Beantwoord

Contactloos betalen lukt niet

  • 11 May 2020
  • 6 reacties
  • 3095 Bekeken

  • Rekruut - Niveau 1
  • 6 reacties

Ik kan niet contactloos betalen. Bij mijn instellingen staat contactloos nochtans geactiveerd en heb op de achterkant van mijn kaart het waaiertje staan.

icon

Beste antwoord van YannickB 12 May 2020, 08:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hallo Ciska,

Werd je kaart ook al eens gebruikt voor een gewone betaling met de pin en de chip? Dat is eenmaal nodig om contactloos te activeren, los van de optie in Easy Banking.

Als je de kaart al op de normale manier hebt gebruikt, dan is het mogelijk dat er, toen contactloos betalen nog maar net bestond, aan ons werd gevraagd om het voor jou te blokkeren.

In dat geval moeten mijn collega’s een document voor je invullen om alles terug actief te zetten. Dat kan telefonisch via 02 762 60 00.

Beste,

Contactloos betalen lukt niet meer….

Ik heb dit reeds dikwijls gebruikt, maar plots komt de melding “contactloos betalen geweigerd”

Betalen met pincode gaat nog.

Wat moet ik doen ?

 

Raymond H

Reputatie 1

Dag @Raymond 

 

Het kan zijn dat je de limiet bereikt hebt. Normaal gezien kan je 25 EUR per transactie en 50 EUR voor opeenvolgende transacties contactloos betalen. Omwille van het coronavirus werd de limiet tijdelijk verhoogt naar respectievelijk 50 EUR en 100 EUR.


Als je een weigering krijgt, probeer dan eerste eenmaal met je pincode te betalen. Daarna zou het opnieuw moeten lukken om contactloos te betalen.

Als je ook na een betaling met pin een foutmelding krijgt, dan is er mogelijk een probleem met je kaart. Je belt ons dan best via 02 762 60 00.

Groeten

LienV

Hallo Ciska,

Werd je kaart ook al eens gebruikt voor een gewone betaling met de pin en de chip? Dat is eenmaal nodig om contactloos te activeren, los van de optie in Easy Banking.

Als je de kaart al op de normale manier hebt gebruikt, dan is het mogelijk dat er, toen contactloos betalen nog maar net bestond, aan ons werd gevraagd om het voor jou te blokkeren.

In dat geval moeten mijn collega’s een document voor je invullen om alles terug actief te zetten. Dat kan telefonisch via 02 762 60 00.

 

Ik heb mijn kaart al enige tijd in mijn bezit, dus ja ze is al gebruikt voor een gewone betaling.

Heb in het verleden nooit gevraagd om het te blokkeren, dus ik zou het wel heel straf vinden moest dat zo zijn.

 

 

 

Reputatie 7

@Ciska 

Kan je ons in dat geval toch even opbellen? Het is mogelijk dat er een probleem is met je kaart en dat ze vervangen moet worden.

Via deze site kan ik dat jammer genoeg niet zelf voor je nakijken.

@YannickB

Zal ik doen! Bedankt voor de hulp!

Reageer