Beantwoord

bankkaart beschadigd

  • 2 April 2021
  • 6 reacties
  • 252 Bekeken

Mijn bankkaart is bijna volledig beschadigd en bijna onbruikbaar. Wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord van Shari V 6 April 2021, 15:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Bellen naar Easy Bank Center (tel nr staat op de website van de bank) en een nieuwe bankkaart aanvragen ter vervanging van uw huidige bankkaart en dat wegens defect.

Reputatie 3

Dag hammouchi

Als je over de app beschikt, raad ik je zeker aan om deze te gebruiken om in te bellen: Aanmelden > Contact (voorlaatse icoon)> Easy Banking Center > categorie 'Mijn kaarten en rekeningen' kiezen. De lijn moet namelijk beveiligd zijn voor het vervangen van de kaart wegens defect.

Mijn mama zit in een rusthuis en niet meer mobiel. De opdruk van haar bankkaart is bijna volledig verdwenen en niet meer leesbaar. De kaart functioneert nog wel en is geldig tot 2026. Ik gebruik in haar opdracht haar kaart om alle verrichtingen te doen ( en heb dus ook de code).

Ik zou dan ook een nieuwe (leesbare) kaart willen aanvragen ter vervanging. Ik ben niet in het bezit van een volmacht. Wat moet ik doen in dit geval,

Reputatie 1

Beste @andre van roste

Bedankt voor je bericht. Gebruikt jouw mama de Easy Banking App? Hier kan de kaart vervangen worden: 

  1. Meld je aan in Easy Banking App.
  2. Klik op Mijn diensten, vervolgens Kaarten en kies de debetkaart die je wil vervangen.
  3. Klik op Definitief blokkeren of vervangen.
  4. Geef aan dat de kaart stuk is.
  5. Bevestig dat je de kaart wenst te vervangen.

De huidige kaart blijft nog actief tot je de nieuwe in gebruik neemt. Jouw mama kan ook contact opnemen met ons Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00. Zonder volmacht kan jij de kaart op haar naam niet laten vervangen. 

 

Groetjes,

JoachimJ

Dank voor een spoedig antwoord.

Mijn mama gebruikt de app niet, dus dit gaat niet lukken.

Ik gebruik met haar toestemming EN in haar opdracht de  kaart voor betalingen en afhalingen.

Ik zou natuurlijk via pc banking kunnen inloggen want ik heb de kaart en pin code.

dus ik ga naar on line banking en het eerste wat men vraagt is klantnummer (dat is wel ergens terug te vinden) EN het kaartnummer. Volgens mij staat dat alleen op de kaart zelf en net dit is onleesbaar. Ik weet dat het ook terug te vinden eenmaal men is ingelogd maar daar zit het probleem dus juist.

Ik begrijp dat het aspect veiligheid superbelangrijk is maar het gaat hier om het gebruiksgemak van een kaart waar niemand iets mee kan doen zonder geheime code. in bijlage een foto van de kaart in kwestie.

als ik met een ik eid card of rijbewijs in die staat zou rondlopen zou men mij ook aanraden een nieuw te gaan halen denk ik. 

 

Dag @andre van roste ,

 

Gezien dit een openbaar forum is, heb ik de foto uit jouw bericht verwijderd. Ook al is het niet goed leesbaar, persoonlijke info deel je best niet online.

 

Ik lees dat je volmacht hebt op haar rekening. In dat geval mag je het Easy Banking Centre contacteren op 02 762 60 00 met je eigen gegevens en kunnen mijn collega’s dit voor jou opzoeken (en de kaart vervangen wegens defect).

Indien je toch nog geen volmacht hebt, raad ik aan dit in orde te brengen zodat je in de toekomst vlotter de bankzaken van je moeder kan regelen, gezien haar kaart meenemen eigenlijk niet mag, gezien dit een persoonlijke kaart is.

 

Groetjes,

Liz

Reageer