Beantwoord

account connect payconiq lukt niet

  • 21 September 2022
  • 5 reacties
  • 3420 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Na een herinstallatie van de payconiq app lukt de laatste stap niet, de account connect.

Na al de stappen te hebben doorlopen krijg ik de melding: sorry er is iets mis gelopen probeer later eens opnieuw. ( Zie foto) maar dit blijft..

 

icon

Beste antwoord van LarsD 22 September 2022, 09:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4

Hallo, @Klaas s ,

Bedankt voor je bericht.

Dit zijn alvast de meest voorkomende redenen waarom het niet lukt om een rekening of debetkaart te koppelen aan Payconiq by Bancontact:

  • Je gebruikt een professionele rekening en/of debetkaart. De Payconiq by Bancontact app is enkel bedoelt voor particulieren. Ondernemers hebben een apart platform.
  • Er is een probleem met de betrokken rekening. Dit kan je na laten kijken door ons Easy Banking Centre te bellen via Communicatie onderaan in Easy Banking App.
  • De kaart die je probeert te koppelen werd nog niet volledig geactiveerd. Debetkaarten kunnen pas aan betaalapps gekoppeld worden nadat je eenmaal met de chip en je pincode (dus niet contactloos) hebt betaald in een fysieke winkel of nadat je er geld mee hebt opgenomen. 
  • Je gebruikt een browser die niet ondersteund wordt door de Payconiq by Bancontact en/of door onze pagina’s. We raden je aan om Google Chrome (Android) of Safari (iOS) te installeren en te gebruiken als standaardbrowser.
  • Er is een probleem met de Payconiq by Bancontact-app of met je Payconiq by Bancontact-profiel. Lukt het nog steeds niet nadat je de app opnieuw geïnstalleerd hebt, neem dan contact op met Payconiq by Bancontact. Je kan hen bereiken via support@payconiq.be en via 02 234 11 49.
Reputatie 1
Badge

Heb jullie telefonisch gecontacteerd, doorgestuurd naar payconiq...alles gereset...kaart kunnen toevoegen...naar bij koppeling rekening direct de melding dat account geblokkeerd is... probleem zit dus bij jullie 🙃

Dan maar bij payconiq andere bank gekozen…Heb ik wel basis functionaliteit..

 

Reputatie 1
Badge

Heb jullie telefonisch gecontacteerd, doorgestuurd naar payconiq...alles gereset...kaart kunnen toevoegen...naar bij koppeling rekening direct de melding dat account geblokkeerd is... probleem zit dus bij jullie 🙃

Dan maar bij payconiq andere bank gekozen…Heb ik wel basis functionaliteit..

 

Is een probleem bij Payconic (of de bank?) sinds vorige vrijdag. Blijkbaar nog steeds niet opgelost!

Wel naar de easy banking web helpdesk bellen: 02/433.40.92 zodat ze je easy banking contract kunnen resetten, anders kan je online geen aankopen meer doen.

En dat je kaart is geblokkeerd, komt omdat je 5 keer achter elkaar die M1 code hebt ingegeven. (Die wel juist is, maar het systeem van payconic (of de bank?) zegt van niet)

 

Dus ergens werkt er iets niet juist. Zoals de zoveelste keer met payconic...

Reputatie 1
Badge

Idd, al veel problemen gehad...van kastje naar muur gestuurd…

 

Reputatie 7

Hallo @Klaas s @Converted 

Er waren tot midden vorige week inderdaad problemen met Payconiq by Bancontact. Tijdens de bevestiging van een M1-handtekening liep er iets mis bij de verificatie van een teller op de chip van je kaart. Daardoor werden de elektronische handtekeningen voor veel klanten niet aanvaard.

Ondertussen is dit opgelost, maar bij sommige klanten moet die teller nog manueel aangepast worden. Als je ons belt zouden we dit voor je na moeten kijken, maar dit is voor jou blijkbaar niet gebeurd. Mijn oprechte excuses daarvoor.

Kan je ons nog eenmaal bellen en vragen om je kaart te laten resetten, om je ATC-teller na te laten kijken en om de status van je Easy Banking toegang na te laten kijken? Je zal je kaartlezer tijdens het gesprek nodig hebben. 

Je kan de ATC-teller zo berekenen:

  1. Stop je debetkaart in de kaartlezer.
  2. Druk op M1.
  3. Je ziet nu Challenge. Druk op OK zonder cijfers in te voeren.
  4. Je ziet PIN. Voer je pincode in en druk op OK.
  5. Er verschijnt een elektronische handtekening. Druk op INFO.
  6. Je ziet nu Status code. De laatste 5 cijfers zijn de ATC-teller die je telefonisch aan ons door kan geven.

Heb je meerdere debetkaarten op jouw naam, dan laat je best de ATC-teller voor elke kaart nakijken. Voor elke kaart zal je bovenstaande stappen moeten volgen.

Reageer