bankkaart geblokkeerd


  • Avonturier - Niveau 1
  • 11 reacties

Waarom blijft mijn kaart geblokkeerd omdat de persoon die mij geld gestort heeft niks bij opmerking gestuurd heeft, het gaat hier om een vriend die mij wou helpen , mag dat ook al niet meer en het niet gebeurd is op de normale weg 

Hoe ver moet het nog gaan ik ben chronisch patiënt en die persoon wou helpen maar niet aan fraude doen , ik moet het geld terug betalen ?


19 reacties

Reputatie 2

Waarom blijft mijn kaart geblokkeerd omdat de persoon die mij geld gestort heeft niks bij opmerking gestuurd heeft,

Er is geen enkele verplichting een mededeling te maken, men mag het vak mededelingen gerust leeg laten. Kortom, indien uw kaart geblokkeerd werd is het om een andere reden. Bijvoorbeeld na driemaal een foute code te hebben ingetikt.

En, delicate vraag natuurlijk, maar hoe zeker bent u van deze ‘vriend’? Hoe zeker bent u dat er daadwerkelijk een overschrijving op uw rekening werd verricht? Hebt u daadwerkelijk kunnen controleren of er een overschrijving werd verstuurd? Indien niet omdat de kaart geblokkeerd werd, dan hebt u waarschijnlijk redenen te over om blij te zijn met de geblokkeerde kaart. U doet er dus best aan eerst en vooral uw BNP-agentschap te contacteren. DRINGEND!

 

 

Ik heb al meerdere malen contact opgenomen en ze zeggen het om fraude gaat , ze willen niet deblokkeren,  ik mag het geld in 24 maanden terug betalen of vroeger ik dat kan , die vriend heeft het gedaan om mij uit nood te helpen voor mijn medicijnen maar ze geloven mij niet 

Hij zij mij ook ze dat niet zomaar mogen doen is je rekening te blokkeren maar je ze hebben het toch gedaan al van 19 mei 

Ze willen niet naar mij luisteren?

Reputatie 2

Ik heb al meerdere malen contact opgenomen en ze zeggen het om fraude gaat , ze willen niet deblokkeren,  ik mag het geld in 24 maanden terug betalen of vroeger ik dat kan , die vriend heeft het gedaan om mij uit nood te helpen voor mijn medicijnen maar ze geloven mij niet 

Hij zij mij ook ze dat niet zomaar mogen doen is je rekening te blokkeren maar je ze hebben het toch gedaan al van 19 mei 

Ze willen niet naar mij luisteren?


Beste, het spijt mij, maar u zou toch ook wat beter moeten luisteren. Want als men bij BNP stelt dat het om fraude gaat, dan gaat het ook om fraude. En deze fraude had dat eerst en vooral moeten vermelden.

Maar wat niet te begrijpen valt is het volgende: u stelt dat deze ‘vriend’ zou hebben overgeschreven naar uw rekening. Indien zo, dan is het niet te begrijpen dat u iets zou moeten terugbetalen. Of kort en goed: dat kan niet.

Is het niet eerder zo dat u de bankkaart met wachtwoord aan deze ‘vriend’ hebt uitgeleend om er verrichtingen mee uit te voeren? En dat deze ‘vriend’ buiten uw weten wel iets meer heeft afgehaald dan het nodige voor geneesmiddelen?

En wie heeft u wijsgemaakt dat uw “kaart geblokkeerd werd omdat geen mededeling bij de overschrijving werd verstrekt?” Dat kan, niet, dat is niet waar, dat is een leugen. Luistert en leest u toch ook eens.

Enfin, mijn vermoeden is dat het helemaal niet gaat om een overschrijving naar uw rekening, en dat de ‘vriend’ in kwestie er wel meer over weet.

Hoe dan ook, na een frauduleuze handeling of zelfs maar een vermoeden van fraude wordt een kaart definitief geblokkeerd. Terecht, zeer terecht.

Wat u dan moet doen (moeten is een verplichting) is een nieuwe kaart aanvragen. En in afwachting kan u een tijdelijke kaart krijgen waarmede de rekening kan worden geraadpleegd alsook overschrijvingen worden uitgevoerd.

Mijns inziens heeft deze ‘vriend’ u bepaald niet geholpen, en u zou er goed aan doen hierover eens diep na te denken.

 

Hey Knuffu,
Een debetkaart wordt niet zomaar geblokkeerd, er zal altijd een achterliggende reden zijn.
Als er vermoeden van fraude is wordt deze niet terug gedeblokkeerd omdat dan het frauderisico vergroot wordt.
Het beste is om toch nog eens telefonisch contact met ons op te nemen zodat er een nieuwe kaart besteld kan worden.
Groetjes,NP.

De mensen van de bank zeggen dat het niet kan en het om fraude  gaat , die persoon heeft geen geld van mijn bankrekening gestolen , geen cent en u beweert ik lieg , waarom wil niemand mij begrijpen en naar mij luisteren,  ik ben geen leugenaar,  ik zeg maar wat ik weet , en u denkt ze mij een andere kaart gaan geven , ik geloof er niks van , de kaart is al geblokkeerd van 19 mei , ze wilden met mij niet praten het om die 1200 euro  ging , ze wilden alleen mijn correspondentie zien , ben ik verplicht mijn doen en laten te laten zien aan vreemde dan ?

Ik begrijp 1 ding niet waarom ze mij dit aandoen,  ik heb niks fout gedaan toch ?

Reputatie 2

kaart gaan geven , ik geloof er niks van , de kaart is al geblokkeerd van 19 mei , ze wilden met mij niet praten het om die 1200 euro  ging , ze wilden alleen mijn correspondentie zien , ben ik verplicht mijn doen en laten te laten zien aan vreemde dan ?

Ik begrijp 1 ding niet waarom ze mij dit aandoen,  ik heb niks fout gedaan toch ?

Mijn beste, nogmaals, als u geen goede  raad wil aannemen dan zal u daar maar de gevolgen van moeten dragen. Zo is dat.

En men zal je inderdaad geen nieuwe kaart geven, u zal er een moeten aanvragen zo u nog verder zou willen. En of u het wilt verstaan of niet, de geblokkeerde kaart blijft definitief geblokkeerd. Zo is dat en niet anders.

Om te proberen een lijn te trekken uit uw warrig verhaal:  u hebt de ‘vriend’ uw bankkaart met code gegeven, deze ‘vriend’ heeft het het maximum van 1200 euro afgehaald en belooft die terug te zullen overschrijven op uw rekening. Wat hij niet gedaan heeft.  En u hebt u dan wandelen laten sturen met de leugen dat zijn overschrijving geweigerd werd. 

En dat bij fraude  gevraagd wordt zoveel mogelijk bewijzen te verzamelen is niet meer dan normaal. En ja, als u zich hiervoor te beroerd zou vinden, dan zal u maar de gevolgen moeten dragen.

 

Ze hebben van mijn bankkaart geen 1200 euro  genomen , wie is er hier in fout jullie , er is een storting gebeurd op 19 mei en mij gaan jullie beschuldigen van leugenaar,  wat voor mensen zijn jullie eigenlijk jullie iemand zonder geld zetten en jullie niet eens weten wat er gebeurd is , 

Kijk eens goed op datum van 19 mei dat is een storting  van 1200 euro  en geen geld afhaling 

Bedankt jullie mij al 3 maand in de miserie zetten 

Die persoon heeft geen geld gestolen 

Dank u

Vinden jullie dat een warrig verhaal , als je belt moet je 10 minuten wachten en telkens word men afgewezen want het zijn toch leugens , er heeft bij mij nog niemand geld van een rekening gestolen , ik deze man niet en jullie willen gewoon niet luisteren , 

We leven nu eenmaal in een rot wereld en als kleine man hebt ge niks in de pap de brokken , ge zijt toch maar een leugenaar ?

En iemand beschuldigen is gemakkelijk en de boel blokkeren,  jammer jullie geen fouten maken toch ???

Naomi

Waarom praat u een ander verhaal , ik krijg daarna een bericht van een kris en die scheld mij uit van dief en leugenaar en ik de gevolgen maar moet dragen 

Waarom zijn het 2 berichten die niet overeen stemmen 

Ik begrijp jullie niet ze maar ik word hier afgeschilderd als de dief

Wat u allemaal beweert klopt niet , u zal beter eens kijken wat er met die rekening gebeurd is in plaats van mij zo een bericht te sturen,  u weet niet eens over wat u spreekt , ik ben chronisch patiënt en niet die persoon van het geld , bedankt om iemand zo te kwetsen  hebt u 10 op 10 

Ik denk jullie een ander verhaal zien dan ik want ik heb nooit op die rekening 1200 euro staan gehad , die meneer heeft het geld gestort en heeft met mijn rekeningnummer niks anders gedaan , daar durf ik mijn handen in het vuur voor steken , 

In jullie ogen ben ik zo dom als wat en als jullie de klanten zo oneerlijk behandelen en blijft zeggen ik een leugenaar ben vind ik dat erg ?

Het is jullie geld niet 

Waarom blijven jullie volhouden het fraude is het geld komt van een Fortis bank , kijk daar beter eens naar in plaats van mij uit te maken ???

Reputatie 2

 

Kijk eens goed op datum van 19 mei dat is een storting  van 1200 euro  en geen geld afhaling 

Als er 1200 euro ‘gestort’ zou zijn, waarover klaagt u dan eigenlijk??? Want als iemand ‘gestort’ heeft, dan krijgt hij daarvan een ontvangstbewijs,ofwel van de bankbediende, ofwel van de automaat. Dan kan er geen probleem zijn.

Bedankt jullie mij al 3 maand in de miserie zetten 

En waarom zit u dan wel  in de miserie???

Kijk, uw allereerste zin:

Waarom blijft mijn kaart geblokkeerd omdat de persoon die mij geld gestort heeft niks bij opmerking gestuurd heeft,

is een leugen. Ofwel komt die van uwentwege ofwel van deze ‘vriend’. Maakt niets uit, het is en blijft een leugen.

En tussen haakjes, ook ik ben chronisch patient, sinds 1985. En ook ik moet zware medicamenten slikken waarvan Salazopyrine nog minst schadelijke is. Maar voor mij is dat geen reden om de zielepoot uit te hangen. En neen, ik ben geen werknemer bij BNP, in de verste verte niet.

Maar goed, u wil blijkbaar niet geholpen worden, dat is uw recht   Maar het komt mij wel integendeel voor dat u enkel hier bent om ons voor het lapje te houden.

Ik hou niemand voor het lapje zoals u dat noemt en mij verwijten van leugenaar waarom , ik ben geen leugenaar waarom zou ik , ik zeg gewoon de waarheid , die persoon heeft 1200 euro  gestort en half uur later werd mijn kaart geblokkeerd,  waarom er is toch niks verkeerd gebeurd,  en waarom maakt ge mij uit van leugenaar?

Ik heb gebeld en ze gingen het nakijken omdat er iemand gezegd had ik moest bellen,  ze ging ervoor zorgen ik een andere kaart ging krijgen of deblokkeren,  ze ging terug bellen en het nodige doen , heb niemand niet meer gehoord en de situatie is nog steeds hetzelfde,  heb een andere telefoon nr gegeven en niks ?

Ach ja ik ben toch een leugenaar,  een dief en ik deug niet , is het zo dan ?

Ik weet niet wie gij zijt maar ik hang niet de zeilsport uit , ik vecht voor het geld ze mij gestort hebben en is dat niet mijn volste recht , die persoon heeft niks verkeerd gedaan , tenslotte was het ook een persoon van BNP Paribas Fortis,  maar ja de dag van vandaag kan het niet er iemand u helpt toch , voor het minste en gelijk hoeveel ze storten op u rekening moeten ze weten voor wat , is er dan geen privacy niet meer en mag men niet meer doen wat men wil ,? 

Ik zou nog meer kunnen vertellen maar waarom als ge hier verweten word van dief en leugenaar of is het jaloezie u dat niet krijgt en u problemen hebt ???

Dag Knuffu,

 

Elke storting of transactie wordt gecontroleerd door onze bank.

Wanneer een kaart geblokkeerd wordt dan kan dit verschillende redenen hebben.

 

Als dit gebeurd wegens fraude dan kan u best een nieuwe kaart aanvragen en contact opnemen met jouw kantoor of met het nummer 02 762 60 00.

 

Met vriendelijke groeten,

JolienP

 

Ben ik dan het geld kwijt er op die geblokkeerde rekening staat , maar het gaat niet om fraude,  niemand heeft iets gestolen,  ik ben geen geld kwijt , er heeft iemand geld op mijn rekening gestort?

Reputatie 7

Hallo Knuffu,

We kunnen je via dit platform helaas niet zeggen wat er precies zal gebeuren, want wij hebben geen zicht op jouw persoonlijke informatie en dus ook niet op deze situatie.

Als er een vermoeden van fraude is, dan zijn we als bank verplicht om dit op te volgen en, in bepaalde gevallen om je rekening en kaart te blokkeren. 

Afgaande op je eerdere berichten, vroegen mijn collega’s van het kantoor om een bewijs van de herkomst van het geld te geven. Ik kan je enkel aanraden om hen dat te bezorgen.

Dat is het hem ik heb geen bewijs als alleen die persoon het geld gestort heeft maar voor mij is dit geen fraude hoor ?

Reputatie 5
Badge

Dag @Knuffu , 

Je kan hiervoor best contact opnemen met je kantoor. Zij kunnen dit voor jou opvolgen. 

Groetjes 

Reageer