access card kosten

  • 3 April 2020
  • 4 reacties
  • 3010 Bekeken

Vroeger had ik een kaart om enkel uittreksels uit de automaat van het kantoor te halen. Na ontvangst van de access card moest ik die activeren via een automaat. Ik deed dit eenmalig door 10 EURO van mijn zichtrekening over te schrijven naar mijn spaarrekening. Sindsdien moet ik naast de maandelijkse beheerskosten van 1,75 EURO nu maandelijks ook nog 0,67 EURO afdragen;als boete omdat ik mijn accesskaart op die manier heb geactiveerd?   


4 reacties

Reputatie 7

Hallo Govaert,

Een Access kaart is een kaart die meestal gebruikt wordt om mee aan te melden op Easy Banking, of door klanten die bijvoorbeeld enkel een spaarrekening hebben en die willen kunnen raadplegen via een automaat.

Je kan er geld mee afhalen en andere verrichtingen mee uitvoeren, maar omdat de kaart zelf volledig gratis is, worden daar wel kosten voor aangerekend. Om ze te activeren volstaat het in de toekomst alvast om ze gewoon in een automaat te steken, je code in te geven en ze er terug uit te halen.

Om de beheerskosten en de extra diensten die geactiveerd werden, stop te zetten, neem je best even contact met ons op via 02 762 60 00.

Toen ik per post mijn access card heb ontvangen stond er op de begeleidende brief letterlijk: “de eerste keer dat u uw kaart gebruikt, moet een VERRICHTING zijn mét gebruik van uw code”.

Er stond NIET “om ze te activeren volstaat het om ze gewoon in een automaat te steken, je code in te geven en ze er terug uit te halen”. Die informatie kreeg ik dus NIET! Waarom niet? Ik maak er geen tekeningetje bij…

Mijn verrichting (10 EURO overschrijven van mijn EIGEN zichtrekening naar mijn EIGEN spaarrekening) werd nadien op het rekeninguittreksel omschreven als “dienst opname aan onze automaten” waardoor ik voortaan 0,67 EURO per maand als “kosten” word aangesmeerd.

Reputatie 7

@Govaert 

Is het mogelijk om me een scan van de brief door te mailen via community@bnpparibasfortis.be? Dan contacteer ik meteen de juiste dienst.

Wat de kosten betreft, die kan ik langs deze weg jammer genoeg niet voor je uitschakelen. 

Een scan van die brief heb ik zopas aan u doorgemaild.

Mvg,

  1. Govaert

Reageer