Beantwoord

Betaling online met Bancontact of met app onmogelijk

  • 26 February 2020
  • 6 reacties
  • 1119 Bekeken

Beste,

Sedert geruime tijd kan ik op geen enkele site nog betalen met de bancontact app, niet via de easy banking app noch via de Bancontact app zelf, noch via de Payconiq/Bancontact app.  Niet ahv een QR code, noch met behulp van de kaart lezer.  Ook een betaling ontvangen of via het scherm van een andere gsm een betaling uitvoeren is onmogelijk.  Héél erg vervelend is dat.

Graag zsm input over hoe dit kan opgelost worden.

icon

Beste antwoord van YannickB 2 March 2020, 08:31

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hallo Michele,

Omdat je via zoveel verschillende soorten betalingen problemen hebt, vermoed ik dat er een probleem is met je debetkaart of zichtrekening.

 

Kan je ons even bellen? Dan kijken we het meteen voor je na.

Als je nog toegang hebt tot de app, dan kan je beveiligd bellen door je aan te melden, onderaan te drukken op Contacteer ons en dan te kiezen voor Bel ons.

Je kan ons ook manueel bellen via 02 762 60 00. We zijn er alvast van 7u tot 22u op weekdagen en van 9u tot 17u op zaterdag.

 

bedankt Yannick, ik bel jullie in de komende dagen

grtn

Michele Reyns

Yannick,

Ik heb gisteren een half uur aan de lijn geweest met een collega van de helpdesk.

Op gsm mijn profiel verwijderd en opnieuw ingesteld, maar nog steeds geen betalingen mogelijk via QR code.  Verklaring hiervoor : is een algemeen probleem - niemand kan dat momenteel  !? - wordt hard aan gewerkt en ergens begin maart zou dat moeten opgelost zijn.  We shall see.

Probleem onmogelijk kunnen betalen online met BC kaart, ook niet via kaartlezer : “hulp” van de consultant : dan moet u maar met uw credit card betalen !

8k geloofde mijn oren niet.  Ik ben dus NIET geholpen.

Welke stap kan ik ondernemen om eea wél opgelost te krijgen ?

MR

Reputatie 7

Bedankt voor de update Michele.

Het klopt dat er een probleem is met de Bancontact-functie in onze app, maar die heeft geen enkel effect op betalingen via de Payconiq by Bancontact app, op online betalingen in webshops waarbij je de kaartlezer gebruikt en op gewone overschrijvingen.

Er is op dit moment ook geen tijdstip gekend waarop dat probleem opgelost zou zijn.

Ik vrees dus dat mijn collega je verkeerde info heeft gegeven. Mijn oprechte excuses daarvoor.

Je ontvangt meteen een privébericht van mij om dit beter op te kunnen volgen.

Yannick,

bedankt voor jouw reactie. Hoe ontvang ik dat privé bericht ?

grt,

MR

Reputatie 7

Als je bent aangemeld op deze site, dan kan je bovenaan, net rechts van ‘stel je vraag’ drukken op jouw profielfoto/afbeelding (een M met een lichtblauwe achtergrond in jouw geval).

Vervolgens kan je kiezen voor Privéberichten. Nadien kan je in het overzicht klikken op Toon gesprek. Je ontving gisteren normaal gezien ook een e-mail met de melding dat je een privébericht hebt. In die mail staat ook een link waarop je kan klikken.

Reageer