Beantwoord

apple pay

  • 24 January 2020
  • 3 reacties
  • 455 Bekeken

Telkens ik probeer te betalen met apple

pay gebeurd er niks.

kaarten komen er op, fingerprint werkt maar wanneer ik hem bij de lezer hou gebeurd er niks.

Het is een Iphone 7 dus het zou moeten lukken.

Iemand een idee waarom de betaling niet verder gaat?

 

bedankt!

icon

Beste antwoord van YannickB 25 January 2020, 15:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo SLV,

Heb je dit probleem in een bepaalde winkel(keten) of bij meerdere handelaars? Sommige handelaars werken namelijk nog steeds met een kassasysteem dat ofwel niet voorzien is van de NFC/contacloos-technologie, of ze hebben toestellen die standaard Bancontact aanbieden en niet automatisch Maestro.

Apple Pay werkt enkel met internationale Maestro netwerk en kan dus geen betalingen verwerken via het Bancontact netwerk.

 

Lukt het nergens en is het enkel met een enkele kaart dat het fout loopt, dan neem je best even telefonisch contact met ons op via 02 762 60 00 zodat we je kaart kunnen nakijken.

Kan je met een tweede kaart ook niet betalen, dan vermoed ik dat het een probleem is op niveau van je toestel of van Apple Pay zelf. In dat geval contacteer je best de winkel waar je hem kocht (toestelproblemen) of Apple (controle Apple Pay).

 

Groetjes.

Het werkt in geen enkele winkel. Ook met geen enkele kaart. Het is een toestel van het week dus enkel mogelijkheid om apple zelf te contacteren?

 


 

Reputatie 7

Als het een toestel van het werk is waarop je bepaalde software hebt moeten installeren (bijvoorbeeld beveiligingssoftware), dan kan je even bij de verantwoordelijke dienst nagaan of zij weet hebben van conflicten met NFC of Apple Pay.

Zo niet, dan vrees ik dat je inderdaad langs de Apple support moet passeren.

Reageer