Beantwoord

aanvraag visa

  • 19 April 2023
  • 1 reactie
  • 107 Bekeken

Ik ga op reis naar kroatie in juni. 

Daar ga ik een auto huren voor de week (188€) maar dit moet met een visakaart op naam. Ik heb geen visa en zal die ook nooit gebruiken, enkel voor deze betaling.ik heb mijn aanvraag doorgegeven en ze gingen mij terugbellen om de aanvraag af te ronden. Heb 3 dagen na elkaar geen telefoon teruggehad. Net nu zelf naar bnp gebeld en daar zeiden ze mij dat ik minstens 3000€ op mijn spaarrekening moet hebben om de aanvraag goed te kunnen keuren ?? Dit staat nergens in de voorwaarden vermeld , ook niet in kleine lettertjes... dit kan toch niet kloppen ? Ik heb de kaart enkel nodig om 200€ te betalen en dan zet ik de kaart terug stop.

Mvg

icon

Beste antwoord van LarsD 19 April 2023, 13:40

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Hallo, @Nicolas1987,

Bedankt voor je bericht.

Bij de aanvraag voor de kredietkaart wordt er gekeken naar je inkomsten en lasten.

De inkomsten kunnen bijvoorbeeld je loon of uitkering en huurinkomsten zijn.

Bij uitgaven kan dat je huur of je maandelijkse afbetaling aan je woonkrediet, andere leningen die lopen en eventueel kredietkaarten zijn bij andere banken.

Vervolgens kijken ze ook altijd of er spaarreserve is om een aantal maanden de uitgaven te kunnen terugbetalen.

Afhankelijk van de maandelijkse limiet die je wenst, wordt er zo berekend of je in aanmerking komt voor een kredietkaart.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer