Beantwoord

Betaling via bancontact

  • 5 November 2020
  • 9 reacties
  • 315 Bekeken

wat is de reden waarom ik geen wasmachine kan betalen via mediamarkt telkens als ik wil betalen staat het probeer het opnieuw via de Bancontact 

icon

Beste antwoord van Anonymous 7 November 2020, 13:56

Bekijk origineel

9 reacties

 

 

Goedemorgen @Peter Bogaerts ,

Gaat dit over een bedrag groter dan 500 euro? Dit is boven de limiet van het Bancontact gedeelte.

Als je de optie kiest om met de kaartlezer te bevestigen, zou dit wel moeten lukken.

Groetjes,

Lieze

@LiezeH 

Ik probeerde via mediamarkt een wasmachine te kopen dan krijg je een enkele betaalopties. Ik koos voor de optie Bancontact. Om de betaling te bevestigen doe je dat met M2 telkens als ik de code invul. Staat er “Technische fout probeer het nog eens” er komt geen einde aan.

 

Hey @Peter Bogaerts ,

Krijg je een foutcode door op het einde van deze foutmelding?

Kan je met je kaart wel nog in een fysieke winkel betalen?

Groetjes,

Lieze

Reputatie 2

Hey @Peter Bogaerts ,

Krijg je een foutcode door op het einde van deze foutmelding?

Kan je met je kaart wel nog in een fysieke winkel betalen?

Hé Ho! Er klopt iets niet. Bij het betalen met Bancontact/Payconic op PC of Mac dient de betaling te worden bevestigd middels de M1-functie (of beter nog via telefoon en  QR-code).

Want als een webwinkel een M2-operatie wil opleggen, dan is dat voor 99,9999 % een poging tot oplichting. Dus een valse webwinkel.

Reputatie 2

@LiezeH

Ik probeerde via mediamarkt een wasmachine te kopen dan krijg je een enkele betaalopties. Ik koos voor de optie Bancontact. Om de betaling te bevestigen doe je dat met M2 telkens als ik de code invul. Staat er “Technische fout probeer het nog eens” er komt geen einde aan.

 


Een betaling bevestigen middels Bancontact dient te gebeuren via M1, niet via M2. 

Als u geen tikfout zou gemaakt hebben dan zit u waarrschijnlijk wel in de problemen, want via de operatie M2 geeft men aan “de andere kant” inzage in en toegang tot zijn rekening. En verstrekt men de mogelijkheid zijn rekening te laten pluimen.

Kijkt u dus onverwijld na of u wel op de echte webstek van Mediamarkt bent geweest. En indien niet, dan zal u de debetkaart onmiddellijk moeten laten blokkeren via Cardstop.

Als u merk en type van het toestel zou willen opgeven kunnen we het gelijk eens nazien.

 

@Krisje 

 

Zover ik weet onderteken je altijd een betaling met de M2 toets. Ik weet 1000% zeker dat het via de echte mediamarkt website is want ik dubbelcheck altijd de url. BNP Paribas Fortis is een bank die hun klanten beperkt houdt. Er is ook altijd wat met de easybanking app en waar ik mij het meest aan irriteer dat alles zo traag verloopt we leven in anno 2020 bij 2021 het is wel tijd dat BNP veranderd van veel diensten en ik denk zelf dat merendeels van de klanten het met mij eens zijn.. 

Reputatie 2

@Krisje

 

Zover ik weet onderteken je altijd een betaling met de M2 toets. 

U hebt gelijk, mijn vergissing.

Er blijft dan helaas niets anders over dan te besluiten dat u het even en zoveelste slachtoffer bent van BNP’s vierkant draaiende informatica. Als u even zou rondsnuffelen zal u moeten opmerken dat de klachten legio zijn. En het gaat dan nog enkel maar om de luitjes die zich toegang hebben weten te verschaffen tot deze blog - het is niet voor iedereen gegeven.

Hoe dan ook, afgaande op de reacties van de notabelen lijkt een oplossing niet in het verschiet te zijn.

Hey @Peter Bogaerts  ,

Als de betaling nog steeds niet lukt, raad ik aan om ons telefonisch te contacteren zodat dit verder kan worden nagekeken. Dit kan bijvoorbeeld aan de kaartlimiet of kaartinstellingen liggen.

Je kan ons bereiken door aan te melden op je app en te kiezen voor Contacteer ons en Bel ons.

We werken achter de schermen druk aan een nieuwe app die stabieler zal zijn dan onze huidige en nemen jullie feedback graag mee.

Groetjes,

Lieze

 

Reageer