Beantwoord

annulatieverzekering Mastercard Gold

  • 9 November 2023
  • 3 reacties
  • 303 Bekeken

Ik reserveer rechtstreeks een hotel in Oostenrijk. Er wordt geen voorschot gevraagd. Wat moet ik doen om toch van de annulatieverzekering van Mastercard Gold te kunnen profiteren?

Is kaartnummer als waarborg voldoende?

Of toch voorschot van bv 50% (of 70%) betalen met MC?

Of volledig bedrag op voorhand betalen et MC? (liever niet)


 

icon

Beste antwoord van Tim DL 9 November 2023, 11:22

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1

Ik reserveer rechtstreeks een hotel in Oostenrijk. Er wordt geen voorschot gevraagd. Wat moet ik doen om toch van de annulatieverzekering van Mastercard Gold te kunnen profiteren?

Is kaartnummer als waarborg voldoende?

Of toch voorschot van bv 50% (of 70%) betalen met MC?

Of volledig bedrag op voorhand betalen et MC? (liever niet)


 

Dag @HildeM ,

 

Bedankt voor je bericht.

 

De reisannulatieverzekering van de Mastercard Gold treed in werking wanneer de vervoerskosten voor de heen- en terugreis + het verblijf voor minstens 70% van het totaalbedrag met de Mastercard Gold betaald werd.

Indien er dus nog niets betaald is, is dit momenteel ook niet verzekerd met deze gekoppelde verzekering. 

 

Vanaf het voor minstens 70% betaald werd met de Mastercard Gold valt het onder de reisannulatieverzerking van je Mastercard Gold.

 

Je kan de algemene voorwaarden steeds op onze website terugvinden of op F04085N.pdf (bnpparibasfortis.be).

 

Groetjes,

Tim DL

 

PS: Jouw mening telt! We nodigen je graag uit om jouw ervaring op de Community met ons te delen via een korte (en anonieme) tevredenheidsenquête. Met jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de Community nog beter wordt! https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv

Hoe zit het dan als je rondreist met de eigen wagen en zelf verschillende hotelletjes apart boekt via verschillende bookingssites of rechtstreeks? 

Reputatie 1

Hoe zit het dan als je rondreist met de eigen wagen en zelf verschillende hotelletjes apart boekt via verschillende bookingssites of rechtstreeks? 

Indien je alles op voorhand hebt geboekt en betaald met de Mastercard Gold, dan heb je het betaald en zal dit onder de reisannulatieverzekering vallen, indien het aan alle voorwaarden voldoet, zoals het totaal voor minstens 70% betaald met de Mastercard Gold.

Indien je ter plekke het hotel boekt, heb je nog niet betaald moest je ziekvallen, dus is de reisannulatieverzekering ook niet van toepassing/wordt dit bedrag niet meegerekend. 

 

In het algemeen telt dus dat de vervoerskosten voor heen- en terugreis + verblijfskosten voor minstens 70% dient betaald te zijn met de Mastercard Gold.

Indien je met eigen wagen op reis gaat, zijn er dus vooraf geen vervoerskosten die verzekerd dienen te zijn, aangezien je dit onderweg betaald bij het tanken. 

In een ander geval, indien je bijvoorbeeld met het vliegtuig op reis/bezoek gaat bij familie/vrienden en je hebt geen verblijfskosten, dan valt in het totaal de verblijfskosten weg.

Als je de vliegtickets met Mastercard Gold dus betaalt, en je verblijft gratis, dan zal dit eronder vallen aangezien je 100% van het vervoer hebt betaald met de Mastercard Gold + 0 euro verblijf, komt uit op 100% van het totaalbedrag. 

 

Ik hoop dat het hiermee duidelijk is en ik je hiermee hebt verder geholpen.

 

Groetjes,

Tim DL

Reageer