Beantwoord

3500 € afhalen op 2 dagen

• 17 september 2019
  • 1 reactie
  • 146 Bekeken

De bankkaart van mijn moeder is gestolen. De dieven hebben helaas haar pincode kunnen achterhalen.

Er is gisteren 2.500 € afgehaald aan bankautomaten (waarvan 700€ aan een automaat van Fortis) en vandaag nog eens 1.000 € (aan een automaat van Fortis)

Hoe is dit mogelijk terwijl de limieten op 625 en 2.500€ zijn ingesteld ?
icon

Beste antwoord van YannickB 18 september 2019, 08:55

Dag Edeleeuw,

Verschrikkelijk om te horen dat je moeder slachtoffer van fraude is geworden.

Moest ze dat nog niet gedaan hebben, dan belt ze best zo snel mogelijk met Card Stop op het nummer 070 344 344 om haar kaart te laten blokkeren.

Nadien moet ze ook een klacht indienen bij haar lokaal politiebureau. De PV die ze daar krijgt kan ze bij ons binnenbrengen, zodat we ook van onze kant uit een onderzoek kunnen opstarten.

Over wat er met haar limieten gebeurd kan zijn, kan ik me op dit moment moeilijk uitspreken omdat ik geen zicht heb op persoonlijke en bancaire gegevens. Je moeder kan dat wel na laten kijken via haar kantoor of via ons Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00.

De standaardlimiet voor geldafnames aan automaten zijn alvast 625 EUR per dag en 1250 EUR per 7 dagen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Dag Edeleeuw,

Verschrikkelijk om te horen dat je moeder slachtoffer van fraude is geworden.

Moest ze dat nog niet gedaan hebben, dan belt ze best zo snel mogelijk met Card Stop op het nummer 070 344 344 om haar kaart te laten blokkeren.

Nadien moet ze ook een klacht indienen bij haar lokaal politiebureau. De PV die ze daar krijgt kan ze bij ons binnenbrengen, zodat we ook van onze kant uit een onderzoek kunnen opstarten.

Over wat er met haar limieten gebeurd kan zijn, kan ik me op dit moment moeilijk uitspreken omdat ik geen zicht heb op persoonlijke en bancaire gegevens. Je moeder kan dat wel na laten kijken via haar kantoor of via ons Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00.

De standaardlimiet voor geldafnames aan automaten zijn alvast 625 EUR per dag en 1250 EUR per 7 dagen.

Reageer