Beantwoord

bancontact online werkt niet

  • 10 augustus 2019
  • 11 reacties
  • 1055 Bekeken

Hallo, ik ben al reeds enkele jaren klant bij jullie en het is nu al bijna een jaar dat ik een probleem heb met online met Bancontact te betalen...
Opgelet: als ik een QR-code heb, lukt alles wel perfect. Zowel ontvangen als betalen
Maar vb:
tickets kopen via Kinepolis en betalen met Bancontact online lukt me niet...
zodra ik klik op de link om te betalen, zit ik vast vanaf daar blijft mijn scherm vaststaan op een draaiend wieltje bij Bancontact app zelf
MAAR sluit ik de app en doe ik het opnieuw open , kan ik weer al de rest doen
Juist online betalen met Bancontact lukt helemaal niet, best wel frustrerend.

mvg
icon

Beste antwoord van YannickB 22 augustus 2019, 09:49

Dag Debora,

Ik wil je gewoon even laten weten dat ik je niet vergeten ben.

Het probleem is nog steeds in onderzoek. Het lijkt wat langer te duren omdat we geen andere meldingen hebben ontvangen en het daardoor moeilijk blijkt om de oorzaak te vinden en om het probleem na te kunnen bootsen.

Ik blijf het alvast wel opvolgen.

Groetjes
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Dag Debora,

Jammer om te horen dat je zoveel problemen hebt met Bancontact.

Werk je met de Bancontact-functie in Easy Banking, of gebruik je de losstaande Bancontact/Payconiq by Bancontact app?
Ik gebruik beide ...
het gebeurt meestal als ik via een link naar Bancontact wil gaan om te betalen dat het niet lukt. Beste voorbeeld is die van Kinepolis ... als ik online tickets wil kopen en dus wil betalen via Bancontact (zodat ik geen bakje nodig heb..) zodra ik op de link klik, blijft hij vaststaan: geen reactie meer, geen foutmelding of iets in die aard maar gewoon helemaal niks.
Reputatie 6
Bedankt voor je antwoord.

Ik geef het voor de zekerheid voor je door, al vrees ik een beetje dat als je dit probleem bij beide apps hebt, dat de kans bestaat dat het een probleem met je toestel is.

Kan je me nog zeggen welk type toestel (merk en model) je hebt en welke versie van Android of iOS je gebruikt?

Je kan eventueel ook proberen om beide apps te verwijderen, je toestel te herstarten en ze nadien opnieuw te installeren.
Ik heb een iPhone 8, versie 12.3.1
Via de bank app zelf lukt het me op met QRcode te ontvangen en betalen, helemaal niks van miserie.
Maar via een link naar Bancontact niet. Ik zie het scherm van Bancontact en een draaiend wiel en daar blijf ik staan..
Reputatie 6
Bedankt, ik heb het doorgegeven en ik laat je hier iets weten van zodra ik een antwoord heb.
Dankjewel!
Reputatie 6
Dag Debora,

Ik wil je gewoon even laten weten dat ik je niet vergeten ben.

Het probleem is nog steeds in onderzoek. Het lijkt wat langer te duren omdat we geen andere meldingen hebben ontvangen en het daardoor moeilijk blijkt om de oorzaak te vinden en om het probleem na te kunnen bootsen.

Ik blijf het alvast wel opvolgen.

Groetjes
Dankjewel alvast voor alle moeite , voor de rest ben ik super tevreden over de app
mvg

Beste,

 

Dit is ook wat er bij mij gebeurd, dus ik denk niet dat het aan het toestel ligt en eerder aan de app. 
 

Ik heb jaren met een app van een andere bank gewerkt, alles lukte perfect, nooit problemen mee gehad. Sinds ik nu ook de Fortis app op mijn gsm heb staan, stapelen de online betalingsproblemen via bankcontact zich op. Ik koop vaak tickets voor optredens online en, sinds ik de Fortis app heb, lukt het niet meer om doorgestuurd te worden naar de bankcontact/payconic/bank apps. Ik dacht eerst dat dit een bug was op de site die de ticketverkoop finaliseert en dat dit na enige tijd wel zou overgaan. Echter, nu merk ik dat dit zich ook voorspeelt bij het kopen van Kinepolis tickets, net zoals bij Debora. Dit lukte voorheen altijd zeer goed en het kon dus geen toeval meer zijn dat dit bij meerdere betaalsites niet meer lukte. Daarom ben ik online naar een oplossing gaan zoeken en aldus ben ik hier terecht gekomen. 
 

Een erg frustrerende bug, want ik wordt ook niet meer doorgestuurd naar de betaal app van mijn andere bank, die het wel altijd goed doet. 
 

Ik hoop dat dit snel kan opgelost geraken, want ik denk dat ik anders naar mijn vorige situatie terugkeer en dus de app ga verwijderen. Ook niet ideaal om mijn rekeningen te controleren natuurlijk, maar dit is voor mij echt te beperkend.

 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten.

hallo , 

 

al een paar dagen problemen met betaling bancontactapp. wil een rekening betalen van telenet.krijg steeds foutmeldingen en steeds de melding dat mijn paswoord fout is .dus nieuw paswoord aangemaakt maar tevergeefs.als ik dan terug ga naar mijn betaling zegt de app paswoord fout.ondertussen al 3 keer nieuw paswoord aangemaakt en nog steeds geen rekening kunnen betalen via bancontact.lukte daarvoor zonder problemen .kan iemand dit oplossen 

Reageer