Beantwoord

Credit cards werken niet in Zuid Korea

• 7 augustus 2018
  • 11 reacties
  • 1675 Bekeken

Wie heeft hier ervaring mee? Buiten Seoul werken noch visa, noch mastercard, zelfs niet om geld af te halen bij grote bankkantoren.

Het lijkt alsof kaartlezers hier onze kaarten niet correct lezen.

Heb 2 jaar geleden gelijkaardige problemen gehad in Japan maar daar hebben veel handelaars nog wat men het »strijkijzer » noemt, waarmee men een kaart manueel kan verwerken, in Korea niet!
icon

Beste antwoord van YannickB 29 augustus 2018, 09:45

Dag Kim,

Sorry voor ons late antwoord. Ik realiseer me dat het voor jou waarschijnlijk al te laat is, maar ik wil je toch nog een correct antwoord geven in de hoop dat het jou (en anderen) in de toekomst toch kan helpen.

Ik heb je problemen voorgelegd aan onze kaartendienst. Na hun onderzoek lieten ze me weten dat er in het algemeen problemen zijn met het gebruik van internationale (westerse) kaarten in Zuid-Korea, behalve bij het swipen met de kaart.

Geld afhalen zou in grootsteden nog relatief makkelijk moeten zijn, maar meer en meer terminals en handelaars blijken enkel Koreaanse kaarten of kaarten uit bepaalde andere Aziatische landen (zoals Japan) te aanvaarden.

Er is helaas nergens een lijst van welke automaat of welke handelaar wel buitenlandse bank- en kredietkaarten aanvaardt.

Wat Japan betreft is de situatie gelijkaardig. Japan gebruikt nog zeer vaak cash, waardoor kaarten vaak enkel in grote winkels aanvaard worden.

Daarnaast werken heel veel geldautomaten, inclusief die binnen banken, enkel met lokale kaarten.

Uit persoonlijke ervaring, kan ik je wel aanraden om in Japan geld af te halen in een 7/11-winkel. Die vind je praktisch overal en de meesten hebben een geldautomaat dat werkt met zo goed als alle kaarten.

Een ander nuttig weetje voor Japan is dat je een soort prepaid-kaarten kan huren (als ik me niet vergis voor een waarborg van 500 JPY). Die zijn voornamelijk bedoelt om de trein mee te betalen, maar tegenwoordig kan je ze ook meer en meer in supermarkten gebruiken.

Swipen is om veiligheidsredenen jammer genoeg helemaal niet meer mogelijk.
Bekijk origineel

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.

11 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hallo Kim Hebbelinck,

Welkom op de community 🙂

De gewone debetkaart moet opengesteld worden voor het gebruik buiten Europa. Dat kun je zelf gemakkelijk doen via de Easy Banking App. De kredietkaarten zijn standaard opengesteld voor alle landen. Voor de zekerheid kun je de kredietkaart ook openstellen voor het gebruik buiten EU, zie het bericht [Handleiding] Bankkaart openstellen voor gebruik buiten Europa mogelijk via de Easy Banking App. Kredietkaarten worden vrijwel overal aanvaard als betaalmiddel (incl. in taxi’s en voor kleine bedragen). Geld afhalen met een buitenlandse kredietkaart blijkt echter steeds moeilijker. Vooreerst moet uitgekeken worden naar een automaat met aanduiding “Global ATM”. Vervolgens moeten vaak verschillende banken worden afgegaan vooraleer één gevonden wordt die de kaart aanvaardt. De betalingen met de magneetstrook zijn niet meer mogelijk. Daarom zal je met de pincode van je kredietkaart de betalingen moeten bevestigen.

Hopelijk zal je snel geldopname en betalingen kunnen doen met de kaarten.

Aarzel niet om ons te contacteren indien je nog steeds problemen hebt met de kredietkaart en of debetkaart. Onze experten van het Easy Banking Centre zijn bereikbaar op het nummer 02 762 60 00 van 7u tot 22u en zaterdag van 9u tot 17u. Je kunt ook de uitgever van de kredietkaarten contacteren, Atos Worldline, op het nummer 02 205 85 85 (van 9u tot 18u in de weekdagen). Ze kunnen verder nakijken wat de mogelijke oorzaak is van het probleem.

Omdat je nieuw bent op de community verwijs ik jou graag naar anderen interessante onderwerpen:
- Op vakantie naar het buitenland? 7 tips om je bankzaken vlot te regelen
- quizvraagje: Wat moet ik doen als ik mijn bank- en kredietkaart wil gebruiken in het buitenland?
Uiteraard staan alle kaarten wereldwijd open. Niemand schijnt mij hierbij te kunnen helpen. Bellen is zeer duur (7 euro per minuut, om op wachtmuziek te staan?)... ook bankautomaten met de speciaaltoets « foreign card » weigeren onze kaarten, ik heb ook al de melding « stolen card » gekregen hoewel er geen verdachte transacties zijn geweest en al zeker niet met 3 kaarten tegelijk. Vanmorgen bij het hoofdkantoor van Citibank in Busan geweest, zonder succes.
Dit is dus niet de eerste keer dat ik het in Azie meemaak. Er is iets met hun kaartlezers, Visa zou zeker wereldwijd moeten werken!
Sorry dat ik nog iets toevoeg maar handelaars in Korea swipen altijd, dit heeft waarschijnlijk het probleem veroorzaakt. Daar waar de chip werd gelezen werkte het meestal goed. Veel handelaars hebben alleen een swipe bakje... Hierdoor is mogelijks heel de boel geblokkeerd geraakt.
Het is hier swipen + handtekening op touchscreen.
Reputatie 4
Badge +4
Dag Kim Hebbelinck,

De betalingen met de magneetstrook zijn niet meer mogelijk. Daarom zal je met de pincode van je kredietkaart de betalingen moeten bevestigen.

Ik raad je aan om Atos Worldline te contacteren op het nummer 02 205 85 85 ( van 9u tot 18u van maandag tmt vrijdag). Ze kunnen verder kijken wat de mogelijke oorzaak is van de geweigerde betalingen en geldopnames met de kredietkaart.

Vervelend dat je problemen hebt met de acceptatie van de betaalmiddelen in Zuid-Korea. Laat je het ons weten of het gelukt is?

Hopelijk kun je zo snel mogelijk je betalingen uitvoeren.
Is het mogelijk om te mailen met die Atos. Bellen is verschrikkelijk duur hier.
Bon ik heb verschillende helpdesks gecheckt of gemaild maar krijg steeds hetzelfde antwoord, nl dat ik moet bellen en dat gaat niet. De wreldwijde service van visa en mastercard laat dus echt te wensen over, mensen worden ook niet gewaarschuwd, noch geinformeerd wat ze juist moeten doen in landen waar alleen geswiped wordt. Ik ben vertrokken in het naieve geloof dat ik met 2 credit cards wel nergens ter wereld problemen zou hebben en niets blijkt minder waar... de volgende keer neem ik een koffer vol met dollars mee want tot overmaat van ramp worden er in Belgie dus ook geen won verkocht. Tot zover de globale economie...
Reputatie 6
Dag Kim,

Sorry voor ons late antwoord. Ik realiseer me dat het voor jou waarschijnlijk al te laat is, maar ik wil je toch nog een correct antwoord geven in de hoop dat het jou (en anderen) in de toekomst toch kan helpen.

Ik heb je problemen voorgelegd aan onze kaartendienst. Na hun onderzoek lieten ze me weten dat er in het algemeen problemen zijn met het gebruik van internationale (westerse) kaarten in Zuid-Korea, behalve bij het swipen met de kaart.

Geld afhalen zou in grootsteden nog relatief makkelijk moeten zijn, maar meer en meer terminals en handelaars blijken enkel Koreaanse kaarten of kaarten uit bepaalde andere Aziatische landen (zoals Japan) te aanvaarden.

Er is helaas nergens een lijst van welke automaat of welke handelaar wel buitenlandse bank- en kredietkaarten aanvaardt.

Wat Japan betreft is de situatie gelijkaardig. Japan gebruikt nog zeer vaak cash, waardoor kaarten vaak enkel in grote winkels aanvaard worden.

Daarnaast werken heel veel geldautomaten, inclusief die binnen banken, enkel met lokale kaarten.

Uit persoonlijke ervaring, kan ik je wel aanraden om in Japan geld af te halen in een 7/11-winkel. Die vind je praktisch overal en de meesten hebben een geldautomaat dat werkt met zo goed als alle kaarten.

Een ander nuttig weetje voor Japan is dat je een soort prepaid-kaarten kan huren (als ik me niet vergis voor een waarborg van 500 JPY). Die zijn voornamelijk bedoelt om de trein mee te betalen, maar tegenwoordig kan je ze ook meer en meer in supermarkten gebruiken.

Swipen is om veiligheidsredenen jammer genoeg helemaal niet meer mogelijk.
Klopt allemaal maar het was jammer dat niemand mij dat van tevoren heeft gezegd. Mijn bankkantoor wist dat ik naar Zuid Korea ging. Het zou nuttig zijn als mensen van tevoren verwittigd worden dat ze een grotere som cash moeten meenemen. For the record, alleen in Seoul werken credit cards normaal (en dan nog niet op alle plaatsen). In Busan (stad met 4 miljoen inwoners) ben ik bij 3 verschillende grote banken aan de global ATM geweest zonder succes, en de Koreanen zelf blijven beweren dat het onze kaarten zijn die niet voldoen! Waar is de tijd van het « strijkijzer », waarmee men de credit card manueel kon afprinten en zo geld opnemen...

Wat het swipen betreft hoop ik dat er op termijn toch een veilige oplossing wordt gevonden. Door al die beperkingen zijn visa en mastercard namelijk op veel plaatsen in de wereld gewoon niet bruikbaar. Wat toch echt niet de bedoeling zou mogen zijn!
Ps ik heb ooit zelf bij American Express gewerkt, in de goede oude tijd waar credit cards nog op de meeste plaatsen werkten !