Beantwoord

Bevat Visa classic annulatieverzekering voor geboekte reis?

  • 7 July 2020
  • 3 reacties
  • 10758 Bekeken

Begin dit jaar een reis vastgelegd naar NY city in het najaar. Voorschot werd betaald met mijn Visa Classic kaart, de rest van het bedrag zou ook betaald worden middels deze kaart.

Inmiddels is het Coronavirus in de VS gigantisch aan het boomen. Ik kan me niet voorstellen dat tegen het najaar alles daar weer normaal gaat zijn. De bedoeling van deze reis is natuurlijk die stad in al haar pracht en praal te ontdekken, wat sowieso dit jaar onmogelijk gaat zijn. Komt het besmettingsrisico er nog bij.

Zit in vernoemd geval er een annulatieverzekering ingebouwd in de Visa classic die dit geval dekt?

bedankt!

icon

Beste antwoord van YannickB 7 July 2020, 12:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Bedankt voor je bericht, Jefke.

Bij een Visa Classic zit geen reisannuleringsverzekering inbegrepen. Dat is enkel inbegrepen bij Gold-kaarten.

De meeste reisannuleringsverzekeringen komen ook niet tussenbeide bij epidemies. Meestal ben je enkel gedekt wanneer je door, bijvoorbeeld, ziekte of een ongeval niet op reis kan vertrekken. Dat is ook het geval bij de reisannuleringsverzekering bij een Mastercard Gold.

Een annuleringsverzekering is ook nog iets anders dan een reisbijstandsverzekering. Dat laatste dekt je wanneer je tijdens je reis ziek wordt of andere bijstand nodig hebt. Een bijstandsverzekering zit bij geen enkele Visa of Mastercard inbegrepen.

Dat is in één klap duidelijke info.

Bedankt alvast, dan moet ik mijn probleem anders oplossen.

Reputatie 7

Graag gedaan, Jefke!

Ongeacht waar je een annulerings- of bijstandsverzekering aangaat, raad ik je aan om goed na te vragen in welke situaties je gedekt bent en voor welk bedrag. Zeker in deze periode kom je liever niet voor verrassingen te staan.

Specifiek voor een reis naar de VS (ongeacht de situatie rond het coronavirus), kan het bedrag waarvoor een bijstandsverzekering je dekt, ook zeer belangrijk zijn, omdat ziekenhuiskosten in dat land hoog kunnen oplopen.

Laat het me gerust weten als je nog vragen hebt.

Reageer