Beantwoord

automatische afhouding Visa kaart stopzetten

  • 21 April 2021
  • 7 reacties
  • 6614 Bekeken

Reputatie 1

Ik krijg iedere maand een tot twee automatischebetalingen van mijn Visa kaart afgetrokken van een firma:  C-TRAF.COM. Kan ik deze laten stopzetten? 

icon

Beste antwoord van YannickB 21 April 2021, 17:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hallo Fred,

Automatische betalingen via kredietkaarten dien je stop te zetten via de handelaar zelf.

Als je niet meer weet om welke dienst, site of abonnement het precies gaat , dan raad ik je aan om contact op te nemen met Worldline via 02 205 85 85. Zij beheren het betalingsverkeer voor kredietkaarten en kunnen je meer info geven.

Reputatie 1

Worldline  vraagt een rekeningnummer: is dat de visakaartnummer of moet ik mijn rekening van de BNP-bank geven?  Dank bij voorbaat.

Reputatie 7

Via het telefoonmenu kan je je identificeren via de klantenreferentie die zich bovenaan op de uitgavenstaten van je Visa bevindt, of met het nummer van de rekening bij onze bank waaraan je Visa gekoppeld werd.

Reputatie 1

Ik heb gebeld, en krijg dit jaar al zeker een verjaardagkaart, dat was denkelijk een grapje van die meneer LOL. De firma C-TRAF.COM (GB) ad ik al opgezocht, en zij doen betalingen van andere bedrijven als dienst. En men heeft me de raad gegeven via card stop mijn kaart te stoppen en dan sturen ze me een andere kaart op. Bedankt om me de weg te wijzen. Hartelijk dank.

Reputatie 7

Graag gedaan! Ik heb ook nog even zitten zoeken naar mogelijke gelinkte bedrijven, maar vond geen resultaten.

Wat je eventueel nog kan doen is je mailbox doorzoeken op het bedrag dat afgehouden werd. Als het effectief gaat om een aankoop die je zelf hebt uitgevoerd, dan is de kans groot dat je daar een mail van vindt. 

Het beste is dan te zoeken op het eerste bedrag dat ooit werd afgehouden en op het bedrag in de oorspronkelijke munteenheid (mocht het gaan om een buitenlandse aankoop).

ik heb ook dergelijk probleem met een betaling van aan antivirus voor de som van 99€

Ik heb dit virus programma op mijn zus haar pc gezet en ondertussen met visa betaald.

Het bedrag blijft er jaarlijks afgaan, maar de ondertussen gebruikt mijn zus de antivirus niet meer maar het gaat nog wel van mijn rekening.

Ik kan beter mijn visa kaart stoppen denk ik heb ze toch niet meer nodig tegenwoordig met de nieuwe debit kaart met visa in.

mvg

ivo

Reputatie 3

Dag @dcivo 

Je kunt uw kredietkaart telefonisch laten afsluiten. Je kan de medewerkers bereiken op het nummer 02 762 60 00. Als je over de app beschikt, raad ik je zeker aan om deze te gebruiken om in te bellen: Aanmelden > Contact (voorlaatse icoon)> Easy Banking Center > categorie 'Mijn kaarten en rekeningen' kiezen.

Er dient geen openstaand bedrag te zijn. Als dit wel zo is kan je deze pas op de 10de van volgende maand afsluiten.

Reageer