Beantwoord

bancontact online werkt niet

  • 10 August 2019
  • 24 reacties
  • 4522 Bekeken

Hallo, ik ben al reeds enkele jaren klant bij jullie en het is nu al bijna een jaar dat ik een probleem heb met online met Bancontact te betalen...
Opgelet: als ik een QR-code heb, lukt alles wel perfect. Zowel ontvangen als betalen
Maar vb:
tickets kopen via Kinepolis en betalen met Bancontact online lukt me niet...
zodra ik klik op de link om te betalen, zit ik vast vanaf daar blijft mijn scherm vaststaan op een draaiend wieltje bij Bancontact app zelf
MAAR sluit ik de app en doe ik het opnieuw open , kan ik weer al de rest doen
Juist online betalen met Bancontact lukt helemaal niet, best wel frustrerend.

mvg
icon

Beste antwoord van YannickB 22 August 2019, 09:49

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Dag Debora,

Jammer om te horen dat je zoveel problemen hebt met Bancontact.

Werk je met de Bancontact-functie in Easy Banking, of gebruik je de losstaande Bancontact/Payconiq by Bancontact app?
Ik gebruik beide ...
het gebeurt meestal als ik via een link naar Bancontact wil gaan om te betalen dat het niet lukt. Beste voorbeeld is die van Kinepolis ... als ik online tickets wil kopen en dus wil betalen via Bancontact (zodat ik geen bakje nodig heb..) zodra ik op de link klik, blijft hij vaststaan: geen reactie meer, geen foutmelding of iets in die aard maar gewoon helemaal niks.
Reputatie 7
Bedankt voor je antwoord.

Ik geef het voor de zekerheid voor je door, al vrees ik een beetje dat als je dit probleem bij beide apps hebt, dat de kans bestaat dat het een probleem met je toestel is.

Kan je me nog zeggen welk type toestel (merk en model) je hebt en welke versie van Android of iOS je gebruikt?

Je kan eventueel ook proberen om beide apps te verwijderen, je toestel te herstarten en ze nadien opnieuw te installeren.
Ik heb een iPhone 8, versie 12.3.1
Via de bank app zelf lukt het me op met QRcode te ontvangen en betalen, helemaal niks van miserie.
Maar via een link naar Bancontact niet. Ik zie het scherm van Bancontact en een draaiend wiel en daar blijf ik staan..
Reputatie 7
Bedankt, ik heb het doorgegeven en ik laat je hier iets weten van zodra ik een antwoord heb.
Dankjewel!
Reputatie 7
Dag Debora,

Ik wil je gewoon even laten weten dat ik je niet vergeten ben.

Het probleem is nog steeds in onderzoek. Het lijkt wat langer te duren omdat we geen andere meldingen hebben ontvangen en het daardoor moeilijk blijkt om de oorzaak te vinden en om het probleem na te kunnen bootsen.

Ik blijf het alvast wel opvolgen.

Groetjes
Dankjewel alvast voor alle moeite , voor de rest ben ik super tevreden over de app
mvg

Beste,

 

Dit is ook wat er bij mij gebeurd, dus ik denk niet dat het aan het toestel ligt en eerder aan de app. 
 

Ik heb jaren met een app van een andere bank gewerkt, alles lukte perfect, nooit problemen mee gehad. Sinds ik nu ook de Fortis app op mijn gsm heb staan, stapelen de online betalingsproblemen via bankcontact zich op. Ik koop vaak tickets voor optredens online en, sinds ik de Fortis app heb, lukt het niet meer om doorgestuurd te worden naar de bankcontact/payconic/bank apps. Ik dacht eerst dat dit een bug was op de site die de ticketverkoop finaliseert en dat dit na enige tijd wel zou overgaan. Echter, nu merk ik dat dit zich ook voorspeelt bij het kopen van Kinepolis tickets, net zoals bij Debora. Dit lukte voorheen altijd zeer goed en het kon dus geen toeval meer zijn dat dit bij meerdere betaalsites niet meer lukte. Daarom ben ik online naar een oplossing gaan zoeken en aldus ben ik hier terecht gekomen. 
 

Een erg frustrerende bug, want ik wordt ook niet meer doorgestuurd naar de betaal app van mijn andere bank, die het wel altijd goed doet. 
 

Ik hoop dat dit snel kan opgelost geraken, want ik denk dat ik anders naar mijn vorige situatie terugkeer en dus de app ga verwijderen. Ook niet ideaal om mijn rekeningen te controleren natuurlijk, maar dit is voor mij echt te beperkend.

 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten.

hallo , 

 

al een paar dagen problemen met betaling bancontactapp. wil een rekening betalen van telenet.krijg steeds foutmeldingen en steeds de melding dat mijn paswoord fout is .dus nieuw paswoord aangemaakt maar tevergeefs.als ik dan terug ga naar mijn betaling zegt de app paswoord fout.ondertussen al 3 keer nieuw paswoord aangemaakt en nog steeds geen rekening kunnen betalen via bancontact.lukte daarvoor zonder problemen .kan iemand dit oplossen 

Ik heb net hetzelfde probleem: van een site doorgestuurd worden lukt niet, blijft hangen, zeer vervelend… Wat is de oplossing aub? Ik heb een nieuwe iPhone SE

Hey @Emilykm ,

Mijn excuses voor het ongemak.

Krijg je hierbij een specifieke foutmelding?

Groetjes,

Lieze

Neen, ik word gewoon niet doorgestuurd naar Fortis, wat vroeger wel gebeurde. 

Heeft het op je toestel eerder wel gewerkt, of nog nooit?

Heb je de afzonderlijke Payconiq by Bancontact app ook?

Groetjes,

Lieze

Neen, het is idd een nieuw toestel. Ik heb ook de ing app en hij verwijst me enkel naar daar door (maar deze mogelijkheid heeft ing niet, enkel om met QR code te betalen). Ik heb geen payconic app. Mvg, Emily

Even om te double checken:

Klopt het dat je bij een online betaling dan de optie krijgt om dit door te voeren via de ING app of onze app en hij vervolgens vastloopt?

Weet je welke iOS versie er op je toestel staat?

Groetjes,

Lieze

Ik krijg enkel de ing app, geen Fortis. Vroeger kreeg ik wel de keuze en kon dan voor Fortis kiezen. Ik heb een nieuwe iPhone SE, iOS 14.4. Mvg. Emily

Hey @Emilykm ,

Zou je bij je instellingen kunnen nakijken of de Easy Banking App de goedkeuring geeft om de camera te gebruiken? Lukt het wel om met een QR code te betalen?

Groetjes,

Lieze

De camera werkt, maar dit kan ik dus ook bij ING. Het lukt niet om van een site doorgestuurd te worden en een betaling te doen zonder bakje.

Heb je al geprobeerd om je Easy Banking App te verwijderen, je toestel te herstarten en je app opnieuw te installeren?

Groetjes,

Lieze

Dat heb ik nu gedaan en probeer het nog eens als ik iets online moet bestellen

Super, @Emilykm . Laat zeker weten als dit geen oplossing biedt.

Groetjes,

Lieze

Gisteren nog eens geprobeerd via Deliveroo maar lukt dus nog steeds niet, zeer vervelend. 

Reageer