Beantwoord

Contatloos werkt niet bij nieuw gekregen kaart

  • 3 January 2022
  • 4 reacties
  • 391 Bekeken

Beste

Na het krijgen van mijn nieuwe Bankcontact-Visa Debit-Debitkaart heb ik deze vorige week geactiveerd door een aankoop met pincode te doen. De volgende dagen probeerde ik contactloos te betalen met de nieuwe kaart, maar dit blijkt niet te werken. Hoe kan ik dit oplossen?

 

icon

Beste antwoord van LarsD 3 January 2022, 15:34

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Kijk eens in Easy Bank Web of App of contactloos betalen ingeschakeld is.

Indien het nog niet werkt dan vrees ik dat er een defect is aan die bankkaart en in dat geval zal je contact moeten opnemen met de bank om deze te laten vervangen.

 
 
 
 
Reputatie 3
Badge

"Contactlooos" staat normaal gezien standaard aan dacht ik.

Kijk ook eens of de terminal van de handelaar voor contactloze betalingen niet standaard Maestro gebruikt ipv Bancontact.
Maestro zal niet meer werken natuurlijk. Bancontact of Visa wel.

Probeer ook eens in een andere winkel.

Reputatie 4

Hallo, @JosephineL,

Bedankt voor je bericht.

Het is inderdaad zo dat wanneer je de kaart al hebt gebruikt bij een betaling met pin aan een betaalterminal, dat je daarna automatisch kan beginnen te betalen via de contactloze functie. Omdat het een nieuwe kaart is, is het in principe onmogelijk dat deze functie al op voorhand uit staat op de kaart. Je moet dit dan zelf nog doen via de Easy Banking app of Easy Banking website.

Je zegt dat je dus vorige week de kaart voor het eerst hebt gebruikt. Was dit een online betaling? Of was dit echt in een handelszaak? Dat laatste is zeker wel belangrijk voor de kaart juist in gebruik te nemen.

Als het probleem blijft, raden we je aan om contact te nemen met het Easy Banking Centre. Je kan bellen via het nummer 02 762 60 00 of als je al de Easy Banking app hebt op telefoon, kan je hierop aanmelden en beveiligd bellen via de optie Communicatie.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Bedankt voor jullie antwoorden, 

In de app staat contactloos betalen aan. Mijn eerste betaling was inderdaad bij een handelszaak. Ik zal bij mijn volgende betaling er op letten als de handelaar bankcontact gebruikt voor contactloos betalen, bedankt!

Reageer