Beantwoord

Contactloos betalen werkt niet

  • 23 June 2022
  • 6 reacties
  • 2068 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Beste,

Tot recent kon ik contactloos betalen meet mijn kaart, geen nieuwe dus. Maar sinds een maand of 2 lukt me dat niet meer. Heb via de handleiding gecontroleerd of het in- of uitgeschakeld staat, maar staat op Actief. Desondanks kan ik dus geen betalingen meer contactloos uitvoeren door de kaart tegen een Terminal te houden. Kan het zijn dat er een ander soort defect is opgetreden? 

Groeten.

icon

Beste antwoord van LauraF 24 June 2022, 10:24

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik vrees dat er inderdaad een defect zou kunnen zijn aan uw kaart, in dat geval zal die vervangen moeten worden.

Ofwel bel je naar Easy Bank Center ofwel langsgaan in een kantoor van BNPPF.

 

Dag @ADW71, het kan inderdaad zijn dat je kaart defect is. Gelieve het Easy Banking Center te contacteren via de app om dit na te kijken en eventueel je kaart te laten vervangen:

 

Vermoed inderdaad dat er een defect is. Sinds maandag geeft de kaart op sommige terminals in bepaalde winkels ‘Mageneetstrip niet leesbaar’ en de kaart even met doekje reinigen werkt niet. Had bij een sessie met Easy Banking PC ook dat de kaartlezer na het insteken van mijn kaart gewoon blanco scherm gaf. Pas bij een derde poging verscheen M1 M2 startschermpje. Uiteindelijk lukte inoggen dus nog wel en de meeste andere winkels werkt de kaart voorlopig nog.

Zal op het kantoor moeten langsgaan, want de Easy Banking App heb ik wel eens gedownload op mijn smartfoon, maar lukt met maar niet via Orange de activatiecode via sms te ontvangen. Dus zal een bezoek aan het kantoor worden. Of kan ik via Easy Banking PC mijn app activeren? Of vervanging defecte kaart aanvragen?

 

Met vriendelijke groeten.

Indien je geen gebruik maakt van onze app, kan je ons ook contacteren op het nummer 027 62 60 00 met gebruik van de Easy Banking Phone code: 

Het is helaas niet mogelijk om via Easy Banking Web de app te activeren of een vervanging van de kaart aan te vragen.

Hopelijk lukt het op deze manier.

Mvg

Merk net dat ik met mijn Visa Classic noch Visa debet kaart betalingen kan uitvoeren aan drankautomaten. In beide gevallen leest die de chip, als ik de kaart swipe begint die te authorizing maar breekt het dan af en meldt 'not authorized'. Dus met geen van beide kaarten kan iets aan automaten betalen. Niet echt handig. Nochtans heb vroeger wel eens een mondmasker gekocht via een automaat en die reader, ongeveer anderhalf jaar geleden. Ligt dit aan een instelling?

Reputatie 4

@ADW71,

Het is helaas moeilijk te zeggen wat nu juist de oorzaak is van het probleem. Het kan zijn dat de drankautomaten niet werken op het systeem van Visa, hoewel dat zo goed als niet kan voorkomen. 

Verder kan het wijzen op een defect op de kaart. Het is echter dan wel toevallig dat je twee kaarten hebt die een defect vertonen.

Er kan ook een achterliggend probleem zijn met de instellingen van de kaarten maar dan had je dat ook al moeten kunnen zien en je gaf al eerder aan dat je zag dat alles op vlak van betalingen met de kaarten op “actief” staat.

Om dit verder te laten bekijken kan je best telefonisch contact zoeken zoals beschreven in ons vorig bericht. 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

 

Reageer