Bankaart ingeslikkt door BNPParisbasfortis bankautomaat - Krijg na 1 week kaart nog niet terug


Beste

ik lees in jullie berichten

         Indien het een BNP Paribas Fortis bankkaart was, dan kun je langs het kantoor

         gaan tijdens de openingsuren en de kaart afhalen

Ik ben tot bij de bank geweest maar MEN WEIGERT MIJN BANKKAART TERUG TE GEVEN.

IK WACHT NU BIJNA ÉÉN WEEK  MAAR ZE KUNNEN. NIET ZEGGEN WANNEER IK OOIT MIJN BANKKAART ZAL TERUGKRIJGEN

DAT IS PAS SERVICE EN DAAR MOET IK NOG DUUR VOOR BETALEN!

Ook kan ik al één week niet meer de app EASY BANKING openen.

Groetjes

Jan Put


17 reacties

Bankkaart zomaar ingeslikt door bankautomaat wegens een technisch defect.

Al dagen wacht ik op een antwoord wanneer ik mijn bankkaart terug krijg. Zelfs de app Easy Banking opstarten lukt ook niet meer.

 

Hoe kan ik nu aan geld geraken? Ik moet toch eten kunnen kopen.

Maar daar ligt BNPParibasFortis niet van wakker.

 

Fantastische klanten service en vooral die Privilege Connect van Private Banking is gewoon om van te smullen. Maar ja, hiermee heb ik nog mijn kaart niet terug.

 

Als ik mezelf buitensluit moet ik ook de slotenmaker bellen om terug binnen te geraken.
Als BNPPARIBASFORTIS problemen heeft met haar automaten zou ik verwachten dat zij onmiddellijk de klanten helpen.

[Recept verwijdert.]

Reputatie 3

Dag janputbe

Om een nieuwe bankkaart te bekomen bel je best naar ons kantoor op afstand via het nummer 02 762 60 00. Als een kaart wordt ingeslikt, haalt een extern bedrijf deze op en gaan ze naar het hoofdkantoor in Brussel om daar vernietigd te worden. De medewerkers weigeren ze niet terug te geven, ze mogen het niet teruggeven. De info die je dus gevonden hebt is fout, waarvoor onze excuses.

Om snel een nieuwe bankkaart te bekomen, bel je ons dus best zo snel mogelijk op.

Met vriendelijke groet

Shari V

Beste 

 

de zoveelste onzin, weer! Jullie spreken elkaar constant tegen.
 

Ze hebben me net verwittigd dat ik mijn kaart mag komen halen

 

gr

ja put 

 


 


 

 

Reputatie 3

Dag janputbe

Dan zullen de medewerkers van het kantoor voor jou een uitzondering gemaakt hebben want normaal gebeurt dit door een extern bedrijf.

Mag ik vragen bij welk kantoor je deze opnieuw gekregen hebt? Er zullen dan nog kantoren zijn waarbij de adviseurs de ingeslikte kaarten eruit halen. Ik wil dit even intern laten nakijken zodat dubbele info in de toekomst vermeden kan worden.

Met vriendelijke groet

Shari V

Beste

Ik ga alle reacties doorsturen die ik van jullie diensten ontving alsook mijn antwoorden naar de directie over het probleem met de bankkaart.

Wie is hier wie voor de zot aan het houden? Telkens krijg ik tegenstrijdige berichten vanuit alle mogelijke communicatiekanalen.

En ik ga zeker niet in op uw vraag om iemand of kantoren openlijk via een community ten schande maken door met een vinger naar iemand te wijzen. Deze community is geen plaats om als schandpaal te dienen maar wel om problemen aan te klagen. Ik weet niet hoe het lef heeft om zoiets openlijk te durven vragen! Doet u dat ook met andere klanten? 

Het interesseert me ook geen moer dat u andere kantoren gaat controleren. Daar heb ik totaal geen zaken mee hoe u intern problemen afhandelt.

Trouwens indien het bankautomaat BNPParisbasFortis mijn kaart verkeerdelijk inslikt dan moet IK nog eens een verre verplaatsing maken terug naar het bankkantoor. Heeft u daar al eens bij stilgestaan?
Als de bank fouten maakt moet ik niet opdraaien voor de extra kosten. Daarover stelt hier zich niemand vragen!

Ik eis dan ook een onkostenvergoeding voor de gemaakte verplaatsingskosten alsook de ongemakken die ik ervoer voor de dagen waarbij ik geen aankopen kon verrichten (tankstation, voedingswinkel, … ) tenzij een bankmedewerker de kaart  gewoon terug bezorgd had bij mijn thuis. Dat laatste is niet gebeurd.

Mvg

Jan Put

 

Reputatie 7

Dag Jan,

Het is inderdaad niet prettig wanneer je kaart wordt ingeslikt en ik kan begrijpen dat dat voor heel wat vervelende situaties zorgt. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Niet alle automaten zijn toegankelijk voor medewerkers van een kantoor. Afhankelijk van de locatie van het automaat en van het kantoor, kan het, zoals @Shari V zei, gaan om automaten die door een externe beveiligingsfirma beheerd en opgevolgd worden. Als jouw kaart door zo’n automaat wordt ingeslikt, kunnen onze collega’s je die niet onmiddellijk teruggeven, want zij kunnen het automaat niet openen.

In principe worden kaarten die door een automaat onder extern beheer ingeslikt worden, eigenlijk niet teruggegeven. Ik vermoed dat er onze collega’s hier voor jou dus een uitzondering hebben gemaakt.

Om veiligheidsredenen mogen zij alvast nooit informatie geven over wanneer je de kaart wel zou kunnen komen ophalen. De beveiligingsfirma haalt immers niet enkel ingeslikte kaarten uit de automaat, maar zorgt ook voor geldtransport.

Ik kan je ook geen beloftes maken over een eventuele vergoeding van ons uit. Indien je een vergoeding wenst, raad ik je aan om een officiële klacht in te dienen via ons klachtenformulier of via jouw persoonlijke adviseur.

Beste Yannick

ik vermoedde dat hier veiligheidsredenen meespelen … 

Wat is de eindconclusie als mijn kaart ten onrechte wordt ingehouden?

1° Via verschillende kanalen van BNPParibasFortis krijg ik tegenstrijdige berichten.

2° Privilege Connect is geen 24/7 service!

3° Ik heb geen toegang meer tot de App en Web applicatie van Easy Banking.

4° Ik kan geen aankopen doen om voedsel te kopen.

5° Het duurt veel te lang vooraleer ik mijn bankkaart terug heb.

6° Als klant heb ik geen boodschap dat:

      + een externe firma de bankautomaten beheerd;

      + er BNPParibasFortis medewerkers zijn die de kaarten al of niet toch uit het automaat halen.

7° Onbegrijpelijk dat men geen reservekaart kan geven als blijkt dat er geen pincodes zijn waarvan het banknummer overeenstemt met deze reservekaart.

8° Hoe kan ik mijn beleggingsportefeuille nog opvolgen.

9° Hoe kan ik mijn dringende overschrijvingen nog uitvoeren?

10° Hoe kan ik mijn medicatie kopen die ik dringend nodig heb?

12° Waarom moet ik mij verplaatsen naar de bank voor iets wat u (de bank) van mij heeft afgenomen; Uit beleefdheid zou ik verwachten dat de bank in dit geval tot bij mij zou komen.

11° enz.


Als u met de wagen een panne heeft op de autostrade dan verwacht u ook dat men u onmiddellijk komt depanneren.

Men verwacht van de klant zoveel mogelijk aankopen te verrichten met een bankkaart. U moet eens stilstaan met het feit wat de gevolgen zijn voor een klant door een fout van de bank als hij niet meer beschikt over een bankkaart. U moet begrijpen dat ik niet constant cash geld in huis heb liggen.

Ik heb uren verspild om vooralsnog mijn kaart onmiddellijk terug te krijgen maar dit heeft niets geholpen.  U (de bank natuurlijk) heeft onrechtmatig mijn kaart ingehouden want ik niet alleen beschouw als diefstal maar waardoor u me ook dagenlang in de problemen heeft gebracht.

Ik vernam dat ik geen uitzondering ben waarbij kaarten onrechtmatig door een bankautomaat worden ingehouden. Dit is een reden temeer om klanten in dit geval onmiddellijk te helpen en geen paraplu open te trekken. Hopelijk snapt u nu mijn intenties opdat u begrijpt hoe u de klant in moeilijkheden brengt en zoiets zou in de toekomst niet meer mogen, zo niet heeft het geen zin meer nog een klacht in te dienen. In de hoop natuurlijk dat men een klacht ook behandelt door o.a. niet te regeren zoals in het verleden reeds het geval was.

U mag dit bericht overmaken aan de klachtendienst alsook aan de heer Luc Christiaans van private Banking Hasselt.

Mvg

Jan Put

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beste


Blijkbaar vindt men.het bij BnpParisbasFortis doodnormaal dat bankkaarten van klanten zonder enige reden door het bankautomaat worden ingehouden.

Blijkbaar geeft BnpParisbasFortis geen moer om klanten die hierdoor in moeilijkheden komen.

ik zou verwachten dat als BnpParisbasFortis onrechtmatig bankkaarten van klanten ontneemt ze alles in het werk stelt om de bankkaart onmiddellijk terug te geven of tenminste binnen een aanvaardbare periode maar niet dagenlang.

Bij BnpParisbasFortis zijn de medewerkers koning en de klant shit., renzij men daadwerkelijk stappen heeft ondernomen om de klant binnen enkele uren of onmiddellijk zijn betaalkaart terug te geven. Ik hoop dat de directieleden van deze bank tot andere inzichten komen om de klant in deze  situaties sneller te helpen. Maar ik betwijfel dit ten zeerste omdat ik hierover nog geen enkele reactie heb mogen ontvangen met goede intenties.

 

ik ben eens benieuwd …. 

 

Jan Put

 

Reputatie 3

Beste

ik ben eens benieuwd …. 

 

Maakt u zich maar gen illusies, want in Parijs houdt men andere principes aan dan in de voormalige Generale en het voormalige Fortis.

Beste

Vreemd dat u schrijft  “In Parijs houdt men andere principes aan” ….

Blijkbaar doet BNPParisbasFortis ook geen enkele poging om het probleem van de teruggave van onrechtmatige ontnomen bankkaarten vlotter te laten verlopen, zelfs indien betrokkenen hierdoor ernstig in de problemen komen. Hierop krijg ik ook geen reactie via deze blog.

Ik zal blijven aandringen bij deze bankinstelling opdat in de toekomst klanten onmiddellijk worden geholpen wanneer hun bankkaart onrechtmatig wordt afgenomen.

Ik stuur de blog als reactie op mijn vraag door naar de klachtendienst, mijn bankier en leden van de raad van bestuur.

Mvg

Jan Put

Reputatie 7

Dag @janputbe 

Ik heb je bericht doorgestuurd naar je contactpersoon en wil benadrukken dat het zeker niet de bedoeling is dat je kaart zomaar door een automaat ingeslikt wordt. Ik vermoed dat het in dit geval om een defect met het automaat ging.

Wordt jouw debetkaart toch regelmatig ingeslikt, dan kan dat duiden op een probleem met de chip van je kaart. In dat geval raad ik je aan om jouw kaart te laten vervangen om problemen in de toekomst te vermijden.

Mocht jouw kaart in de toekomst toch ingeslikt worden, dan raad ik je aan om dat onmiddellijk te melden aan het onthaal van het kantoor (wanneer deze terug geopend zijn), of om contact op te nemen met Card Stop via 078 170 170 of met ons Easy Banking Centre via 02 762 60 00. 

Op die manier kunnen we jouw kaart blokkeren en indien nodig vervangen. We kunnen dan ook het automaat in kwestie op eventuele problemen na laten kijken. 

Ik geef alvast ook jouw feedback over de teruggave van ingeslikte kaarten door aan de betrokken departementen.

 

 

Beste 

er is geen probleem met de chip van de bankkaart.

Ik heb gebeld naar Card Stop en Easy Banking Centre zoals u reeds kon lezen.

Ook heb ik reeds gemeld dat de bankinstelling regelmatig problemen heeft met de bankautomaat.  Maar … 

Bankkaarten op welke wijze dan ook onrechtmatig afnemen en niet dadelijk teruggeven is diefstal. Procedures moeten in dit geval herzien worden opdat de klant ONMIDDELLLIJK zijn bankkaart terugkrijgt om niet in ernstige problemen te geraken. IK zal hiervoor blijven aandringen bij jullie bankinstelling. Het is niet de eerste keer dat ik dit meemaak.

Ik heb ondertussen gemaild (met de link van deze blog) naar de klachtendienst, mijn private bankier en leden van de raad van bestuur omdat ik geen reactie kreeg op mijn verzoek.

Mvg

Jan

Reputatie 3

Beste

Vreemd dat u schrijft  “In Parijs houdt men andere principes aan” ….

Jan Put

 

Er is helemaal niets vreemds aan. Immers, BNP is een Franse bank met zetel in Parijs en het is dus in Parijs dat de beslissingen genomen worden. Nogmaals, de goede oude tijden van de Generale en Fortis zijn voltooid verleden tijd. Vergehen, vergangen, vorbei.

 

Naar de klachtendienst geschreven maar geen reactie

Blijkbaar bestaat die dienst niet meer …. of wat moet ik hieruit afleiden

ofwel ben ik maar een vodje shit dat stinkt voor hen

hieronder een recept dat niet smaakt en stinkt, misschien heeft de klachtendienst hier wel interesse voor

varkensniertjes

Bereiding

  1. Snijd de niertjes in stukken. Smelt een klontje boter in een kleefpan.
  2. Leg de niertjes eerst in de bloem en klop de overtollige bloem af en bak dan in schuimende boter. Blus met balsamico, porto en water en voeg de PH rundsbouillon toe. ... 
  3. Om te binden gebruik je maïszetmeel dat je oplost in water.

 

Reputatie 7

Dag @janputbe 

Je zal zo snel mogelijk een antwoord van hen krijgen.

Nadat je je klacht hebt ingevoerd, ontvang je eerst en vooral via mail een ontvangstbevestiging. Die mail verschijnt doorgaans binnen de 5 werkdagen, al kan de verwerkingstijd momenteel jammer genoeg wat oplopen.

In die eerste mail vind je ook de termijn waarbinnen je een concreet antwoord op jouw klacht zal ontvangen (doorgaans maximaal 1 maand, afhankelijk van de aard van jouw klacht). Als we toch meer tijd nodig hebben om een oplossing te vinden, dan ontvang je van ons, na de oorspronkelijk aangekondigde termijn, informatie over het verloop van het dossier en een nieuwe deadline.

Oh, dan wacht ik al maanden op een vorige klacht.

Ik ben benieuwd … deze keer

Ik lust geen niertjes

bedankt voor je bericht

gr

Jan Put

 

Beste BnpParisbasFortis

Toch tof dat ik vandaag een begripsvolle mail van de bank mocht ontvangenen samen met een compensatie.

Belangrijk te noteren is dat de bankmedewerkers altijd zeer behulpzaam waren om te helpen.

Groetjes

Jan put

Reageer