Beantwoord

Aanvraag nieuwe pincode visacard

  • 13 August 2020
  • 3 reacties
  • 3230 Bekeken

Beste, langs deze weg had ik graag een nieuwe pincode aangevraagd voor kaart 

Mvg,

Evelyn Caron 

icon

Beste antwoord van YannickB 13 August 2020, 13:06

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Dag Evelyn,

Ik heb je kaartnummer uit je bericht verwijderd, want dit is een publieke website waarop iedereen mee kan lezen. Persoonlijke en bancaire info, zeker info over je kredietkaarten, deel je best nooit zomaar via het internet. 

We hebben via deze website helaas ook geen enkele toegang tot je kaarten.

Je kan wel een nieuwe pincode aanvragen via Easy Banking Web. Dat doe je zo:

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/
  • Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en dan op Mijn kaarten.
  • Klik rechts van je kredietkaart op de horizontale strepen en kies voor Wijzigen.
  • Klik op Mijn pincode.
  • Controleer je adres, druk op Volgende en bevestig met behulp van je debetkaart en kaartlezer.

Groetjes.

U raadt dezelfde procedure aan bij het vergeten van de pincode, en aanvraag nieuwe (via EasyBanking). Alleen, ik moet met de kaartlezer tekenen met de pincode - hoe kan ik dat nu doen als ik die niet ken ? Waarom kan dit niet met Itsme, zoals bij alle andere banken?

Er werd fraude gepleegd op mijn oude kaart, en heb een nieuwe ontvangen, en per vergissing, heb ik de brief van de code gekrast in plaats van dat stickertje te herplakken: ik kan dus gewoon de code niet meer lezen (het is nieuwe procedure waar ik niet vertrouwd mee was).

Mijn kantoor neemt geen telefoon op, het centraal nummer vraagt m’n klantnummer en pincode van EasyBankingPhoneApp (die ik wél ken): op mijn telefoon kan ik immers met die code perfect aanloggen, maar de telefooncentrale blijft voet bij stuk houden dat de (EasyBankingPhoneApp) code niet juist is.

Ik zit helemaal geblokkeerd - ik zie geen andere uitweg dan mijn kaart wederom blokkeren en een volledig nieuwe vragen. Jammer.

Of kent u nog een andere manier? Dank.

 

Reputatie 1

Hallo @njoosten , dit is puur de procedure voor het aanvragen van een nieuwe PIN voor een kredietkaart binnen Easy Banking Web.

Wanneer je telefonisch contact opneemt met een adviseur op afstand, vraagt de stemrobot je inderdaad eerst om jouw klantnummer in te vullen. Vervolgens wordt je gevraagd om de Easy Banking Phone code in te vullen (dit is dus niet de aanmeldcode van je app). Je kan de Easy Banking Phone code aanmaken met een bruikbare debetkaart door de stappen te volgen die beschreven staan in deze link.

Als het niet mogelijk is om deze code momenteel aan te maken, kan je ons alsnog beveiligd bellen door je eerst aan te melden in de app → druk op contact → druk op bellen

Als je ook geen toegang meer zou hebben tot de app, dan kan een gevolmachtigde ook beveiligd bellen zodat we via diens volmacht een nieuwe PIN code kunnen aanvragen.


Als er ook geen sprake is van een volmacht , is het ten slotte mogelijk om onbeveiligd te bellen naar 02 762 60 00 en te vragen of je in contact gebracht kan worden met jouw lokaal advieskantoor.

Reageer