Beantwoord

beveiligde kaartlezer

  • 10 April 2020
  • 14 reacties
  • 1517 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 4 reacties

Voor de gratis nieuwe beveiligde kaartlezer moet ik online de vervaldatum invullen.Vermits mijn kaart nog maar 2dagen oud is,is de vervaldatum 2025 en deze datum kan online niet worden ingevuld.

 

icon

Beste antwoord van RubenV 10 April 2020, 13:07

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2

Dag Ben,

 

Zou het kunnen dat je een email of sms hebt ontvangen met een link om een beveiligde kaartlezer te ontvangen? Dit zal een vorm van fraude zijn.

Men probeert hier je gegevens te bemachtigen om geld van je rekening over te schrijven.

 

Ik raad je aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze diensten via 02/762.60.00, zodat we dit even voor jou kunnen nakijken.

 

^Rv

 

 

 

 

Ik probeer binnen te geraken maar mijn 5cijferige code klopt niet en niemand pakt op!

 

Reputatie 2

Dag Ben, 

 

Omdat het vandaag een bank holiday is, zijn de kantoren gesloten. Bijgevolg kan het iets drukker zijn via onze telefonische diensten.

Ik raad je aan om ons rechstreeks te contacteren vanuit de Easy Banking App. Dit kan je doen door in te loggen en dan via het tabblad ‘ contacteer ons’ → ‘bel ons ‘. 

 

 

^RV

ik heb 12 minuten gebeld,nog eens 6minuten en niets.ik ben al een uur bezig,laat maar zitten pfffff

Hey @benb ,

Als je graag hebt dat ik jou laat opbellen door een collega, mag je mij een privéberichtje sturen.

Groetjes,

Lieze

Ik heb mijn nummer doorgestuurd via de laatste mail.alvast bedankt

Hey @benb ,

 

Ik heb helaas geen toegang tot de mails.

Je kan een privébericht sturen door hier op mijn naam te klikken.

Groetjes,

 

Lieze

Ik heb net eenzelfde soort email gekregen. Dit is duidelijk een phising email. De afzender is “Fortis Bank <easyweb1@t-online.de>” . Niet op reageren !! Hopelijk vinden ze dat krapuul !

Beste klant,
 

Alle klanten gaan per 15 april over op de beter beveiligde kaartlezer. Tot 15 april 2020 kunt u uw nieuwe kaartlezer kosteloos aanvragen. Na bovengenoemde datum gaan wij 15,95 in rekening brengen. Dit wordt automatisch van uw rekening afgeschreven.
 

Lees hier meer informatie en vraag meteen uw nieuwe kaartlezer aan.

Dit is een automatische genegeerde e-mail.

Met vriendelijke groet,

Willy Mertens
Directeur personeelszaken

 

 kreeg vanmiddag ook deze mail: ? wat heeft een directeur personeelszaken daarmee te maken?

Hey @YvesAnthoons ,

 

Je mag deze phishingmails altijd doorsturen naar phishing@bnpparibasfortis.com zodat deze verder onderzocht kunnen worden!

 

Groetjes,

Lieze

OK, bedankt, ik heb de email doorgestuurd (en ook naar verdacht@safeonweb.be)

Hey @Bartv ,

Ik heb voor de zekerheid de link uit jouw bericht verwijderd.

Dit is inderdaad een phishingmail!

Groetjes,

Lieze

Alweer zo een email gekregen : 

Beste klant,

Alle klanten gaan per 16 mei 2020 over op de beter beveiligde kaartlezer. Tot 16 mei 2020 kunt u uw nieuwe kaartlezer kosteloos aanvragen. Na bovengenoemde datum gaan wij 22,50 in rekening brengen.

Dit wordt automatisch van uw rekening afgeschreven.

Lees hier meer informatie en vraag meteen uw nieuwe kaartlezer aan.

 

Met vriendelijke groet,

Frans Wijngaard
Directeur personeelszaken

Dit is een automatische genegeerde e-mail.

 

Doorgestuurd naar  phishing@bnpparibasfortis.com en verdacht@safeonweb.be

 

Dankjewel om het hier te melden en door te geven aan onze phishingdienst, @YvesAnthoons !

 

Groetjes,

Lieze

Reageer