Beantwoord

card error

  • 5 July 2019
  • 7 reacties
  • 3558 Bekeken

ik kan geld afhalen met mijn bankkaart maar wanneer ik deze in mijn kaartlezer steek om me aan te melden op PC Banking, krijg ik de meldig card error. in de winkel betalen gaat ook niet.
wat betekent dit?
icon

Beste antwoord van AmelyN 5 July 2019, 12:40

Bekijk origineel

7 reacties

Dag Vanessa,

Dan is het mogelijk dat de chip niet meer leesbaar is op de bankkaart.

Je kan een nieuwe kaart aanvragen als je met een beveiligde lijn belt naar onze diensten.
Heb je de applicatie op je gsm? Dan kan je via volgende stappen met een beveiligde lijn bellen:

  • Inloggen met uw vingerafdruk of wachtwoord
  •  Onderaan klikt u op "Contacteer ons" en vervolgens op "Bel ons"
  • Kies voor de optie "Rekeningen en kaarten"
Fijn weekend alvast!

Wat is dat toch met die bankkaarten, ik kan overal betalen maar geld afhalen lukt niet, ik kan gewoon mijn kaart niet in de automaat steken, reden?? ik steek ze wel in het house van mijn gsm…

heb nu weer een nieuwe aangevraagd de tweede op 3 weken tijd, ik zal ze even ver weg houden van mijn gsm om te zien of dit helpt.

Reputatie 7

Hallo @Fons1 

Heb je toevallig een hoesje dat magnetisch sluit?

ja

 

Reputatie 7

Dat kan de reden zijn. Als je een magneet bij een chip zoals de chip op je debetkaart houdt, dan kan dat die chip ontregelen.

Als het echt helemaal nooit werkt (dus ook niet onmiddellijk nadat je de kaart ontvangen hebt) dan laat je ze best even telefonisch doorlichten. Het is namelijk ook mogelijk dat er iets mis is met de parameters van de kaart en dat er een volledig nieuwe kaart met een ander kaartnummer besteld moet worden.

Ben gisteren op de bank geweest alles was ok met de kaart maar toch een nieuwe aangevraagd, wel raar dat ik bij 4 banken probeer geld af te halen en dat er toch op één bank dat gelukt is, en betalen in de warenhuizen en elders lukt wel. binnen enkele dagen zal ik mijn nieuwe krijgen en dan maar hopen dat het de magneet van het house is. grt

T is opgelost het hoesje met magneet was de oorzaak 

Reageer