassen via 'Mijn rekeninguittreksels raadplegen'.

[Toevoeging 13.06.2018]

Je dient je wel eerst in te schrijven op het volgende adres https://ro.bnpparibasfortis.be/.

Hoe inschrijven:

- Klik op 'Nieuwe gebruiker' en geef vervolgens je dossiernummer en geboortedatum in.

- Bevestig je 'gegevens' en maak een 'nieuwe gebruiker' aan en klik op 'bevestigen'.

- Hierna ontvang je een e-mail ter bevestiging.

- Je dient op deze link te klikken om je klantenruimte te activeren. Opgelet: deze link is maar 3 dagen geldig.

- Ga vervolgens terug naar je klantenruimte en geef je gebruikersnaam in en klik op 'volgende'.

- Je ontvangt dan ee sms met een tijdelijk wachtwoord dat je dient te gebruiken om je de eerste keer aan te loggen op je klantenruimte. Opgelet: dit sms bericht is maar 5 minuten geldig.

- Tot slot dien je een wachtwoord te kiezen en deze te bevestigen.

Ontdek de nieuwe online ruimte van Optiline en Rondo hier.

Voor diegenen die een lang weekend hebben, geniet ervan!

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.

23 reacties

Hi, zou het kunnen dat ik geen toegang meer hebt tot de nieuwe ruimte? Ik heb alles aangemaakt en het werkte perfect, nu kan ik er helaas al twee dagen niet op.. Bedankt voor het antwoord.
MVG, Anniek
Het veld om je username in te geven noemen jullie in het Frans "login" en in het Nederlands "Schermnaam". Nu maak ik me al druk als men een veld "login" noemt in plaats van "Gebruikersnaam" als men zijn gebruikersnaam moet ingeven; of "login" in plaats van "E-mailadres" als je je emailadres moet ingeven. Maar "Schermnaam" ??? waar slaat dat nu op ?
Bij het aanmaken van mijn account heb ik trouwens gezien dat er bij het veld "schermnaam" in de accountgegevens een nummer stond : ik heb daar niet op gelet omdat ik dacht dat het gewoon een technisch veld was dat daar stond te staan maar misschien moest ik het wel veranderen in mijn gebruikersnaam want ik kan niet meer inloggen ...
Bij het inloggen krijg ik trouwens geen foutmelding : het scherm verschuift een beetje en blokkeert dan.
Weten jullie eigenlijk waar jullie mee bezig zijn ? Bij een klein KMO'tje zou ik daar begrip voor hebben maar ik denk niet dat jullie een KMO'tje zijn.
Btw, als ik op zoek ga naar het nieuwe Rondo login scherm vind ik enkel de oude "MyRondo" login. Die werkt ook niet natuurlijk. En dan beschouw ik mezelf als programmeur nog enigszins Internet-minded. Hoe moet dat met de modale internetgebruiker ?
Reputatie 6
Badge +3
Hallo iedereen,

Wij brengen jullie graag op de hoogte dat er voor Rondo en Optiline een nieuwe online toegang is.

Zo kan je jouw Optiline of Rondo nog beter beheren: geldoverschrijvingen aanvragen, gedetailleerde informatie over transacties, nulstelling, beheer van je kaart en persoonlijke gegegevens.

Verder zullen jullie nog communicatie (via e-mail, sms of brief) ontvangen omtrent de rekeninguittreksels, die in je persoonlijke webruimte beschikbaar zullen worden gesteld. Gedaan dus met de papieren uittreksels!

Heb je toch nog graag papieren uittreksels, dan kan je in je persoonlijke webruimte je voorkeur aanpassen via 'Mijn rekeninguittreksels raadplegen'.

Ben je een nieuwe gebruiker, dan dien je je wel eerst te registreren.

Ontdek de nieuwe online ruimte van Optiline en Rondo hier.

Voor diegenen die een lang weekend hebben, geniet ervan!


Die links werken niet, ik krijg alleen een wit blad te zien. 😡
Reputatie 5
Hallo @Anniek Flemings, @Vallynx en @Alexander

Bedankt om ons te laten weten dat de webruimte niet werkt. Ik heb het doorgeven aan onze ICT dienst zodat zij dit verder kunnen nakijken.

Onze excuses voor het ongemak.

Wij houden jullie hier verder op de hoogte.

Fijne namiddag nog!
Reputatie 6
Badge +3
Het is toch nog niet helemaal in orde, men moet een gebruikersnaam kiezen en daar is een groot probleem: gelijk welk gebruikersnaam ik ook invoer het wordt gewoonweg niet aanvaard, ik krijg telkens de vermelding dat de gebruikersnaam al in gebruik is. 😡 😡😡 😡 😡
Reputatie 6
Badge +3
Ondertussen is het toch in orde gekomen, ik heb mij nu geregistreerd op een andere computer en nu is mijn gekozen gebruikersnaam eindelijk aanvaard. 😛

Des te beter. 😃
Reputatie 6
Badge +3
Ik ben niet erg tevreden over dat nieuw platform, het kampt nog veel te veel met kinderziektes, de ene foutmelding na de andere en dat aan de lopende band. 😡 😡 😡 😡 😡
Nog een geluk dat ik nog dat oud platform kan gebruiken.
Reputatie 5
Dag Alexander,

Bedankt om dit te laten weten. Ik heb het doorgeven. Onze excuses voor het ongemak.

Moest je nog een foutmelding krijgen, kan je dit dan onderaan op het platform via 'Contact' laten weten zodat zij dit verder kunnen laten nakijken.

Alvast bedankt.
Reputatie 5
Dag @Anniek Flemings@Vallynx@Alexander,

Wij hebben bevestiging gekregen dat de kinderziektes met betrekking tot de nieuwe klantenruimte zijn weggewerkt.

In het bovenstaande bericht heb ik verder ook de instructies voor het inschrijven op het nieuwe platform toegevoegd.

Een fijne namiddag nog!
Hallo, Ik probeer al enkele weken toegang te verkrijgen tot de nieuwe persoonlijke webruimte.

Het loopt echter telkens mis bij "Je dient op deze link te klikken om je klantenruimte te activeren. Opgelet: deze link is maar 3 dagen geldig."

Ik kan op geen enkele manier klikken op de link. Ik kan de link ook niet kopiëren. Zo kan ik de verdere stappen niet vervolledigen. Ik heb al meermaals geprobeerd via 'wachtwoord' vergeten, maar kom telkens op hetzelfde probleem.
Weet iemand een oplossing?

Bedankt.
Het veld om je username in te geven noemen jullie in het Frans "login" en in het Nederlands "Schermnaam". Nu maak ik me al druk als men een veld "login" noemt in plaats van "Gebruikersnaam" als men zijn gebruikersnaam moet ingeven; of "login" in plaats van "E-mailadres" als je je emailadres moet ingeven. Maar "Schermnaam" ??? waar slaat dat nu op ?
Bij het aanmaken van mijn account heb ik trouwens gezien dat er bij het veld "schermnaam" in de accountgegevens een nummer stond : ik heb daar niet op gelet omdat ik dacht dat het gewoon een technisch veld was dat daar stond te staan maar misschien moest ik het wel veranderen in mijn gebruikersnaam want ik kan niet meer inloggen ...
Bij het inloggen krijg ik trouwens geen foutmelding : het scherm verschuift een beetje en blokkeert dan.
Weten jullie eigenlijk waar jullie mee bezig zijn ? Bij een klein KMO'tje zou ik daar begrip voor hebben maar ik denk niet dat jullie een KMO'tje zijn.


Volledig correct. Ik heb door dit rare taalverbruik per ongeluk mijn ganse email adres ingegeven en blijkbaar kan je dit achteraf niet wijzigen.

Verder zit de website nu een maand later nog steeds vol bugs. Vandaag ben ik opnieuw een half uur bezig geweest om me met mijn een paar weken geleden aangemaakte account aan te melden. Met momenten laad de log-in pagina zelf niet. Zowel bij gebruik van Firefox als Edge. Uiteindelijk een nieuw wachtwoord aangevraagd en dat bracht de oplossing. Maar begrijpen doe ik het absoluut niet. Ik heb het wachtwoord bij de eerste keer aanmelden genoteerd en dubbel gecontroleerd op correctheid. En er achteraf ook mee ingelogd. Wachtwoorden die zo maar veranderen of ongeldig worden voor een dergelijke website?!?

Mag ik jullie aanraden om voortaan de oude website online te houden tot de nieuwe voldoende getest is en correct werkt? Wat er nu online staat lijkt echt nergens op en zorgt voor heel veel ergernis!
Reputatie 2

Volledig correct. Ik heb door dit rare taalverbruik per ongeluk mijn ganse email adres ingegeven en blijkbaar kan je dit achteraf niet wijzigen.

Verder zit de website nu een maand later nog steeds vol bugs. Vandaag ben ik opnieuw een half uur bezig geweest om me met mijn een paar weken geleden aangemaakte account aan te melden. Met momenten laad de log-in pagina zelf niet. Zowel bij gebruik van Firefox als Edge. Uiteindelijk een nieuw wachtwoord aangevraagd en dat bracht de oplossing. Maar begrijpen doe ik het absoluut niet. Ik heb het wachtwoord bij de eerste keer aanmelden genoteerd en dubbel gecontroleerd op correctheid. En er achteraf ook mee ingelogd. Wachtwoorden die zo maar veranderen of ongeldig worden voor een dergelijke website?!?

Mag ik jullie aanraden om voortaan de oude website online te houden tot de nieuwe voldoende getest is en correct werkt? Wat er nu online staat lijkt echt nergens op en zorgt voor heel veel ergernis!


Hartelijk bedankt alvast voor je feedback, onze klantentevredenheid is voor ons van uiterst belang en we hebben je suggestie verzonden naar onze ICT dienst, wij blijven ons inzetten om jullie ervaringen als klant te blijven verbeteren! 🤓

Vergeet zeker niet om te supporteren voor onze duivels vanavond! 😈
De link geeft steeds een foutmelding , Bad Request.
Reputatie 2
Hallo HeidiFr,

Heb je hier nog problemen mee? Op mijn computer komt de website er goed door zowel op Internet Explorer als Mozilla Firefox.

Ik raad eens aan je internetconnectie na te zien of een andere browser te proberen. We hebben alvast geen algemene problemen te melden.

Indien het lukt laat het ons zeker weten.
This new Optiline/Rondo website is full of bugs. I had been using old site and tried to switch to new one for last 3 months without success!
First I had have to call to AlphaCredit to give them my GSM number in order to receive SMS for new profile activation. Then I tried to register on new Optiline site my gebruikersnaam (user name) and has been waiting for SMS massage in order to finalize new account activation.
I have not received SMS and couldn't finish account activation.
Then I tried to repeat this process but I receive massage that most likely my username is already generated and I should click on forgotten username"gebruikersnaam vergeten".
Then I click on "gebruikersnaam vergeten" fill in my Dossiernummer and birth date and I receive info that my Dossiernummer is not recognized! I repeat this process again and this webstite crashes. See attached picture. I have tried this entire process on Chrome, Edge, Firefox, Safari and it's always a mess!
I will soon cancel my Visa card with BNP Paribass and switch to another bank. I'm fed up that for so long I have no real control on my credit cards balance. It's ridiculous that for so long this can't be solved.

Het platform werkt totaal niet bij mij. Ik ken mijn wachtwoord niet. En telkens ik wachtwoord vergeten aanklik krijg ik steeds een foutmelding zie attacthment. Ik heb dit al gemeld. Maar wacht al twee weken op reactie dat iemand dit voor mij kan aanpassen.

Ik zou het graag willen gebruiken. Maar als het zo blijft gaan. Gaat dit platform snel de vuilbak invliegen en zal ik gewoon op de oude manier moeten werken. Het lijkt mij erop dat dit platform te snel online is gegooid zonder voldoende getest te zijn. Ik ben zeer ontnoegd dat ik mijn eigen rekening niet kan raadplegen. Zonder dat ik naar jullie hoeft te bellen.
Ook nog even toevoegen dat ik drie browsers heb geprobeerd. IE. Firefox en mozilla. Mijn firewall en virursscanner even afgezet. Geen enkel resultaat. Ik sta er van verstomd dat ik een account heb kunnen aanmaken. Want dat ging ook niet zo gemakkelijk.
Mij is het een keer gelukt. Onmiddelijk toen ik de mail kreeg. Zei hij al deze link is niet meer geldig.


Hallo, Ik probeer al enkele weken toegang te verkrijgen tot de nieuwe persoonlijke webruimte.

Het loopt echter telkens mis bij "Je dient op deze link te klikken om je klantenruimte te activeren. Opgelet: deze link is maar 3 dagen geldig."

Ik kan op geen enkele manier klikken op de link. Ik kan de link ook niet kopiëren. Zo kan ik de verdere stappen niet vervolledigen. Ik heb al meermaals geprobeerd via 'wachtwoord' vergeten, maar kom telkens op hetzelfde probleem.
Weet iemand een oplossing?

Bedankt.
Reputatie 2
Badge
Dag Jeebee,

Wat vervelend dat je geen toegang krijgt tot je persoonlijke webruimte.
Ik raad je aan rechtsreeks contact op te nemen met Alpha Credit op het nummer 02 508 44 40.
Zij zijn bereikbaar op weekdagen van 9 tot 17 uur.

Hopelijk kan je snel terug gebruik maken van je persoonlijke webruimte.

Ik wens je nog een fijne dag verder !
Ik ben nog altijd niet tevreden. Na een paar weken geraak ik weer niet meer in die webruimte van Optiline. Ik heb dat nummer gebeld en daar zeiden ze dat ik voor een papieren versie een mail moest sturen naar rondo@pnbparibasfortis.com maar dat webadres bestaat niet. Dus ze maken mij daar maar iets wijs. Vroeg nog kleine letters? Ja hoor. Daar is dus niks van aan. Ik krijg ook altijd die foutmelding dat mijn naam of wachtwoord fout is. Het begint mij ook te irriteren dat we steeds hetzelfde antwoord krijgen met: bel naar daar...Nu de eerste keer verbrak hij gewoon de verbinding omdat hij me zogezegd niet hoorde. Ik vind het niet kunnen dit.
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Nancy Verlinden ,

Onze excuses voor het late antwoord!

Vervelend dat het nog steeds niet lukt om aan te melden op de online webruimte van de Rondokaart.
Het e-mail adres is inderdaad verkeerd geschreven, zie ik, het is rondo@bnpparibasfortis.com. Indien jouw e-mail blijft terugkomen, dan raden we je aan om de klantendienst opnieuw te contacteren op het nummer 02 508 44 40 (in de week van 9u tot 17u).

We hopen dat je zo snel mogelijk kunt aanmelden op de online webruimte van Optiline.

Ik wens je een fijne dag 🙂
I've tried several times to make an account but each time I try the link in the email I get the following...

"

An error has occurred.
"

After two rather lengthy phone calls the links are still not working even if I get a new one sent via the "forgotten paasword/username" facility. Seriously thinking of changing my bank and insurances to be honest!