Beantwoord

blokkering bankkaart

  • 29 March 2020
  • 4 reacties
  • 891 Bekeken

heb tijdens online banking een nieuwe contakt aangemaakt en overschrijving willen uitvoeren .

hiervoor moest ik een digitale handtekening uitvoeren . heb dit 5 keer gedaan en met de juiste gegevens en toch aanvaarde hij het niet dus nu kaart geblokeerd en hoe moet ik nu naar winkel om te betalen omdat cach niet meer mag ???? en hoe kan het dat volgens mij er een probleem is op moment met de web site ?? heb naar nr gebeld en ze waren niet bereikbaar , alleen langs deze site 

icon

Beste antwoord van YannickB 29 March 2020, 11:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hallo Eric,

Wat betalen in de winkel betreft, kan ik je alvast geruststellen. Als je je kaart blokkeert met de kaartlezer, dan is dat enkel voor online gebruik. Ze blijft werken in de winkel en aan automaten.

Ik raad je aan om ons morgen even te bellen op 02 762 60 00 zodat we je kaart opnieuw kunnen activeren voor online gebruik en zodat we met jou kunnen overlopen wat er precies gebeurd is.

Hier hetzelfde probleem. Zaterdag late namiddag log ik met bankkaart en kaartlezer zonder problemen in op Easy Banking. Ik controleer de stand van de rekeningen en maak een overschrijving, omdat het een nieuwe begunstigde is wordt een digitale handtekening gevraagd. Op het moment dat de kaartlezer normaal naar de pin vraagt krijg ik ‘pin blocked’ te lezen. Deze melding verschijnt dus voor ik een pin kan invoeren.

Reputatie 7

@jand

Bedankt voor je bericht. Jouw situatie verschilt wat van die van @de graef eric. Bij hem liep er iets mis met het berekenen van de handtekening, terwijl bij jou de pincode geblokkeerd werd.

Als je je code steeds correct hebt ingegeven, dan wilt dat zeggen dat of je kaartlezer, of je debetkaart defect zijn. Je kan ons daar ook best even voor bellen op 02 762 60 00. We kunnen je kaart dan activeren en indien nodig sturen we meteen een nieuwe debetkaart of kaartlezer op.

Omdat het je pincode is die geblokkeerd werd, moet je je kaart wel eenmaal in een automaat van ons gebruiken, nadat we ze geactiveerd hebben. Anders weet de chip op je kaart niet dat het terug in orde is.

Beste Yannick,

excuses voor het laattijdige antwoord. Ik heb het nummer 02 762 60 00 gebeld en men heeft mijn kaart opnieuw geactiveerd. Probleem opgelost.

Bedankt.

Reageer