Beantwoord

bankkaart activeren

  • 15 November 2020
  • 7 reacties
  • 4812 Bekeken

Hallo

ik heb een tijdje geleden een nieuwe bankkaart ontvangen met hetzelfde rek nummer als mijn vorige. Ik moet hem dus activeren in de bank of aan een betaalterminaal. Ik heb wel een vraag..

Moet je de kaart binnen een bepaalde tijd activeren? 
ik ben nog niet naar de bank of naar een winkel geweest dus heb ik dit ook nog niet kunnen doen. 

icon

Beste antwoord van Anonymous 16 November 2020, 10:20

Bekijk origineel

7 reacties

Hey @Emmawerbrouck ,

Dit hangt af van de reden van de vervanging.

Was deze verloren of gestolen, verviel je huidige kaart bijna of was er nog een andere reden?

Groetjes,

Lieze

Ik kreeg deze nieuwe kaart gewoon in de brievenbus. Voordien had in een grijze met een groene streep, maar blijkbaar was dat fout. Ik moest een zwarte met een rode streep en die heb ik plots ontvangen. Het is een van hello bank. Op de brief die er bij zat stond er dat ik ze moet activeren. Maar ik vraag me nu af of het uitmaakt wanneer je dat doet. Of je dat binnen een bepaalde tijd moet doen. 

Normaal zou hier geen termijn op staan.

Gaat dit over een debit, Visa of MasterCard?

Groetjes,

Lieze

Ik heb een nieuwe Mastercard ontvangen. Mijn oude vervalt in 2021. Ik zou de nieuwe kaart moeten activeren door e betalen in een winkel  of restaurant. Ik heb geprobeerd de kapper te betalen met mijn nieuwe Mastercard wat mij niet gelukt is. Ik krijg een foutmelding. Wat nu?

Reputatie 3

Dag vanvlier

Ik vermoed dat je dit contactloos hebt proberen te betalen? Je moet de kaart de eerste maal activeren door deze fysiek te gebruiken.

Ik heb niet contactloos proberen te betalen want het was voor een bedrag van 95€

Reputatie 3

Je neemt best even telefonisch contact met ons op om de status van de kaart te laten nakijken. Je kan mijn collega’s bereiken op 02 762 60 00. Als je over de app beschikt, raad ik je zeker aan om deze te gebruiken om in te bellen: Aanmelden > Contact (voorlaatse icoon)> Easy Banking Center > categorie 'Mijn kaarten en rekeningen' kiezen.

Reageer