Beantwoord

Blokkade zichtrekening

  • 20 September 2021
  • 1 reactie
  • 2160 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 4 reacties

Hallo, 

vandaag bleek mijn zichtrekening een blokkade te hebben door te lang negatief, ik had dit helemaal niet in de gaten en werd ook niet verwittigd. Ik heb dit deze morgen om 11 uur aangezuiverd. Wanneer kan ik terug alles doen met mijn zichtrekening? Dit is erg vervelend. Ik dacht dat dit elke maand 24 uur zo moest staan, zo is ons ooit gezegd, nu blijkt dit elke 3 maand 48 uur. Ik kan niet aan mijn loon dat vandaag is gestort.  

icon

Beste antwoord van YannickB 21 September 2021, 08:10

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo @Kris80 

Als je voor een bepaald bedrag negatief mag gaan, dan moet je elke 3 maanden minstens 24u positief staan. Als je elke maand minstens 24u een positief saldo hebt, dan zou dat dus zeker meer dan voldoende moeten zijn.

Sta je toch te lang negatief, dan is de bank verplicht om je rekening te blokkeren totdat je aangezuiverd hebt en minstens 24u positief blijft. Na 24 u is het opnieuw mogelijk om te betalen in winkels, om geld op te nemen aan onze automaten en om overschrijvingen uit te voeren via een medewerker.

Systemen zoals Easy Banking en de mogelijkheid om geld op te nemen bij een andere bank, zijn pas 48 nadat je rekening werd aangezuiverd terug beschikbaar. Je mag na 24u alvast wel opnieuw negatief gaan.

Reageer