Beantwoord

Bestedingsruimte consulteren

  • 26 February 2021
  • 5 reacties
  • 251 Bekeken

Beste,

 

Ik probeer een online betaling te maken van 1000 of 2000 euro. Gisteren lukte het me niet om 2500 euro over te schrijven naar die website, maar 2000 euro lukte wel. Vandaag (meer dan 24h later) lukt het me zelfs niet om 1000 euro over te schrijven. Telkens krijg ik de boodschap dat mijn bestedingsruimte overschreden is.

Er is meer dan voldoende geld op die rekening, en op basis van de overschrijvingslimiet die ik online zag staan snap ik niet hoe het kan zijn dat mijn limiet overschreden is : 

https://www.bnpparibasfortis.be/nl/Dagelijks-bankieren/Ontdek/Bankieren-op-uw-manier/Overschrijvingslimieten-Easy-Banking-Web-Easy-Banking-App?axes4=priv

Is er iets dat ik over het hoofd zie? Waar kan ik mijn limiet consulteren?

Mvg,

 

Bruno

icon

Beste antwoord van Shari V 26 February 2021, 12:20

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3

Dag brunovdk

Doe je een betaling of een overschrijving? Ik vermoed dat je een betaling doet en de limiet bereikt hebt.

De limiet voor betalingen bedraagt 2500EUR per periode van 7 dagen, voor overschrijvingen bedraagt dit 300 000EUR per dag via de webfunctie.

De limieten van je kaarten kan je zo aanpassen via de website:

  • Meld je aan via https://www.bnpparibasfortis.be.
  • Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en dan op Mijn kaarten.
  • Klik rechts van de gewenste kaart op de horizontale strepen en kies Wijzigen.
  • Kies voor Mijn limieten.
  • Hier kan je je tijdelijke en permanente limieten wijzigen. Je wordt steeds gevraagd om met je kaartlezer te bevestigen

Om dit telefonisch te kunnen doen ga je beveiligd moeten binnen bellen. Hiervoor moet je gebruik maken van de Easy Phone Banking code of je gaat beveiligd moeten bellen vanuit de app.

Bedankt, dit had ik niet gezien. De permanente - of tijdelijke limiet voor mijn debetkaart kan wel maximaal op 2.500,00 EUR gezet worden. Is er een manier om dit hoger te zetten? Ik kan mijn kredietkaart gebruiken, daar kan de limiet hoger maar daar is een kost van 2% aan verbonden.

Reputatie 3

Je zult telefonisch contact met ons op moeten nemen om de limiet te verhogen. Je dient hiervoor wel beveiligd te bellen. Hiervoor kan je gebruik maken van  de Easy Phone Banking code of je gaat beveiligd moeten bellen vanuit de app.

Je Easy Phone Banking code link werkt niet maar het antwoord is wel wat ik zocht. Bedankt!

Reputatie 3

Dank je wel om dit te melden! Ik heb de link vervangen.

Reageer