bankkaart kwijt

  • 19 December 2020
  • 3 reacties
  • 241 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Ik heb vandaag mijn kaart telefonisch laten blokkeren omdat ik deze ben kwijtgespeeld. Maar was het nu echt nodig om alles te blokkeren? Ik kan geen gebruik meer maken van apple pay, bancontact app, easy banking,…. Ik moet tot 5 werkdagen wachten voor een nieuwe bankkaart. Ik kan geen rekeningen meer betalen of betalingen verrichten in de winkel. En dit een week lang? Wie heeft deze absurde regel uitgevonden? Als ik het goed begrijp moet ik nu eigenlijk gaan bedelen? 


3 reacties

Reputatie 7

Hallo Yassin,

Het spijt me om te horen dat je je kaart bent kwijtgeraakt. Dat kan inderdaad zeer vervelend zijn, zeker in deze periode.

Diensten zoals Apple Pay en Bancontact zijn helaas enkel bruikbaar mits je een geldige kaart hebt.

Ze zorgen er namelijk voor dat je een kaartbetaling doet zonder de kaart fysiek nodig te hebben. Wat betekent dat ze niet aan jou als persoon, maar wel aan de kaart zelf gekoppeld zijn. Die kaart moet dus nog geldig en actief zijn.

Wanneer je een sms krijgt om de pincode van de nieuwe kaart te kiezen, dan raad ik je ook aan om dat onmiddellijk te doen. pas nadien kan je debetkaart aangemaakt en verzonden worden. We zorgen er alvast voor dat de nieuwe kaart dan zo snel mogelijk tot bij jou raakt.

 

Geldt dat ook voor de easy banking app? Het lijkt me een beetje bizar dat je een week lang geen rekeningen meer kan betalen. Wat die sms betreft, dat hebben ze me vanmiddag ook aan de lijn verteld, maar heb die nog steeds niet ontvangen.

Reputatie 7

Easy Banking App heeft inderdaad ook een geldige debetkaart nodig. Ik geef dit alvast wel als suggestie voor je door aan de betrokken teams, zodat zij kunnen kijken of dit in de toekomst veranderd kan worden.

Reageer