Beantwoord

Apple pay

• 17 februari 2019
  • 1 reactie
  • 296 Bekeken

Dit weekend heb ik bij Zara en bij een restaurant willen betalen met Apple pay.
Bij Zara stond het logo van Apple pay op de terminal, maar als ik wou betalen kreeg ik de melding verkeerde kaart ...
Bij hegcredtaurant juist hetzelfde ... gewoon contactdoos betalen ging dan wel.
Ik heb de dagen ervoor reeds verschillende betalingen gedaan met Apple pay in Delhaize en diverse shops en ging wel ... zit er soms een limiet per week op die lager is dan de gewone bankkaartlimiet?
icon

Beste antwoord van YannickB 18 februari 2019, 15:35

Hallo Sandrine,

In België worden er momenteel nog steeds twee verschillende systemen voor het verwerken van betalingen gebruikt: Bancontact (Belgisch) en Maestro (internationaal)

De kans bestaat dat het kassasysteem van Zara en van het restaurant automatisch kiezen voor een betaling met Bancontact wanneer er gekozen wordt voor een betaling met bankkaart (de standaardkeuze bij contactloos betalen).

Apple Pay werkt enkel met Maestro, waardoor een betaling via Bancontact nooit zal lukken.

Een oplossing voor jou is om te vragen om te betalen met kredietkaart (ook al gebruik je je bankkaart). Het systeem waarop kredietkaarten werken zal automatisch herkennen dat je met Maestro wilt betalen.

Meer info vind je alvast ook in deze topic.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Hallo Sandrine,

In België worden er momenteel nog steeds twee verschillende systemen voor het verwerken van betalingen gebruikt: Bancontact (Belgisch) en Maestro (internationaal)

De kans bestaat dat het kassasysteem van Zara en van het restaurant automatisch kiezen voor een betaling met Bancontact wanneer er gekozen wordt voor een betaling met bankkaart (de standaardkeuze bij contactloos betalen).

Apple Pay werkt enkel met Maestro, waardoor een betaling via Bancontact nooit zal lukken.

Een oplossing voor jou is om te vragen om te betalen met kredietkaart (ook al gebruik je je bankkaart). Het systeem waarop kredietkaarten werken zal automatisch herkennen dat je met Maestro wilt betalen.

Meer info vind je alvast ook in deze topic.

Reageer