Beantwoord

Betalingen bij paylogic met Mastercard

  • 2 februari 2019
  • 3 reacties
  • 341 Bekeken

Vandaag was ik zo gelukkig dat ik tickets voor Tomorrowland kon bestellen, helaas liep het mis in de betalingsfase. Na het doorlopen van de stappen met kaart & digipass (M2), kreeg ik na ingave van de 8-cijferige code, steevast de melding in het rood "ingave foute code". Na 4 pogingen koos ik ervoor om terug te gaan naar de pagina van de verkoper (Paylogic) in de hoop een andere betaalmethode te kunnen selecteren, maar daar kreeg ik enkel een bericht van "annulering" en kwam ik nadien terug in de wachtrij te recht.

Nu de vraag : Is er een softwarefout die ev. de melding "ingave foute code" kan veroorzaken of waar kan dat aan liggen ? (en voor wie het zich afvraagt, ik heb echt geen foute code ingegeven)
icon

Beste antwoord van YannickB 2 februari 2019, 19:12

Dag Poelmansf,

Welkom op onze Community!

De melding dat de code foutief is komt, naast bij natuurlijk een foute code, voor wanneer er een probleem is met de kaart of de kaartlezer of bij problemen bij de handelaar zelf. Een foute code wil niet noodzakelijk zeggen dat je niet intypt wat er op je kaartlezer verscheen, meestal loopt het fout in het volgen van de stappen om de code te berekenen.

Enkele dingen die je na kan kijken:

- Als je een M2-handtekening voor een online betaling plaatst moet je eerst een getal intypen dat overeenkomt met het tijdstip (GMT), dan op OK drukken en dan het bedrag inclusief decimalen intoetsen. Bijvoorbeeld: moet je 50 EUR betalen, dan zal je gevraagd worden 5000 in te vullen. De kaartlezer beschouwd de laatste twee cijfers automatisch als die na de komma.

- Wat ook vaak voorkomt is dat de verkeerde kaart in de kaartlezer wordt gestoken. Als je zoals in jouw geval met de Mastercard wilt betalen, steek dan ook je Mastercard in de kaartlezer. Kijk ook na of het je meest recente kaart is.

- Sommige browsers zoals Google Chrome bieden de optie om je kaartgegevens op te slaan. Dat is enorm handig als je vaak online aankopen doet, maar als je kaart vervalt en je een nieuwe krijgt, dan zullen de bewaarde gegevens niet meer geldig zijn. Als je dus je kaartgegevens automatisch laat invullen, kijk dan het kaartnummer, de vervaldatum en je CVC-code goed na. Hetzelfde geldt voor websites waarop je kan kiezen om je betaalinfo in je profiel te bewaren.

- Probeer een andere kaartlezer. Dat mag er eentje van een andere bank zijn, op voorwaarde dat die ook een MA en M2 knop heeft. Krijg je op het einde van de stappen een code van 7 cijfers ipv 8, zet er dan wel een nul voor.

Helpt dat allemaal niet, dan zit er vrees ik weinig anders op dan contact op te nemen met ons Easy Banking Centre om je kaart na te laten kijken. Dat kan op het nummer 02 762 60 00 van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

Laat het me gerust weten als je nog vragen hebt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Dag Poelmansf,

Welkom op onze Community!

De melding dat de code foutief is komt, naast bij natuurlijk een foute code, voor wanneer er een probleem is met de kaart of de kaartlezer of bij problemen bij de handelaar zelf. Een foute code wil niet noodzakelijk zeggen dat je niet intypt wat er op je kaartlezer verscheen, meestal loopt het fout in het volgen van de stappen om de code te berekenen.

Enkele dingen die je na kan kijken:

- Als je een M2-handtekening voor een online betaling plaatst moet je eerst een getal intypen dat overeenkomt met het tijdstip (GMT), dan op OK drukken en dan het bedrag inclusief decimalen intoetsen. Bijvoorbeeld: moet je 50 EUR betalen, dan zal je gevraagd worden 5000 in te vullen. De kaartlezer beschouwd de laatste twee cijfers automatisch als die na de komma.

- Wat ook vaak voorkomt is dat de verkeerde kaart in de kaartlezer wordt gestoken. Als je zoals in jouw geval met de Mastercard wilt betalen, steek dan ook je Mastercard in de kaartlezer. Kijk ook na of het je meest recente kaart is.

- Sommige browsers zoals Google Chrome bieden de optie om je kaartgegevens op te slaan. Dat is enorm handig als je vaak online aankopen doet, maar als je kaart vervalt en je een nieuwe krijgt, dan zullen de bewaarde gegevens niet meer geldig zijn. Als je dus je kaartgegevens automatisch laat invullen, kijk dan het kaartnummer, de vervaldatum en je CVC-code goed na. Hetzelfde geldt voor websites waarop je kan kiezen om je betaalinfo in je profiel te bewaren.

- Probeer een andere kaartlezer. Dat mag er eentje van een andere bank zijn, op voorwaarde dat die ook een MA en M2 knop heeft. Krijg je op het einde van de stappen een code van 7 cijfers ipv 8, zet er dan wel een nul voor.

Helpt dat allemaal niet, dan zit er vrees ik weinig anders op dan contact op te nemen met ons Easy Banking Centre om je kaart na te laten kijken. Dat kan op het nummer 02 762 60 00 van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

Laat het me gerust weten als je nog vragen hebt.
Bedankt, ik heb een mail (incl. screenshot) naar zowel mijn bankdirecteur als paylogic gestuurd met een vraag om uitleg.
Reputatie 5
Bedankt, ik heb een mail (incl. screenshot) naar zowel mijn bankdirecteur als paylogic gestuurd met een vraag om uitleg.

Prima! Mocht je dat zien zitten (en als je nog steeds problemen hebt), dan raad ik je aan om enerzijds Tomorrowland en anderzijds toch onze helpdesk te contacteren.

Paylogic is namelijk gewoon een van de leveranciers van een betaaloplossing, maar het is de handelaar zelf die alles op zijn website moet instellen. Zij zullen dus zelden op de hoogte zijn van problemen bij Tomorrowland..

Je bankdirecteur zal zelf ook niet zo heel veel kunnen doen. Hij kan je kaart wel nakijken op algemeen gebruik, alleen zal hij daarbij niet alles kunnen zien. Als je contact opneemt met onze helpdesk terwijl je aan de computer zit, dan kunnen zij je in realtime volgen terwijl je probeert te betalen.

Fijn weekend alvast nog!

Reageer