Beantwoord

Betalen in Nederland en Duitsland???

  • 3 August 2021
  • 7 reacties
  • 676 Bekeken

Reputatie 1
  • Rekruut - Niveau 1
  • 6 reacties

Wat denkt de bank te doen aan het feit dat de nieuwe kaart NIET werkt in Duitsland en in Nederland waar ik mijn boodschappen doe!! Is dit een complot om mij te verplichten de Belgische middenstand te supporten!!! 

icon

Beste antwoord van YannickB 4 August 2021, 12:12

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Dag Elja,

Kan je me zeggen bij welke winkels je problemen had met je debetkaart en waar die zich precies bevinden? Dan kan ik het voor je op laten volgen.

Reputatie 1

Kaufland Aken ,Lidl Aken, Lidl Nederland. 

Ik krijg nu natuurlijk te horen dat deze handelaren “nog” niet meedoen maar daar heb ik niets aan.

Ik wil NU een kaart waar ik OVERAL mee kan betalen.

Reputatie 3

Dag Elja,

Kan je me zeggen bij welke winkels je problemen had met je debetkaart en waar die zich precies bevinden? Dan kan ik het voor je op laten volgen.


U weet maar al te goed dat Payconiq-Bancontact niet functioneert in NL en DE, en dat men derhalve met uw Visa debetkaart maar weinig kan aanvangen in de winkels van die landen.

Om er nog aan toe te voegen, in Italië waar zelfs Maestro maar in 75 % van de handelszaken werkt is uw nieuwigheidje zo goed als waardeloos in diezelfde handel. Derhalve zal men zich er verplicht zien, vooraleer inkopen te doen, zich eerst naar een ATM te begeven om geld af te halen. En ofwel haalt men om de haverklap 50 @ 100 euro af, ofwel haalt men 500 euro of meer af. Om in het laatste geval dan het risico te lopen dat zowel de poen als de kaart gestolen of verloren wordt. Mamma mia, wat een vooruitgang, zeg.

Overigens, en het spijt mij, maar het lijkt mij twijfelachtig te zijn dat BNP-België op zijn eentje onderhandelingen zou mogen voeren met immense aantal handelszaken in DE, NL, IT  … en de rest van de EU. Het zal dus helaas wel bij een status quo blijven.

Reputatie 7

Bedankt @Elja 

Kan je me nog zeggen bij welke filialen je precies problemen had? Dus in welke gemeente/dorp/stad/regio ze zich bevinden.

@De Schipper 

Payconiq by Bancontact werkt inderdaad niet in alle andere landen, maar dat is een ander (voornamelijk uitsluitend Belgisch) betaalmiddel dan dat waar @Elja het over heeft.

Als we weten bij welke winkels er precies problemen zijn met de Bancontact-Visa Debit-debetkaart, kunnen we alvast samen met visa, de handelaar en de leverancier van de betaalsystemen van die winkel zoeken naar een oplossing.

Reputatie 1

Waarom zou ik moeten doorgeven bij welke filialen, gemeente/stad/regio.

Het moet gewoon overal werken, niet alleen in Nordrhein Westfalen.

Als de kaart niet werkt bij Kaufland Aken Vaalserstrasse, werkt hij ook niet bij Kaufland  Aken, Rote Erde, Kaufland Imgenbroich , Kaufland Stolberg enz. enz.

Hetzelfde geldt voor de Lidl winkels. Of werkt hij soms wel in Lidl Freiburg als ik daar op vakantie ben??I

Reputatie 7

Bij ketens kan het van filiaal tot filiaal afhangen welke betaalkaarten en betaalmiddelen zij aanvaarden en welk bedrijf hun betaalterminals levert. Vandaar dat het voor ons belangrijk is om te weten waar het precies niet lukt.

Reputatie 1

Het moet gewoon OVERAL lukken, ik heb boven aangegeven waar , eerst goed lezen svp.

 

Reageer