Beantwoord

Contactloos betalen met Samsung smartwatch (SM-R800NZSALUX)


Beste

Volgens een ontvangen mail en uw "site" kunnen we vanaf heden contactloos betalen met een kaart, smartphone of smartwatch.

Nu heb ik een Samsung Watch 46mm (SM-R800NZSALUX) waar ook NFC op is voorzien. Graag zou ik van jullie weten hoe ik dit kan instellen zodat ik vanaf heden contactloos kan betalen met deze smartwatch. (Op de gestuurde mail van 13 juni krijg ik maar geen antwoord...) 🙄
icon

Beste antwoord van YannickB 20 June 2019, 08:39

Bekijk origineel

10 reacties

Beste Jonay

 

Inmiddels staat er op het internet beschreven (ook bij andere banken) dat je …..

Dat in tegenstelling tot een jaar geleden. 

Dag allemaal,

 

Ik wil toch ook iets kwijt. Ik begrijp de frustratie en teleurstelling van sommigen. Maar je bent zelf verantwoordelijk om na te gaan wat je smartwatch kan of niet. En niet de fout doorschuiven aan iemand anders.

Overal op het internet staat beschreven ( ook bij andere banken ) dat je de betaal methode met de Galaxy watch (Samsung) nog niet mogelijk is in België. Het zelfde als Apple pay  en Google pay een jaar geleden. Daarna eenmaal  mogelijk, duurt bij de ene bank iets langer dan de andere om die aan hun systemen te integreren.

 

Ik ben zelf eigenaar een galaxy watch en neen ik werk niet bij de bank. Maar ik vind  dat de laatste tijd heel veel en gemakkelijk kritiek wordt gegeven zonder even stil te staan of dat je zelf niet zelf de oorzaak bent van je probleem. Want had je een iwatch of Android watch gekocht, had je dit kritiek  niet gegeven!

 

Groeten,

 

Jonay 

Patrick,

Ik wil toch even kwijt dat ik dit op dezelfde manier heb geïnterpreteerd. Ik heb ook net dezelfde horloge gekocht en ben even teleurgesteld.

Je was dus niet alleen.

Ivo
Reputatie 7
Ik ken niet meteen alle mogelijkheden van Samsung en hun toestellen, maar als ik deze site goed begrijp, kan je bijvoorbeeld PayPal koppelen aan Samsung Pay.

In welke mate die functies van Samsung Pay al bestaan binnen België, weet ik jammer genoeg niet. Ik zag wel dat Samsung ook hun eigen Community heeft, vermoedelijk kunnen zij je meer uitleg geven over welke apps je smartwatch ondersteunt.
Onderstaande is naar mijn weten de kern waarover het gaat. Dit zal er in ieder geval voor kunnen zorgen dat andere geïnteresseerden ook niet op het verkeerde been worden gezet.

Ik kan de verwarring bij de eerste zin snappen en ik zal voor je vragen of die aangepast kan worden.


Kern van de zaak blijft dat je correct moet informeren zonder subjectief positieve informatie te verstrekken welke "geïnterpreteerd" dient te worden.


Met onderstaande geeft u aan dat er toch een alternatief geboden kan worden. Kan u me aangeven welke app en hoe ik dit kan bewerkstelligen zodat ik toch geholpen ben om contactloos te betalen middels mijn Smartwatch?
(sommigen kan je gebruiken door ze op een andere manier op te laden, maar rechtstreeks koppelen aan je rekeningen of kaarten bij onze bank is niet altijd mogelijk).
Reputatie 7
Ik kan de verwarring bij de eerste zin snappen en ik zal voor je vragen of die aangepast kan worden.

We vermelden daarentegen wel alle diensten die we aanbieden door te zeggen dat als je geen Apple Watch hebt, je ook kan betalen met sommige Garmin of Fitbit horloges en dat via Fitbit Pay of Garmin Pay. Dat impliceert duidelijk dat je naast met een Apple Watch enkel met die toestellen en die diensten kan betalen via smartwatch.

Als Samsung Pay ooit naar België komt en wij dit ondersteunen, dan zetten we dat vanaf dat moment ook op onze website.

De reden dat we niet specifiek zeggen dat we Samsung Pay niet ondersteunen, is onder andere omdat we dan ook alle andere opties zouden moeten vermelden. Bijvoorbeeld de NFC-apps van PayPal, Venmo, Visa PayWave, Mastercard PayPass, enzovoort. Stuk voor stuk NFC-oplossingen (sommigen kan je gebruiken door ze op een andere manier op te laden, maar rechtstreeks koppelen aan je rekeningen of kaarten bij onze bank is niet altijd mogelijk).

Ik begrijp dat je het gevoel hebt dat je een smartwatch kocht die je niet alle verwachte functies biedt. Alleen is het de taak van de verkoper/fabrikant van een toestel om duidelijk te maken welke diensten ze aanbieden, waar en op welke manier. Net zoals wij vermelden welke diensten wij ondersteunen.
Dag YannickB

Informatieve tekst is toch bedoeld om mensen correct te woord te staan en ze niet op een dwaalspoor te brengen. Nergens op de site van jullie zie ik iets terug komen dat het maar voor een beperkt aantal horloges werkzaam is. Alles lijkt erop dat het gewoon zal werken als je een smartwatch hebt met NFC.

Ik citeer van jullie site
En met uw smartwatch. Ze moeten gewoon uitgerust zijn met een NFC-​chip of 'Near Field Communication'.


Iets verderop de site staat alleen :
Geen Apple-​horloge? Maakt niet uit: met sommige horloges van Fitbit en Garmin kunt u ook uw brood kopen, via Fitbit Pay of Garmin Pay.


Maar ook hier staat nog altijd niet dat het alleen daarmee zal werken.

De indruk wordt gewekt dat het altijd kan in combinatie met NFC. Niets en nergens wordt gesproken dat het "slechts" beschikbaar is voor alleen Iwatch, Garmin en Fitbit.
Reputatie 7
Bedankt voor je reactie Patrick.

Het artikel dat je linkte, is een informatieve tekst over de algemene beveiliging bij contactloze betalingen, niet over de betaalmethodes die onze bank aanbiedt. Een ander artikel op dezelfde website geeft meer uitleg over onze mogelijkheden en op onze algemene website vind je ook terug wat wij aanbieden.

In het geval van Samsung Pay is het niet zozeer dat wij het niet aanbieden, maar eerder dat Samsung hun eigen betaalsysteem ontwikkelde, los van Android Pay, dat nog niet beschikbaar is voor België.

De technologie achter contactloze betalingen is NFC. Dat is ook de technologie waar Samsung Pay mee werkt, maar momenteel kan je via de apps van Samsung Pay nog geen Belgische debet- of kredietkaarten koppelen.
Hallo Patrick,

Van harte welkom op onze community!

Samsung Pay, het contactloos betalingssysteem dat Samsung aanbiedt, is jammer genoeg nog niet beschikbaar in België, waardoor wij het ook nog niet kunnen koppelen aan onze kaarten.

Dit zijn alle manieren waarop je vandaag al via onze bank contactloos kan betalen:

  • Contactloze chip in debet- en (nieuwe) kredietkaarten.
  • Apple Pay via Apple toestellen zoals iPhones, Apple Watch en bepaalde Macbooks.
  • Google Pay via Android toestellen die de functie ondersteunen en een NFC-chip hebben.
  • Bancontact/Payconiq door je debetkaart of rekening te koppelen.
  • Via specifieke smartwatches van ofwel Garmin, ofwel Fitbit.
Ik geef je interesse in Samsung Pay alvast wel door. Ik kan je niet beloven dat het er ooit komt, maar als Samsung beslist om hun systeem in België te lanceren, dan weten wij alvast hoeveel interesse er is.

Fijne dag alvast.


Dag YannickB

Dank voor je antwoord.
Toch ben ik van mening dat dit duidelijker aangegeven had moeten worden op de site. Nu doen jullie het voorkomen dat je gewoon kan betalen middels een "smartwatch" met NFC.
Dit is natuurlijk zeer misleidend als je er achter komt dat er slechts een oplossing bestaat voor een beperkt aantal van deze horloges.
Bij de overschakeling van mijn Garmin naar deze Samsung Watch was dit voor mij een belangrijk item. Ik voel me dan ook voor de gek gehouden door jullie gepubliceerde informatie.
Reputatie 7
Hallo Patrick,

Van harte welkom op onze community!

Samsung Pay, het contactloos betalingssysteem dat Samsung aanbiedt, is jammer genoeg nog niet beschikbaar in België, waardoor wij het ook nog niet kunnen koppelen aan onze kaarten.

Dit zijn alle manieren waarop je vandaag al via onze bank contactloos kan betalen:

  • Contactloze chip in debet- en (nieuwe) kredietkaarten.
  • Apple Pay via Apple toestellen zoals iPhones, Apple Watch en bepaalde Macbooks.
  • Google Pay via Android toestellen die de functie ondersteunen en een NFC-chip hebben.
  • Bancontact/Payconiq door je debetkaart of rekening te koppelen.
  • Via specifieke smartwatches van ofwel Garmin, ofwel Fitbit.
Ik geef je interesse in Samsung Pay alvast wel door. Ik kan je niet beloven dat het er ooit komt, maar als Samsung beslist om hun systeem in België te lanceren, dan weten wij alvast hoeveel interesse er is.

Fijne dag alvast.

Reageer