Beantwoord

Apple Pay gebruiken in de USA

• 27 mei 2019
  • 1 reactie
  • 505 Bekeken

• Net gestart
  • 2 reacties
Hallo,

ik ben van plan mijn Maestro + Visa te koppelen aan Apple Pay & zou deze graag gebruiken terwijl ik op reis ben in de USA. Echter vroeg ik me nog volgende af:
  • Moet ik mijn Maestro kaart specifiek "openzetten" voor gebruik buiten de EU (USA) via de Easy Banking app zodat ook Apple Pay zou werken buiten de EU (USA)?
  • Ik heb een kennis die geprobeerd heeft Apple Pay te gebruiken met zijn BNP Paribas Fortis Maestro (en ook de Visa) bij een Starbucks in de USA (California) en dit werkte niet volgens hem - moest met de chip betalen in de terminal na 3-tal mislukte pogingen. Moeten er nog speciale acties gebeuren om dit te doen werken in de USA?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord van AnoukPh 28 mei 2019, 10:42

Dag @Kev,

Bedankt voor je interesse in Apple Pay! ☺

Om dit correct in de Verenigde Staten te gebruiken dien je jouw bankkaart ook te activeren voor het gebruik buiten Europa.

De visa-kaart zou standaard moeten werken. De reden dat Apple Pay niet werkte bij jouw kennis kan ook te maken hebben met de betaalterminal. Indien Apple Pay (visa) perfect in België werkt, zou dit ook het geval moeten zijn in het buitenland.

Groetjes,

Anouk
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Dag @Kev,

Bedankt voor je interesse in Apple Pay! ☺

Om dit correct in de Verenigde Staten te gebruiken dien je jouw bankkaart ook te activeren voor het gebruik buiten Europa.

De visa-kaart zou standaard moeten werken. De reden dat Apple Pay niet werkte bij jouw kennis kan ook te maken hebben met de betaalterminal. Indien Apple Pay (visa) perfect in België werkt, zou dit ook het geval moeten zijn in het buitenland.

Groetjes,

Anouk

Reageer